Supreme Commander, relatívne čerstvá real-time stratégia, sa „pýši“ okrem iných znakov aj pomerne veľkými HW nárokmi zapríčinenými najmä rozsiahlou hracou plochou a množstvom zobrazovaných jednotiek. Ako presne veľká je táto náročnosť, zisťovali na serveri extremetech. Supreme Commader je jedna z prvých hier, ktorá dokáže naplno využiť dvoj a viacjadrové procesory a zároveň funguje s natívnou podporou Vista, preto bude zaujímavé sledovať, ako sa rôzne kombinácie týchto faktorov pod podpíšu framerate.
Intel Core 2 Quad Q6600 na 2,4 GHz a Intel Core 2 Duo X6300 na 1,86 GHz spolu s 2 GB pamäte, Radeonom X1950 XTX, X1650XT a Windows XP, resp. Vista Ultimate si s hrou poradili tak, ako máte možnosť vidieť na grafoch. Prvý reprezentuje porovnanie oboch zostáv so silnejším Radeonom pod oboma operačnými systémami, druhý zas vplyv zmeny rozlíšenia a zapnutie AA na výsledné skóre. Na grafoch je zaujímavé minimálny náskok 4-jadrového procesora oproti 2-jadrovému, ktorý sa dá vysvetliť tým, že hra primárne beží v dvoch vláknach (jedno pre simuláciu a druhé pre rendering) a prípadné ďalšie jadrá zapája do výpočtov zvuku a manežmentu grafických ovládačov. Tie však majú na hodnoty fps malý vplyv.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 95
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 155
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 71
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30 zobraziť viac článkov >