PS Vita pôvodne celokovová s väčším displejom |
Tenší, bez joystickov, s väčším displejom, aj taký bol prototyp nového handheldu.
Viete, kedy sa začne predávať PlayStation Vita, viete, aké bude k nej príslušenstvo a nedávno ste sa dozvedeli aj to, koľko stoja súčiastky a aká je hodnota vnútorností. Viete, ale o tom, že handheld mal byť pôvodne väčší, mal mať celokovové telo bez analogov a že sa uvažovalo aj nad zaklápacím dizajnom?
Za to, ako vyzerá Vita, môžeme ďakovať dizajnérovi menom Tokashi Sogabe, ale aj kompromisom, ktoré musel akceptovať. Sogabe v rozhovore pre PS Blog hovorí mimo iného aj o konštantnom boji medzi oddeleniami inžinierov a dizajnérov.
„Pamätám si, keď sme pracovali na Walkmane, ako som vošiel do kancelárie s malým dreveným kvádrom v ruke a povedal, že musí byť takejto veľkosti a tvaru.“ spomína si na časy, keď dizajn vyhrával na plnej čiare. Dnes to tak nie je, no nie vždy všetko podlieha účelovosti. Nie sú to iba vývojári pracujúci na prototype, ale aj samotní tvorcovia hier majú čo povedať.
„Výsledný tvar, s ktorým sme prišli hneď na začiatku, je veľmi podobný finálnemu produktu, ale počas testovacej fázy sme experimentovali s viacerými návrhmi, vrátane slajderu (podobný PSP Go) aj zaklápaciemu dizajnu.“ hovorí 27-ročný dizajnér, ktorý má na svedomí návrhy Walkmanov, notebookov Vaio aj slim verzie PS3.
Po diskusii s vývojármi z Worldwide Studios bolo rozhodnuté nielen o výslednom tvare, ale aj o tom, že Vita bude mať analógové páčky. Medzi prvými postavenými prototypmi bol aj model, ktorý mal len dotykové plochy ako telefón Xperia Play. Neponúkali však dostatočnú odozvu ani precíznosť a boli nahradené.
Vita nemala byť len plochšia, ale aj tenšia a dokonca aj celokovová. „Pôvodne som chcel, aby Vita bola celá z kovu, ale vtedy mi bolo povedané, že to nie je možné z hľadiska Wi-Fi, 3G a GPRS konektivity,“ dodáva.
Platí to u telefónov, platí to aj pri handheldoch, väčší neznamená automaticky lepší displej. „Raz sme uvažovali o použití 5,5 palcového displeja, ale to by malo negatívny vplyv na celkovú manipuláciu so zariadením a tak bol nápad zamietnutý.“ spomína Sogabe na horlivú diskusiu o uhlopriečke displeja.
Vita má nakoniec 5“ displej, je z plastu, má vynikajúcu ergonómiu a dva presné analogy. Menili by ste na nej niečo podľa pôvodných návrhov?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 98
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 136
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 77
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- RECENZIA: Achilles: Survivor 18
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 98
- Ubisoft chystá odhalenie nových hier zo série Assassin’s Creed 34
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 67
- DOJMY: Cronos: The New Dawn 8 zobraziť viac článkov >