Ako to vlastne teraz vyzerá s Oculus Rift? |
Ako už určite viete včera sa stala nečaká vec a to, že Facebook kúpil Oculus VR, výrobcu virtuálnych okuliarov Oculus Rift. Ale čo to vlastne znamená?
Ako už určite viete, včera sa stala nečaká vec a to, že Facebook kúpil Oculus VR, výrobcu virtuálnych okuliarov Oculus Rift. Ale čo to vlastne znamená?
Podľa autorov je to pozitívne a to pre množstvo vecí, z ktorých veľa ešte nie je verejných. Dôležite je to, že ostávajú na PC ako otvorenej platforme, ktorá im necháva voľnosť. Dodávajú, že pre nich sa nič nemení, ostávajú pracovať nezávisle a rovnako ostanú k indie, vývojárom a fanúšikom priateľskí, tak ako doteraz. Dodávajú, že nikto vás nebude sledovať, ukazovať reklamy ani ponúkať iné invazívne prvky. K tomu:
- Na používanie Oculus Rift nebude potrebné Facebook konto
- Reklamy nebudú zabudované do hardvéru ani softvéru, bude záležať len na vývojároch čo vám zobrazia
- Nebudú žiadne špecifické prepojenia s Facebookom
- Peniaze použijú na vylepšenie hardvéru, najatie nových ľudí a veľké investície do obsahu (oculus plánuje vyvíjať vlastné hry)
A prečo firmu nepredali Microsoft alebo Apple? Nechceli, aby niekto roztrhol ich spoločnosť na časti a tie časti následne použil na zlepenie svojej vízie virtuálnej reality. Facebook im dal pravý opak, dal im voľnosť rozhodovať o svojej budúcnosti. Nemusia teraz robiť žiadne kompromisy. Doteraz mali veľa malých investorov, ktorí ich v tomto obmedzovali.
Partnerstvom s Facebookom získali masívnu užívateľskú základňu ľudí, ktorá pomôže dostať Oculus a teda aj Virtuálnu realitu medzi masy. Každý v Oculuse je hráč a vedia, že práve oni a herný biznis dokáže vytvoriť jedinečné 3D prostredia aj pre nehráčov. Táto technológia totiž nie je exkluzívna pre hráčov, a jej zameranie na hry je len odraz aktuálneho stavu VR, nie však dlhodobého potenciálu. Budúcnosť má v učení, komunikácii, trénovaní, rehabilitácii a aj vo filme. Všetko to budú veľké ťaháky pre virtuálnu realitu, ktorou si získa publikum. Oculus nemieri na sociálne médiá a ich užívateľov, ale mieria na každého, kto má dôvod používať Virtuálnu realitu.
Facebook ich v ďalších plánoch podporuje a má v tomto aj skúsenosti, kde rovnako nechali v pôvodnej forme aj odkúpený Whatsapp, alebo Instagram. Ide im totiž o rozširovanie svojich aktivít, nie globálne prepojenie s Facebook.com. Sú veľká firma na to, aby sa spoliehali na jednu stránku, z ktorej im uniká stále viac mladých ľudí. Preto ak aj niečo Facebook spraví, je veľmi nepravdepodobné, že to bude spojené priamo so sociálnym Facebookom, skôr to bude samostatné.
Samotní vývojári sa po odkúpení rozdelili na dve časti, Notch to celé z princípu celé odmieta a plne zrušil plány s prevedením Minecraftu na Oculus Rift, iní tvorcovia pristupujú opatrne a niektorí už zistili, že sa pre nich nič nemení a pracujú na svojich veciach normálne ďalej. John Carmack rovnako dodal, že pre neho sa nič nezmenilo, stále programuje, tak ako včera.
Zaujímavosť ale priniesol New York Times, podľa ktorého nepotvrdených informácií sa Oculus premenuje a dostane niečo, čo nazvali Facebook interface (Facebook toto už zamietol, premenovávať sa nebude). Uvidíme ako sa to nakoniec vyvinie a či to celé pomôže Oculusu vytvoriť finálnu verziu ešte tento rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >