Vývojári MindsEye kritizujú manažment a podmienky v štúdiu |
Hra MindsEye, vyvíjaná pod dohľadom bývalého producenta Grand Theft Auto Leslieho Benziesa, narazila na výraznú kritiku po svojej katastrofálnej premiére, ktorá vyústila do hromadných prepúšťaní a nespokojnosti zamestnancov.
Hra MindsEye, debut štúdia Build a Rocket Boy pod vedením bývalého producenta Grand Theft Auto Leslieho Benziesa, sa po katastrofálnom vydaní stala jedným z najhoršie hodnotených titulov roka 2025. Kritika smerovala k technickým chybám, slabému gameplayu aj nefunkčnému „day one“ patchu, čo viedlo k hromadným refundáciám na PlayStatione a k rozsiahlym prepúšťaniam.
V reakcii na situáciu zverejnilo 93 bývalých a súčasných zamestnancov otvorený list, v ktorom obviňujú vedenie z neúcty, ignorovania skúseností tímu, nadmerného nadčasu a chaotického prepúšťania. Podľa listu prišlo o prácu viac než 250 ľudí, prevažne z britskej pobočky.
List s názvom „Open Letter to the Executive Leadership at Build a Rocket Boy“ začína slovami:
„Zamestnanci a bývalí zamestnanci Build a Rocket Boy (BARB), spolu s odborovou organizáciou Game Workers Branch of the IWGB, píšu, aby upozornili na dlhodobé nerešpektovanie a zlé zaobchádzanie so svojimi pracovníkmi.“
Autori listu tvrdia, že vedenie opakovane ignorovalo spätnú väzbu a rozhodovalo podľa vlastných nálad:
„Roky ste od zamestnancov očakávali, že sa prispôsobia každej vašej chvíľkovej nálade, a tých, ktorí nesúhlasili, ste umlčali alebo odsunuli bokom.“
Podľa vývojárov práve tieto rozhodnutia viedli k zlyhaniu projektu:
„Odhadujeme, že väčšina z 250 až 300 pracovníkov prišla o svoje živobytie, pretože ste odmietli počúvať ľudí s rokmi skúseností, čo vyústilo do jedného z najhorších herných vydaní tejto dekády.“
V liste poukazujú na tri hlavné zlyhania vedenia - „nedostatok transparentnosti a komunikácie“, „neznesiteľnú úroveň nadčasov“ a „katastrofálne zvládnuté prepúšťania“ - pričom dodávajú, že ide len o časť problémov.
„Naša skúsenosť vo firme bola skúsenosťou s vyhorením, neistotou, zdravotnými problémami a zlyhaním hry, do ktorej sme vložili roky svojho života. BARB sa musí zmeniť. CEO musia ustúpiť a dovoliť schopným ľuďom, ktorí vo firme zostali, aby určili ďalší smer.“
Autori listu zároveň predkladajú štyri konkrétne požiadavky:
- verejné ospravedlnenie a kompenzácie pre prepustených,
- možnosť zvoliť si medzi prácou počas výpovednej lehoty alebo kompenzáciou (PILON),
- zlepšenie pracovných podmienok a uznanie IWGB ako odborovej organizácie,
- použitie nezávislých externých partnerov pri budúcich prepúšťaniach.
List uzatvára priama výzva smerom k vedeniu:
„Mark Gerhard a Leslie Benzies, často nazývate svojich zamestnancov ‘rodinou’. No zamyslite sa - takto sa správate k vlastnej rodine?“
Z pôvodne ambiciózneho projektu s investíciou 110 miliónov dolárov a víziou duchovného nástupcu GTA sa tak MindsEye stal varovaním pred toxickým manažmentom a zlyhaním vedenia v hernom priemysle.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 109
- Grand Theft Auto VI sa zase odkladá! 200
- Do nového Múmia filmu sa vráti Brendan Fraser a Rachel Weisz 49
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 107
- Pozor na čínske produkty - robotický vysavač posielal domov údaje, no keď ich maji 67
- Zaklínač na Netflixe stráca divákov 93
- RECENZIA: ARC Raiders 68
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 93
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- Predator Badlands končí v recenziách prekvapivo dobre 67 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: IO Interactive / Build A Rocket Boy Štýl: Akčná Adventúra
| ||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||














