PS Vita pôvodne celokovová s väčším displejom |
Tenší, bez joystickov, s väčším displejom, aj taký bol prototyp nového handheldu.
Viete, kedy sa začne predávať PlayStation Vita, viete, aké bude k nej príslušenstvo a nedávno ste sa dozvedeli aj to, koľko stoja súčiastky a aká je hodnota vnútorností. Viete, ale o tom, že handheld mal byť pôvodne väčší, mal mať celokovové telo bez analogov a že sa uvažovalo aj nad zaklápacím dizajnom?
Za to, ako vyzerá Vita, môžeme ďakovať dizajnérovi menom Tokashi Sogabe, ale aj kompromisom, ktoré musel akceptovať. Sogabe v rozhovore pre PS Blog hovorí mimo iného aj o konštantnom boji medzi oddeleniami inžinierov a dizajnérov.
„Pamätám si, keď sme pracovali na Walkmane, ako som vošiel do kancelárie s malým dreveným kvádrom v ruke a povedal, že musí byť takejto veľkosti a tvaru.“ spomína si na časy, keď dizajn vyhrával na plnej čiare. Dnes to tak nie je, no nie vždy všetko podlieha účelovosti. Nie sú to iba vývojári pracujúci na prototype, ale aj samotní tvorcovia hier majú čo povedať.
„Výsledný tvar, s ktorým sme prišli hneď na začiatku, je veľmi podobný finálnemu produktu, ale počas testovacej fázy sme experimentovali s viacerými návrhmi, vrátane slajderu (podobný PSP Go) aj zaklápaciemu dizajnu.“ hovorí 27-ročný dizajnér, ktorý má na svedomí návrhy Walkmanov, notebookov Vaio aj slim verzie PS3.
Po diskusii s vývojármi z Worldwide Studios bolo rozhodnuté nielen o výslednom tvare, ale aj o tom, že Vita bude mať analógové páčky. Medzi prvými postavenými prototypmi bol aj model, ktorý mal len dotykové plochy ako telefón Xperia Play. Neponúkali však dostatočnú odozvu ani precíznosť a boli nahradené.
Vita nemala byť len plochšia, ale aj tenšia a dokonca aj celokovová. „Pôvodne som chcel, aby Vita bola celá z kovu, ale vtedy mi bolo povedané, že to nie je možné z hľadiska Wi-Fi, 3G a GPRS konektivity,“ dodáva.
Platí to u telefónov, platí to aj pri handheldoch, väčší neznamená automaticky lepší displej. „Raz sme uvažovali o použití 5,5 palcového displeja, ale to by malo negatívny vplyv na celkovú manipuláciu so zariadením a tak bol nápad zamietnutý.“ spomína Sogabe na horlivú diskusiu o uhlopriečke displeja.
Vita má nakoniec 5“ displej, je z plastu, má vynikajúcu ergonómiu a dva presné analogy. Menili by ste na nej niečo podľa pôvodných návrhov?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 43
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 52
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42 zobraziť viac článkov >