Ďalší Hoverboard vo vývoji! Tento si rozumie s každým povrchom, ale odfúkne vám gate |
Ryan Craven z Texasu sa pustil do vytvorenia vlastného hoverboardu, ktorý funguje na princípe vznášadla, vďaka čomu funguje na všetkých pevných povrchoch.
V posledných mesiacoch sme tu mali prvý, skutočný, prototyp legendárneho hoverboardu. Ak ste náhodou tento projekt nezachytili, tak išlo o Hendo Hoverboard, ktorý funguje na princípe elektro-magnetickej levitácie. Čiže presne na tom istom princípe, ako fungujú už dnes reálne využívané vlaky Maglev, no iba vo veľmi skromnom počte, a samozrejme, najmä v Japonsku. Každopádne, kedže je celý prototyp postavený na takomto princípe, Hendo Hoverboard funguje iba na špeciálnych povrchoch, čo je teda jeho hlavná nevýhoda. S týmto projektom však prišli na Kickstarter, kde sa im podarilo vybrať takmer dvojnásobok požadovanej sumy - 500 000 amerických dolárov.
Rok 2015 sa ale nezadržateľne blíži a pomaly sa dostávame do doby, kedy by sme podľa filmu Návrat do budúcnosti mali hoverboardy bežne využívať, spolu s lietajúcimi autami. Aj keď takúto významnú zmenu v našom spôsobe dopravy nič nenasvedčuje, snaha ľudí o vývoj funkčného hoverboardu sa rozhodne nedá odoprieť. Najnovšie tu máme projekt od šikovného tvorcu z amerického Texasu, Ryana Cravena, ktorý si funkčný prototyp vyrobil sám doma.
Princíp jeho fungovania je však veľmi jednoduchý. Jeho Mr Hoverboard - ako ho sám nazval, funguje na princípe vznášadiel. Niekoľko milimetrov nad zemou ho tak drží štvorica ventilátorov, ktoré pôvodne slúžili ako fúkače lístia. Tie nafúknu látku, konkrétne sprchový záves, ktorý má na dômyselne určených miestach vytvorené otvory, cez vzduch uniká a tým sa vytvára potrebná vzduchová medzera medzi hoverboardom a zemou. Výrobnú cenu celého prototypu odhaduje na $250 až $500. Pri vytváraní projektu bolo najťažšie trafiť už spomínané otvory v látke, aby sa dosiahla potrebná stabilita. Ide však skutočne iba o prototyp, kedže má hneď niekoľko nedostatkov, pričom medzi tie najväčšie patrí veľký hluk vydávaný ventilátormi a pomerne nemotorné ovládanie.
Ryan Craven už teraz pracuje na vylepšenej verzii, pri ktorej sa zameriava hlavne na minimalizovanie hluku a vibrácií. Taktiež sa spojil so skúsenými dizajnérmi, ktorí mu pomôžu vytvoriť lepší a zároveň kvalitnejší dizajn.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Ghost of Yōtei 192
- RECENZIA: Dying Light The Beast 73
- RECENZIA: EA Sports FC 26 16
- DOJMY: Crimson Desert 8
- Forza Horizon 6 bola oficiálne ohlásená 63
- Ghost of Yotei dostáva recenzie 28
- Wolverine dostal trailer a ohlásil aj čas vydania 95
- Kojima priniesol prvý teaser na svoju novú hru OD 53
- Xiaomi predstavilo Xiaomi 17 sériu pre Čínu 63
- Článok: GSC Game World o evolúcii S.T.A.L.K.E.R. 2 a o tom, čo bude ďalej 28 zobraziť viac článkov >