PRIHLÁS

STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO

STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO

SW Epizóda 3 prichádza a s ňou aj rozsiahla séria hier. Nová hra vás zavedie na stranu republiky.

Dojmy

Všetko sa to začalo v roku 1977. George Lucas zhmotnil svoju predstavu o dobrodružstve, odvekom súboji dobra a zla a o tajomnej všadeprítomnej vesmírnej Sile do jednej z najznámejších filmovýchsérií všetkých čias - Star Wars. So zatajeným dychom sme prežívali cestu mladého Luka Skywalkera od jednoduchého chlapca z farmy až po majstra Jedi. Neskôr sme sa zoznámili s jeho otcom, Anakinom, a sledovali premenu z nevinného chlapčeka na... všetci vieme koho. Ako k tomu dôjde sa dozvieme už v máji, kedy do kín zavíta 6ta časť série - Revenge of the Sith. Táto udalosť bude iste mediálne podporovaná a hypovaná zo všetkých smerov, ponúkané budú darčekové predmety, hračky a v neposlednom rade aj hry (nezabudnime na cereálie ;)) s motívmi Hviezdnych vojen.

Na jednu z pripravovaných Star Wars hier, Republic Commando, bolo prednedávnom vypustené prvé demo a teda je na čase pozrieť sa, na čo sa všetci fanúšikovia (vrátane mňa) môžu tešiť.

 

V deme je k dispozícii jedna krátka (cca 30 minút) misia odohrávajúca sa na planéte Kashyyyk, domovskej planéte Wookiov. Z tejto planéty je vysielaný núdzový signál o obsadení nepriateľskou rasou Trandoshanov. Keďže sa jedná o jednu z dôležitých planét, rozhodne sa Republika promptne zareagovať a vyšle do postihnutej oblasti jednotku Delta. V plnej hre bude celkovo 14 levelov rozdelených do 3 (alebo 4 - podľa obrázku v úvodnom menu) veľkých kampaní. Okrem už spomenutého Kashyyyku sa pozrieme aj na planétu Geonosis alebo jednu z obrovských medziplanetárnych bojových lodi Republiky. Časovo hra zapadá medzi epizódu II a III, konkrétne do tretieho roka vojny klonov.

 

Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando

 

Delta Squad pozostáva zo 4 členov. Už z toho je zrejmé, že nepôjde len o čistokrvnú strieľačku, kde tiaha zodpovednosti za záchranu sveta leží na pleciach jedného hrdinu, ale že bude nutné sa postarať o celý tím a teda pôjde skôr o jednu z „taktických“ akcií. Každý z členov jednotky má, ako to už v hrách tohto typu býva zvykom, svoju špecializáciu a navzájom sa rozlišujú podľa identifikačného čísla. Priblížme si teda jednotlivých vojakov:

Delta 38 (Boss) - leader tímu, práve za 38čku budeme hrať (nie je isté, či celú hru, ale demo určite)

Delta 62 (Scorch) - špecialista na výbušniny a najväčší zabávač jednotky

Delta 40 (Fix) - jeho silnou stránkou je boj na blízko a hackovanie systémov

Delta 07 (Sev) - sniper

 

Ako leader tímu má 38čka k dispozícií základné údaje o ostatných vojakoch - ukazovateľ zdravia a momentálne vykonávanej činnosti. Taktické pokyny sa zadávajú veľmi jednoducho. Zameriavací krížik sa dynamicky mení podľa toho, na čo Boss mieri. Ak teda zamieri na stacionárnu laserovú vežu, krížik sa zmení na ikonku pre použitie. Po stlačení klávesy sa jeden z vojakov presunie a vežičku obsadí. Rovnakým štýlom sa vojaci posielajú na vhodné ostreľovacie pozície alebo k lekárničkám či k rôznym spínačom. Ďalšou možnosťou ovládania spolubojovníkov sú klávesy F1 (vyhľadať a zničiť), F2 (vytvoriť formáciu), F3 (zabezpečiť oblasť) a F4 (zrušiť príkazy). Kombináciou týchto viacmenej všeobecných príkazov a konkrétnych rozkazov pomocou kurzora sa dá docieliť pomerne rôznorodá škála taktických postupov pri dosahovaní cieľa. Bohužiaľ, väčšinou to, ale v deme vyzeralo tak, že som sa vykašľal na spolubojovníkov a všetko si riešil sám. Možno neskôr v hre budeme donútení spoľahnúť sa aj na členov tímu, ale zatiaľ to nebolo nutné a hra sa napriek viditeľne chcenej orientácii na taktiku, zvrhla na čistokrvnú strieľačku. Napriek tomu musím pochváliť AI. Vojaci sa kryjú, rozumne používajú granáty alebo zbrane na blízko. Ako sme už písali v novinkách, zaujímavosťou je „nemožnosť“ zomrieť. Ak vám klesne ukazovateľ zdravia na nulu, obrazovka sa sfarbí do červena a hra ponúkne tri možnosti: pokračovať ďalej v akcii, zavolať si niekoho na „oživenie“, alebo klasický load. Teda, ak je niekto z jednotky bojaschopný, môže k vám pribehnúť a vyliečiť vás natoľko, aby ste dobehli k najbližšiemu doliečovaciemu terminálu.

 

Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando

 

Ako som naznačil, podľa tejto jednej misie to vyzerá, že Republic Commando bude čistokrvná akcia s možnosťou ovládania malej jednotky vojakov Republiky. Úlohou misie na Kashyyyku bolo vyslobodiť vodcu Wookiov z väzenia. Hra vedie hráča za ručičku priamo k cieľu, nie je kam zle odbočiť alebo nedajbože mať na výber z viacerých variant, ako daný cieľ dosiahnuť. Prekážkou sú jedine nepriatelia, ktorí sa na určitých miestach respawnujú do nekonečna alebo zavreté dvere/zablokované terminály, ktoré treba najprv odomknúť/hacknúť. Keďže odomkýnanie aj hackovanie chvíľku trvá (cca 10 sekúnd držať klávesu USE), väčšinou je druhá prekážka spojená s prvou: zatiaľ čo vy alebo niektorý spoluhráč odomyká dvere/hackuje počítač, zovšadiaľ sa na vás rútia nepriatelia až pokiaľ sa dvere neotvoria a nepostúpite do ďalšej sekcie.

 

V šľapajách podobných taktických akčných hier (Medal of Honor, Call of Duty alebo pripravovaný Brother in Arms) môže každý vojak niesť len pár zbraní. V tomto prípade je k dispozícii pištoľka s nekonečným počtom nábojov, multiúčelová útočná puška DC-17 (ktorá sa dá rozložiť na snajperku alebo granátomet) a jedna zbraň zdvihnutá zo zeme po padlých nepriateľoch (každá rasa má svoje typy zbraní, mŕtvym Wookiom sa dá vziať ich obligátna kuša). Nechýba viac typov granátov: EC sú vhodné na drony a roboty, sonické reagujú na pohyb, flash granáty sú flash granáty ;). Perličkou je malá vysúvacia čepeľ zabudovaná v rukáve bojového odevu. Tá veľmi dobre poslúži, ak sa nepriateľ dostane príliš blízko.

 

Veľmi nerád by som robil unáhlené závery o grafike, ale musím bohužiaľ povedať, že podľa tohto dema je po grafickej stránke Republic Commando na priemernej úrovni. Veľmi úzko to súvisí s architektúrou levelov, pretože k dispozícii boli len samé tmavé, štvorcové miestnosti a akákoľvek snaha o peknú grafiku tým dosť trpí. Hra beží na Unreal engine a (bohužiaľ) sa tiež pripravuje aj pre konzoly (iste tušíte, aké to bude mať následky). Aj z oficiálnych obrázkov z iných levelov hry je vidno, že sa nemôžeme tešiť na žiadne grafické orgie, pestré vonkajšie priestranstvá alebo nápaditú a originálnu architektúru. Efektovo je na tom hra lepšie, pekne spracovaný je dym (napríklad po zásahu nepriateľa do jet-packu), výbuchy či nočné videnie. Čo ma naozaj dostalo je, že ak niektorého z nepriateľov zabijete z absolútnej blízkosti, môže mu trocha (zelenej) krvi odfrknúť na priezor prilby. Vtedy sa pustí malý elektronický „stierač“, ktorý priezor vyčistí. A propos, helma. V hre je možnosť zapnúť pohľad cez prilbu, keď sa celý pohľad na scénu „zaoblí“ a hra tak vyzerá trošku efektnejšie. Nevýhodou tohto pohľadu je, že vo výhľade zavadzajú časti helmy a teda je vidno menší výsek z bojiska. Pochváliť môžem hudobný a zvukový doprovod. O ten hudobný sa samozrejme postaral John Williams a v hre sú použité všetky známe hudobné motívy, ktoré poznáme z filmov (hlavne z epizódy II). Vojaci sú kvalitne nadabovaný, dokonca sa mi sem tam stalo, že som sa uškrnul na hláškach 62-ky.

 

Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando
Star Wars: Republic Commando

 

Z Republic Commanda mám rozporuplné pocity. Na jednej strane sa ako fanúšik Star Wars teším na každú hru s licenciou tejto série. Na druhej strane sa však po dohraní dema a naštudovaní dostupných informácií o hre bojím, aby nedopadla v kôpke „nie príliš vydarené hry podľa filmu“. Ak sa celá hra bude odohrávať v duchu tohto dema, pôjde zase o jednu z tých FPS, kde sa vám snažia nanútiť pomoc zbytočných spolubojovníkov. Navyše hra sa javí ako veľmi priamočiara a jednoduchá, čo sa týka príbehu, zápletky a priebehu misií. To však môže byť u takéhoto typu hry aj výhodou. Pravda sa ukáže 1.marca 2005.


napísal je2ry 5.2.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
STAR WARS: REPUBLIC COMMANDO


PC
Xbox One BC

Vývoj: LucasArts / LucasArts
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  február 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #122


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| This is us (1)
Ahojte! Vie mi, prosím, niekto poradiť, kde by som...
| Kingdom come: deliverence vs o... (2)
Ahojte, chcel by som sa spýtať, ktorú z vyššie uve...
| Kontrola pc zostavy (4)
Ahojte, len potrebujem kontrolu PC pre známeho z r...
| Staršie hry online - zhanam hr... (1)
Našiel som niekolko starych hier ktore funguju onl...
| Mass effect 2 cz (4)
Zdravím gameri, nemal by niekto na predaj DVDčko s...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk