Don Mattrick svojho času zrušil Halo MMO spolu s Ensemble, aby si ochránil vlastný bonus |
Aspoň tak tvrdí bývalý vývojár.
Bývalý vývojár Sandy Petersen (známy aj ako autor máp pre Doom a Quake) odhalil, že pripravované MMO zo sveta Halo s kódovým názvom Titan bolo zastavené z čisto finančných dôvodov vtedajšieho šéfa Xbox divízie Dona Mattricka. Ensemble Studios pracovalo na hre od roku 2008, no projekt skončil ešte pred dokončením, spolu s celým štúdiom, ktoré Microsoft zrušil v januári 2009.
In 2008, Ensemble Studios started planning a gigantic MMO set in the Halo universe. We code-named it Titan. It was to take place tens of thousands of years ago, before the Halos were set off & destroyed all sentient life in the Galaxy.
- Sandy Petersen 🪔 (@SandyofCthulhu) October 28, 2025
I was in charge of the universe-building -… pic.twitter.com/8eaSbEt81X
Podľa Petersena sa Don Mattrick rozhodol projekt s firmou zrušiť, aby neohrozil vlastné prémie:
„Don Mattrick si uvedomil, že jeho akciový bonus závisí od príjmov, ktoré Microsoft získa z hier počas nasledujúcich troch rokov. My sme odhadovali, že Titan dokončíme za tri a pol roka. Takže tým, že vyhodil celé Ensemble, nemusel platiť náš drahý tím tri roky a bolo mu jedno, čo bude s Titanom.“
Hra mala byť prehistorickým prequelom Halo univerza, odohrávajúcim sa desaťtisíce rokov pred zničením života na Galaxii aktiváciou Halo kruhov. Podľa Petersena:
„Chystali sme obrovské MMO zasadené do Halo univerza. Hráči by sa mohli vžiť do úlohy Forerunnerov alebo Covenantov, zatiaľ čo The Flood by v hre figurovali ako nehrateľní nepriatelia.“
Vývoj mal už naplánované svety, úlohy aj domovské planéty a Microsoft vtedy odhadoval, že hra by mohla priniesť až 1,1 miliardy dolárov. Petersen sa k Mattrickovi vyjadril ostro:
„Všetko, čo stratil, bolo štúdio, ktoré nikdy nepredalo menej ako tri milióny kópií akejkoľvek hry, ktorú sme vytvorili. Nemyslím si, že tým spravil službu akcionárom Microsoftu - ale čo čakať od človeka, ktorý začínal ako 'kat' v EA?“
Mattrick pôsobil ako prezident interaktívnej divízie Microsoftu do roku 2013, kedy odišiel pre pokazené vydanie Xbox One a následne prešiel do Zyngy.
Petersenov príspevok aspoň čiastočne odhaľuje zákulisie zrušeného projektu, ktorý mohol priniesť najväčší MMO projekt vo svete Halo, no skončil ako obeť korporátnej politiky.
„Mali sme všetko - príbeh, systémy, dizajn svetov. Len jedného človeka zaujímal jeho bonus, nie budúcnosť Halo.“
Samozrejme bola veľká šanca, že by MMO do roka po vydaní umrelo, ale to sa už nedozvieme.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 70
- Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 30
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Battlefield RedSec bude battle royale pre Battlefield 6, vyjde už v utorok 36
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 141
- Novembrové hry 31
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 33
- RECENZIA: Painkiller 25
- RECENZIA: Farthest Frontier 7 zobraziť viac článkov >














