DirectX Agility SDK je už dostupné v plnej verzii, shadre sa s ním budú dať stiahnuť pri sťahovaní hry |
Microsoft pridáva novú možnosť, ako zrušiť sekanie hier pre kompiláciu shadrov. Ako prvý to využije ROG Xbox Ally handheld.
Microsoft vydalo DirectX AgilitySDK 1.618, ktorý prináša novú funkciu Advanced Shader Delivery a má zásadne obmedziť problémy so shader compilation - teda trhanie obrazu a zdĺhavé načítavanie hier.
Novinka funguje tak, že namiesto kompilovania shaderov počas hrania sa predkompilované shadery distribuujú už pri sťahovaní hry. Tým sa PC hranie priblíži konzolám, kde podobné problémy nebývajú. Mechanizmus stojí na State Object Database (SODB), ktorý vývojári môžu generovať priamo v engine. Z neho sa vytvorí Precompiled Shader Database (PSDB), ktorá sa k hráčovi dostane spolu s hrou, DLC alebo updatom.
Prvým zariadením s podporou bude ROG Xbox Ally od 16. októbra, pričom prekompilované shadery sa budú distribuovať cez Xbox App. Neskôr sa systém otvorí aj ďalším obchodom ako Steam či Epic Games Store.
Balík obsahuje tri kľúčové súčasti:
- nástroje na tvorbu a zber SODB,
- offline kompilátory od hardvérových partnerov (AMD, Intel, Nvidia, Qualcomm),
- nové API pre inštalátory hier.
Výhoda offline kompilácie je aj v tom, že nezávisí od výkonu lokálneho PC - shader sa pripraví vopred na serveroch. Všetci veľkí výrobcovia GPU už potvrdili spoluprácu: AMD pridalo podporu do AgilitySDK Developer Preview, Intel pripraví nástroje v novembri, Qualcomm ich prinesie pre Adreno GPU a Nvidia zdôraznila lepšie časy načítania a plynulejšie hranie.
Cieľom je, aby už od vydania hier na Windows 11 fungovalo predkompilovanie shaderov a eliminovalo problémy, ktoré hráčov trápia najmä pri tituloch na Unreal Engine 5.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 49
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 102
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 93
- RECENZIA: ARC Raiders 68
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67 zobraziť viac článkov >















