Analýza vizuálu a výkonu Ninja Gaiden 4 |
Digital Foundry sa teraz pozrelo ako posunuli svoj engine PlatinumGames.
Digital foundry sa bližšie pozrelo na Ninja Gaiden 4, kde hneď upozorňujú, že hru teraz nerobilo Team Ninja, ale PlatinumGames, ktoré využilo svoj vlastný engine. Ten bol aktualizovaný na DirectX 12, podporuje DirectStorage aj DLSS. Výkon je plynulý a bez typických problémov ako shader stutter. Autori sa zamerali na hrateľnosť, nie na technologický posun série.
Vizuál pôsobí ako temnejšia evolúcia štýlu Metal Gear Rising - industriálne prostredia, modrý nádych, silné odlesky, veľa krvi a plynulé prechody bez loadingov. Engine využíva SSR, motion blur aj veľké mapy, no obraz miestami trpí šumom a artefaktmi. Nie je to grafická špička, ale pôsobí konzistentne. Bojové animácie Platinum zvládlo precízne - pôsobia svižne a presne. Menej presvedčivý je bežný pohyb postavy mimo boja, ktorý nepôsobí tak dobre ako v starších Ninja Gaiden titulov, no celkovo sa na to dá zvyknúť.
Výkon na PS5 a Xbox Series X
K dispozícii sú tri režimy:
- Quality - 30 fps pri približne 1440p
- Performance - 60 fps pri 1080p
- 120 fps mód - okolo 720p s vypnutými efektmi
Najlepšie pôsobí Performance mód, ktorý väčšinu času drží stabilných 60 fps. Series X má miernu výhodu oproti PS5. Quality mód má však zlé časovanie frejmov a DF ho neodporúča, 120 fps mód je síce plynulý, ale pre zmenu s výrazne slabším obrazom.
PS5 Pro verzia - Patrí medzi najlepšie vylepšenia, aké DF doteraz videlo. Hra ponúka Pro-špecifický performance mód a možnosť odomknúť framerate pri VRR. Výsledkom je kvalita obrazu blízka „kvalitnému“ režimu, ale s 60 - 100 fps a viac. Ide o najlepšiu konzolovú verziu.
Xbox Series S - Má len dva režimy - Performance a Quality. Performance mód drží 60 fps, ale vyzerá ako hra z éry PS3: nízke rozlíšenie (720p a menej), rozmazané textúry, vypnuté efekty. Napriek slabému obrazu sa hrá dobre. Quality mód je nestabilný a DF ho neodporúča.
PC verzia a Steam Deck - PC verzia je najlepšia - žiadne stuttery, ultrawide podpora, DLSS/FSR a vysoké FPS. Na Steam Decku hra beží v 30 fps, no pri vlastnom nastavení (720p, stredné/vyššie detaily, cap 30 fps) vyzerá lepšie. 60 fps však nedosiahneš.
HDR funguje na PC a PS5 (limit okolo 1000 nitov). Na Xboxe nepracuje správne - obraz vyzerá ako SDR, odporúča sa teda hrať bez HDR.
Ninja Gaiden 4 nie je graficky prelomový, ale je technicky stabilný a plynulý. Najlepšiu kombináciu obrazovej kvality a výkonu ponúka PS5 Pro (odomknuté FPS + VRR) a PC. Na PS5 a Series X je optimálny Performance mód (60 fps). Na Series S je vhodný tiež Performance mód, aj keď obrazovo pôsobí slabšie.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 40
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 33
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18
- Datamineri odhalili šesť nových režimov pre Battlefield 6 51 zobraziť viac článkov >
















