História Aperture Science |
Ako vznikalo a čo vlastne bolo cieľom centra Aperture Science, v ktorom sme sa objavili v prvej Portal hre?
Ako vznikalo a čo vlastne bolo cieľom centra Aperture Science, v ktorom sme sa objavili v prvej Portal hre? Valve nám prostredníctvom Game Informera ponúkli stručný súhrn jeho histórie:
1953 – Aperture Science začína svoje fungovanie ako výrobca sprchových závesov. Prvé produkty ponúkali veľmi low-tech portál medzi vnútrom a vonkajškom sprchy. Skrátene to bol záves. Použitej bolo len veľmi málo vedy. Meno spoločnosti bolo vybrané tak, aby závesy pôsobili viac hygienicky.
1956 – Eisenhowerova administratíva vybrala Aperture, aby zhotovila závesy pre všetky časti vojska mimo námorníctva.
1957 - 1973 – Vyrábali hlavne sprchové závesy.
1974 – zakladateľ Aperture a CEO, Cave Johnson, je vystavený ortuti, zatiaľ čo tajne vyvíjal nebezpečnú ortuťou naplnenú gumenú zlúčeninu, z ktorej plánoval vyrobiť sedem smrteľných sprchových závesov. Tie chcel podarovať každému z členov námorného predstavenstva.
1976 – obe z obličiek Cavea Johnsona vypovedali, mozog je poškodený, umiera, ale nedokáže pochopiť, že čas sa nevracia späť. Vytvorí špeciálny trojbodový vývojový program, ktorého výsledkom má byť - garantované pokračovanie úspechu Aperture Science v rýchloprichádzajúcej vzdialenej minulosti. Body vývoja boli:
- Heimlichov protimanéver – spoľahlivá technika pre prerušenie život zachraňujúceho Heimlichovho manévru.
- Take-A-Wish nadácia – charitatívna organizácia, ktorá bude zapisovať žiadosti rodičov chorých detí a rozdávať ich zanedbaným, ale zdravým dospelým.
- “Určitý typ trhliny v látke priestoru... to by bolo... bolo by to, ja neviem, niečo, čo by mohlo pomôcť so sprchovými závesmi. Ešte som tento nápad neprepracoval, až tak veľmi ako by som jeden z tých závesov chcel.”
1981 – Inžinieri v Aperture zvládli prvé dva body zoznamu bez problémov. Firma ohlasuje produkty vo veľkolepej televíznej ceremónii. Tieto produkty sa okamžite stali nepopulárne. Po sérii verejných problemov s deťmi sa vedenie spoločnosti dostáva pred senát. Počas týchto šetrení sa zisťuje, že v treťom bode nastal veľký prelom a vznikol kvantový tunel o veľkosti muža umožňujúci prechod fyzickým priestorom s možnosťou aplikácie ako sprchový záves. Senát okamžite prestal s vyšetrovaním a Aperture bol zadaný kontrakt na pokračovanie vývoja Portalu a Heimlichovho protimanévru v tajnosti.
1981-1985 – práca pokračuje na projekte Portal. Niekoľko vysokopostavených členov Fatahu sa udusilo k smrti kosťami a to napriek zásahu ich bodyguardov.
1986 – Aperture kontaktuje ďalšia z organizácií pracujúcich pre vládu nazvaná Black Mesa, pracujúca na podobnej portalovej technológii. Ako odozvu na tieto novinky Aperture začína pracovať na Generic Lifeforme and Disk Operating System - GLaDOS, umelej inteligencii, ktorá by zároveň bola asistentom a operačným systémom.
1996 – po dekáde strávenej vývojom časti systému DOS, ktorého stav je stále viac menej v základnej funkcionalite, začína vývoj na komponente Generickej životnej formy.
1998 – netestovaná AI je aktivovaná prvýkrát na výročnom podujatí "prineste svoju dcéru do práce". V mnohých smeroch prebehol úvodný test v poriadku. V jednej pikosekunde sa stal GLaDOS samostatným a schopným chápať. Druhá fáza už nebola v poriadku a trvala dve pikosekundy, v ktorých prebral GLaDOS kontrolu nad spoločnosťou. Všetkých uzamkol vo vnútri a začal permanentný cyklus testovania. Cieľ - pokoriť nenávidenú Black Mesu a vyvinúť novú portálovú technológiu. Neskôr tieto preteky prehrala, potom ako Mesa s úspechom otvorila interdimenzionálnu bránu, cez ktorú prešla na druhú stranu mimozemská rasa a prebrala vládu nad svetom.
Do konca mesiaca nás od Game Informera čakajú ešte tri zhrnutia. Viac si pozrite na ich Portal Hube.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové mega zľavy spustené 41
- Mafia: The Old Country je už gold 102
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 90
- Sega sprístupnila deväť retro hier zadarmo pred ich odstránením z mobilných obchod 7
- RECENZIA: Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (Switch 2) 56
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 75
- RECENZIA: FBC: Firebreak 58
- Nintendo už rozdáva bany na Switch 2 konzole 51
- DOJMY: Borderlands 4 25
- Death Stranding 2 dostáva recenzie 31 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Valve Štýl: Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|