PRIHLÁS

Don Mattrick svojho času zrušil Halo MMO spolu s Ensemble, aby si ochránil vlastný bonus

Aspoň tak tvrdí bývalý vývojár.

pridal saver 3.11.2025 o 8:40 pod hry
Don Mattrick svojho času zrušil Halo MMO spolu s Ensemble, aby si ochránil vlastný bonus

HRY > NOVINKY >

Bývalý vývojár Sandy Petersen (známy aj ako autor máp pre Doom a Quake) odhalil, že pripravované MMO zo sveta Halo s kódovým názvom Titan bolo zastavené z čisto finančných dôvodov vtedajšieho šéfa Xbox divízie Dona Mattricka. Ensemble Studios pracovalo na hre od roku 2008, no projekt skončil ešte pred dokončením, spolu s celým štúdiom, ktoré Microsoft zrušil v januári 2009.

Podľa Petersena sa Don Mattrick rozhodol projekt s firmou zrušiť, aby neohrozil vlastné prémie:

„Don Mattrick si uvedomil, že jeho akciový bonus závisí od príjmov, ktoré Microsoft získa z hier počas nasledujúcich troch rokov. My sme odhadovali, že Titan dokončíme za tri a pol roka. Takže tým, že vyhodil celé Ensemble, nemusel platiť náš drahý tím tri roky a bolo mu jedno, čo bude s Titanom.“

Hra mala byť prehistorickým prequelom Halo univerza, odohrávajúcim sa desaťtisíce rokov pred zničením života na Galaxii aktiváciou Halo kruhov. Podľa Petersena:

„Chystali sme obrovské MMO zasadené do Halo univerza. Hráči by sa mohli vžiť do úlohy Forerunnerov alebo Covenantov, zatiaľ čo The Flood by v hre figurovali ako nehrateľní nepriatelia.“

Vývoj mal už naplánované svety, úlohy aj domovské planéty a Microsoft vtedy odhadoval, že hra by mohla priniesť až 1,1 miliardy dolárov. Petersen sa k Mattrickovi vyjadril ostro:

„Všetko, čo stratil, bolo štúdio, ktoré nikdy nepredalo menej ako tri milióny kópií akejkoľvek hry, ktorú sme vytvorili. Nemyslím si, že tým spravil službu akcionárom Microsoftu - ale čo čakať od človeka, ktorý začínal ako 'kat' v EA?“

Mattrick pôsobil ako prezident interaktívnej divízie Microsoftu do roku 2013, kedy odišiel pre pokazené vydanie Xbox One a následne prešiel do Zyngy. 

Petersenov príspevok aspoň čiastočne odhaľuje zákulisie zrušeného projektu, ktorý mohol priniesť najväčší MMO projekt vo svete Halo, no skončil ako obeť korporátnej politiky.

„Mali sme všetko - príbeh, systémy, dizajn svetov. Len jedného človeka zaujímal jeho bonus, nie budúcnosť Halo.“

Samozrejme bola veľká šanca, že by MMO do roka po vydaní umrelo, ale to sa už nedozvieme.





Don Mattrick svojho času zrušil Halo MMO spolu s Ensemble, aby si ochránil vlastný bonus
Páči sa mi! (+3)







Don Mattrick svojho času zrušil Halo MMO spolu s Ensemble, aby si ochránil vlastný bonus
Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Ensemble
Štýl: MMO
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Rady pri výbere oled monitora (20)
Ahojte, keďže Alza spustila BF zľavy, mám dilemu. ...
|Vyššia teplota cpu pri helldiv... (17)
Čaute, ako je spomenuté v názve, pri Helldivers 2 ...
|Pc nenačíta windows (21)
Zdravím, dnes som asi po mesiaci zapol desktop PC ...
|Ps1 ps2 handheld (5)
Ahojte, vie mi niekto odporučiť alebo pomôcť s výb...
|Warhammer 3 - aktualizovanie m... (0)
Ahojte chcel by som sa spýtať či niekto z Vás nemá...
|Screenshots (64480)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47941)
O filmoch. Hádam chápete....
|Sector hraje ... (127596)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Serialy (17418)
prison break, lost, jericho, battlestar galactica ...
|Knihy (0)
Fórum určené pre knižné témy...
|Svet, ukrajina, vojny ... (45328)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk