Vývojári MindsEye kritizujú manažment a podmienky v štúdiu |
Hra MindsEye, vyvíjaná pod dohľadom bývalého producenta Grand Theft Auto Leslieho Benziesa, narazila na výraznú kritiku po svojej katastrofálnej premiére, ktorá vyústila do hromadných prepúšťaní a nespokojnosti zamestnancov.
Hra MindsEye, debut štúdia Build a Rocket Boy pod vedením bývalého producenta Grand Theft Auto Leslieho Benziesa, sa po katastrofálnom vydaní stala jedným z najhoršie hodnotených titulov roka 2025. Kritika smerovala k technickým chybám, slabému gameplayu aj nefunkčnému „day one“ patchu, čo viedlo k hromadným refundáciám na PlayStatione a k rozsiahlym prepúšťaniam.
V reakcii na situáciu zverejnilo 93 bývalých a súčasných zamestnancov otvorený list, v ktorom obviňujú vedenie z neúcty, ignorovania skúseností tímu, nadmerného nadčasu a chaotického prepúšťania. Podľa listu prišlo o prácu viac než 250 ľudí, prevažne z britskej pobočky.
List s názvom „Open Letter to the Executive Leadership at Build a Rocket Boy“ začína slovami:
„Zamestnanci a bývalí zamestnanci Build a Rocket Boy (BARB), spolu s odborovou organizáciou Game Workers Branch of the IWGB, píšu, aby upozornili na dlhodobé nerešpektovanie a zlé zaobchádzanie so svojimi pracovníkmi.“
Autori listu tvrdia, že vedenie opakovane ignorovalo spätnú väzbu a rozhodovalo podľa vlastných nálad:
„Roky ste od zamestnancov očakávali, že sa prispôsobia každej vašej chvíľkovej nálade, a tých, ktorí nesúhlasili, ste umlčali alebo odsunuli bokom.“
Podľa vývojárov práve tieto rozhodnutia viedli k zlyhaniu projektu:
„Odhadujeme, že väčšina z 250 až 300 pracovníkov prišla o svoje živobytie, pretože ste odmietli počúvať ľudí s rokmi skúseností, čo vyústilo do jedného z najhorších herných vydaní tejto dekády.“
V liste poukazujú na tri hlavné zlyhania vedenia - „nedostatok transparentnosti a komunikácie“, „neznesiteľnú úroveň nadčasov“ a „katastrofálne zvládnuté prepúšťania“ - pričom dodávajú, že ide len o časť problémov.
„Naša skúsenosť vo firme bola skúsenosťou s vyhorením, neistotou, zdravotnými problémami a zlyhaním hry, do ktorej sme vložili roky svojho života. BARB sa musí zmeniť. CEO musia ustúpiť a dovoliť schopným ľuďom, ktorí vo firme zostali, aby určili ďalší smer.“
Autori listu zároveň predkladajú štyri konkrétne požiadavky:
- verejné ospravedlnenie a kompenzácie pre prepustených,
- možnosť zvoliť si medzi prácou počas výpovednej lehoty alebo kompenzáciou (PILON),
- zlepšenie pracovných podmienok a uznanie IWGB ako odborovej organizácie,
- použitie nezávislých externých partnerov pri budúcich prepúšťaniach.
List uzatvára priama výzva smerom k vedeniu:
„Mark Gerhard a Leslie Benzies, často nazývate svojich zamestnancov ‘rodinou’. No zamyslite sa - takto sa správate k vlastnej rodine?“
Z pôvodne ambiciózneho projektu s investíciou 110 miliónov dolárov a víziou duchovného nástupcu GTA sa tak MindsEye stal varovaním pred toxickým manažmentom a zlyhaním vedenia v hernom priemysle.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 80
- Battlefield 6 dostáva recenzie 48
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 132
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 24
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 77
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 98
- Bol predstavený prvý poster na Minecraft 2 film aj s dátumom premiéry 13 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: IO Interactive / Build A Rocket Boy Štýl: Akčná Adventúra
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|