Kmeň aj krajina vo From Dust sa stále vyvíja |
Eric Chahi približuje hru, kde budete doslova meniť krajinu a chrániť domorodcov pred živelnými pohromami.
Minulý rok sa objavili zmienky o hre From Dusk, s ktorou sa spája meno Eric Chahi. Teraz si titul, čiastočne pripomínajúci legendárny Populous, trochu priblížime a to aj vďaka preview, ktoré ponúkol portál VG247.
From Dust je hra o domorodom kmeni, ktorý stratil svoju identitu. Je to kmeň bez kultúry, spomienok a histórie, ktorý si zapamätal jediný rituál. Tým priviedol na svet tajuplnú silu zvanú Dych, ktorú bude predstavovať hráč. Táto sila formuje prostredie, môže meniť terén a manipulovať so zemou, vodou či lávou. Pritom platia fyzikálne zákonitosti, láva sa vo vode rýchlo mení na kameň, ktorý je pevnejší ako pôda. Avšak na zemi láva pustoší rastliny a spôsobuje ničivé požiare. Vodou sa dajú naplniť jamy a priepasti a vytvoriť tak jazerá. Dych dokáže aj vytvárať divoké vlny, ktoré narážajú na pobrežia novovytvorených ostrovov. A evolúcia pokračuje aj po odchode z hry. Pri neskoršom návrate môže hráč objaviť nové rieky alebo pevniny, ktoré vznikli po vulkanickej činnosti, alebo spustošili dedinu domorodcov.
Dych získava nové možnosti, keď domorodci dosiahnu nové tajuplné totemy. Väčšinou im ale treba pripraviť cestu, aby tieto totemy našli. So supersilami je možné napríklad premeniť vodu na hmotu, po ktorej sa ľudkovia dokážu presunúť na nedostupné miesto. Kmeň sa rozvíja a zakladá osady na relatívne bezpečných miestach, kde začína kvitnúť bujará vegetácia a prichádzajú zvieratá. Lenže príroda je nevyspytateľná a tak vznikajú aj živelné pohromy ako tornádo a prívaly vôd z oceánu. Určite vám to pripomína konkrétnu reálnu pohromu...
Ako hovorí Eric Chahi, cieľom hry bolo od začiatku vývoja viesť kmeň a zabezpečiť jeho prežitie v neustále sa meniacom svete s početnými pohromami a nebezpečenstvami. Ale až neskôr sa súčasťou progresu stala manipulácia so živlami a terénom. Pôvodne mal hráč priamo komunikovať s domorodcami a osobne ich viesť z miesta na miesto s použitím síl. To ale bolo ťažké a nie príliš zábavné. Hybná sila, ktorá vytvára podmienky pre kmeň a ten reaguje na okolité zmeny, je zaujímavejším riešením. Chahi hovorí o 15 hodinách zábavy v základnom singleplayeri a ďalšom móde, ktorý zatiaľ nebol priblížený.
From Dust sa má objaviť v digitálnej forme, ktorá dáva autorom viac tvorivého priestoru ako krabicová verzia, ktorá má určité obmedzenia. Predsa len je jednoduchšie rozvíjať a aktualizovať obsah titulu, ktorý sa dá kedykoľvek stiahnuť. To viedlo aj k obmedzeniu počtu členov na menej rozsiahly tím, ale znamená to aj nižšiu cenu, ktorá ale na XBLA a PSN nemá klesnúť pod 15 EUR.
Priložené tech demo ukazuje staršiu verziu hry. From Dust sa má objaviť na trhu koncom roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 53
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PC PS3 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montpellier Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|