Prvé benchmarky preview verzie DX12 |
Anandtech sa pozrel na výkon prvej preview vezie DX12 v známom Swarm deme, porovnal ho s Mantle a aj DX11.
Anandtech sa pozrel na výkon prvej preview vezie DX12 v známom Swarm deme, porovnal ho s Mantle a aj DX11. Merali odťaženie procesora pri množstvách objektov na obrazovke oproti starému DX11, teda zníženie overheadu. V zásade DX12 spravilo presne to isté ako Mantle a pekne zvýšilo framerate, prakticky výkony oboch systémov sú veľmi podobné. Jedine Mantle je pri quadcore procesoroch mierne vpredu a napak DX12 je pri dualcore je rýchlejšie. Podľa Oxide games, autorov benchmarku je to rôznym prístupom k dávkam dát a aj tým, že ich benchmark nie je optimalizovaný na oba systémy.
Celkovo sú tam malé rozdiely len okolo 1 až 5 fps medzi obomi systémami, čo ukazuje na prakticky rovnaký systém spracovania dát oproti DX11, kde sú často len štvrtinové framerate a teda zatiaľ čo DX11 ide 10 fps, DX12 a Mantle idú aj okolo 40-50 fps.
Spolu s výkonom ide hore aj spotreba a tá prakticky kopíruje výkon, kde čím viac DX12 alebo mantle vyžhavia procesor a grafiku tým viac ide hore spotreba. Mantle má znovu vyššiu spotrebu pri štvorjadrách, zatiaľ čo DX12 má svoj peak pri dvojjadrách.
Samozrejme toto je len špeciálne pripravená benchmarkové demo sústreďujúce sa na CPU overhead a ak nebude hra s tisíckami objektov na obrazovke, rozdiely budú konkrétne v tejto oblasti menšie. Na druhej strane, vývojárov to môže motivovať k skutočnému zapĺňaniu prostredí objektami.
Čo je však dôležité zistenie a to je to, že pri DX12 a mantle už môže grafiku brzdiť command procesor. Teda grafické karty mávajú len jeden vstup, cez ktorý sa do grafiky zadávajú príkazy a ktorá už pri týchto rýchlostiach začína brzdiť plné využitie GPU, napriek tomu, že nie je výkonom na maxime. Je to situácia, ktorú zrejme ďalšie karty budú obchádzať cez viac command procesorov, napríklad dva ich už má Xbox One.
Je to stále len jedna z hlavných funkcii DX12, ďalšie budú plne predstavené na GDC budúci mesiac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 93
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- RECENZIA: The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered 63
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 54
- Half-Life 3, respektíve nová Half-Life hra, je už plne hrateľná a v širšom playtes 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 139
- Nvidia už pripravuje RTX 50 Super verzie kariet s rozšírenou pamäťou 102
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57
- Článok: CMF Phone 2 Pro 33 zobraziť viac článkov >