Supreme Commander, relatívne čerstvá real-time stratégia, sa „pýši“ okrem iných znakov aj pomerne veľkými HW nárokmi zapríčinenými najmä rozsiahlou hracou plochou a množstvom zobrazovaných jednotiek. Ako presne veľká je táto náročnosť, zisťovali na serveri extremetech. Supreme Commader je jedna z prvých hier, ktorá dokáže naplno využiť dvoj a viacjadrové procesory a zároveň funguje s natívnou podporou Vista, preto bude zaujímavé sledovať, ako sa rôzne kombinácie týchto faktorov pod podpíšu framerate.
Intel Core 2 Quad Q6600 na 2,4 GHz a Intel Core 2 Duo X6300 na 1,86 GHz spolu s 2 GB pamäte, Radeonom X1950 XTX, X1650XT a Windows XP, resp. Vista Ultimate si s hrou poradili tak, ako máte možnosť vidieť na grafoch. Prvý reprezentuje porovnanie oboch zostáv so silnejším Radeonom pod oboma operačnými systémami, druhý zas vplyv zmeny rozlíšenia a zapnutie AA na výsledné skóre. Na grafoch je zaujímavé minimálny náskok 4-jadrového procesora oproti 2-jadrovému, ktorý sa dá vysvetliť tým, že hra primárne beží v dvoch vláknach (jedno pre simuláciu a druhé pre rendering) a prípadné ďalšie jadrá zapája do výpočtov zvuku a manežmentu grafických ovládačov. Tie však majú na hodnoty fps malý vplyv.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 91
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 51
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 137
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38 zobraziť viac článkov >