Supreme Commander, relatívne čerstvá real-time stratégia, sa „pýši“ okrem iných znakov aj pomerne veľkými HW nárokmi zapríčinenými najmä rozsiahlou hracou plochou a množstvom zobrazovaných jednotiek. Ako presne veľká je táto náročnosť, zisťovali na serveri extremetech. Supreme Commader je jedna z prvých hier, ktorá dokáže naplno využiť dvoj a viacjadrové procesory a zároveň funguje s natívnou podporou Vista, preto bude zaujímavé sledovať, ako sa rôzne kombinácie týchto faktorov pod podpíšu framerate.
Intel Core 2 Quad Q6600 na 2,4 GHz a Intel Core 2 Duo X6300 na 1,86 GHz spolu s 2 GB pamäte, Radeonom X1950 XTX, X1650XT a Windows XP, resp. Vista Ultimate si s hrou poradili tak, ako máte možnosť vidieť na grafoch. Prvý reprezentuje porovnanie oboch zostáv so silnejším Radeonom pod oboma operačnými systémami, druhý zas vplyv zmeny rozlíšenia a zapnutie AA na výsledné skóre. Na grafoch je zaujímavé minimálny náskok 4-jadrového procesora oproti 2-jadrovému, ktorý sa dá vysvetliť tým, že hra primárne beží v dvoch vláknach (jedno pre simuláciu a druhé pre rendering) a prípadné ďalšie jadrá zapája do výpočtov zvuku a manežmentu grafických ovládačov. Tie však majú na hodnoty fps malý vplyv.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 76
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Amech roky vedel, že jeho teplovodivá pasta SGT-4 poškodzuje chladiče a procesory 39
- Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
- RECENZIA: Painkiller 25
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 40
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 154
- Novembrové hry 31
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 31
- RECENZIA: Farthest Frontier 7 zobraziť viac článkov >














