HAMMER AND SICKLE & NIGHT WATCH

HAMMER AND SICKLE & NIGHT WATCH

Netradičné dvojpreview na ďalšie hry od rozpínajúceho sa Nival Interactive.

Dojmy

Nival Interactive je ruská distribučná firma, ktorá na trhu pôsobí niekoľko rokov a zaznamenala úspechy aj na medzinárodnej hernej scéne. Veď ich strategické projekty Etherlords, Blitzkrieg či staršie Rage of Mages pozná určite každý priaznivec tohto žánru. Zároveň táto spoločnosť stojí za pokračovaním jednej z najlepších taktických turn-based stratégií s RPG elementmi – Silent Storm: Sentinels. Nival si je vedomý silnej značky Silent Storm, a tak okrem veľmi netrpezlivo očakávanej piatej časti klasiky HOMAM (preview) a Blitzkrieg II (preview), prináša rovno dve hry založené na SS engine – Hammer and Sickle a Nightwatch.

Hammer and Sickle (HS)

Kto má skúsenosti s pôvodnými hrami z univerza Silent Storm (SS), bude sa v Kladive a Kosáku cítiť ako doma. Príbeh sa odohráva v roku 1949, keď je povojnové Nemecko ešte stále zaplnené americko-anglickými vojskami. Vy preberáte úlohu ruského superšpióna, ktorý má za úlohu vyšetriť zmiznutie poľských partizánov na nemeckých hraniciach. Rozmotanie klbka príbehu vás dovedie až k odhaleniu spiknutia, ktoré chce vystupňovať napätie medzi Amerikou a Ruskom až do stavu,  keď sa k slovu dostanú termonukleárne zbrane. Tomu treba samozrejme zabrániť a zachrániť tak svet od zničenia (keby som za každý krát, čo som toto napísal dostal korunu, už mám najmenej 10 korún :-)).

Hlavný rozdiel medzi SS a HS bude v „rozprávaní“ príbehu. Zatiaľ čo v SS bol hráč nútený plniť misie podľa toho, ako ich dostal z velenia, v HS bude záležať len na ňom, kam sa vyberie a ako sa zachová. Autori (hru mimochodom vyvíja neznámy tím Novik&Co) zvolili klasický spôsob globálnej mapy + lokálnych misií, ako sme to videli už v desiatkach iných titulov, pričom po mape sa bude dať ľubovoľné presúvať. Okolitý svet bude žiť vlastným životom a dôležitú úlohu v ňom zohráva čas. Plynutie času a striedanie dňa a noci bude významným faktorom, na ktorý nehodno pri plnení úloh zabúdať. Je potrebné sa vlámať do domu diplomata a ukradnúť odtiaľ nejaké dokumenty? Jednoduchšie bude samozrejme počkať si do večera a ukrytý pod rúškom tmy sa ticho preplížiť popri strážach. Od aktuálneho času (v hre) budú závisieť aj správanie a nálady jednotlivých NPC postáv, ale aj bojové podmienky (v noci sa bude horšie mieriť). Akcie vykonané v jednej navštívenej zóne vyvolajú reakcie v inej a medzi hlavné devízy hry by sa teda mala zaradiť nelinearita a vysoká miera znovuhrateľnosti.

Počas hry bude možné priberať to tímu niekoľko postáv, pričom každá z nich bude mať inú špecializáciu. V HS bude celkovo 6 rôznych „povolaní“, od expertov na ťažké zbrane, až po mrštných prieskumníkov. Na rozdiel od SS by mal byť HS viac zameraný na prepracované tiché útoky zo zálohy než na priame konfrontácie, o čom svedčí aj ukazovateľ „násilia“, ktorý bude dokumentovať váš postup v hre. Ak budete riešiť úlohy hrubou silou, hodnota v ukazovateli sa zvýši a do všetkých zón na mape dorazia lepšie vybavené posily. Základné herné mechanizmy SS ale ostali nezmenené: putovanie po krajine, rozhovory, nakupovanie atď. Budú prebiehať v realtimovom režime, pričom hra sa prepne do ťahového módu pri strete s nepriateľom. Keďže hlavná postava bude špión, okrem klasických zbraní (ich detailný a vyčerpávajúci opis si už teraz môžete naštudovať tu weapons1, tu weapons2, tu weapons3 a tu weapons4) bude používať aj rozmanité vybavenie a vyspelú techniku.

Trailer na hru nájdete tu.

Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch
 
Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch

Night Watch (NW)

Príbeh NW sa začal písať v roku 1998. Slovo „písať“ v tomto prípade dokonale vystihuje situáciu, pretože Nočná hliadka (Nochnoy Dozor) bola pôvodne kniha napísaná ruským spisovateľom Sergeyom Lukianenkom. V roku 1999 sa kniha dočkala pokračovania s názvom The Day Watch a trilógia sa uzavrela v roku 2003 knihou The Twilight Watch. Podľa prvej knihy už bol natočený aj film, ktorý sa v týchto dňoch dostáva do našich kín a jednu z recenzií si môžete prečítať na gamepro.cz  (thx Tiscali). Ako to už chodí, po knihe a filme väčšinou príde počítačová hra, ktorú v tomto prípade vyvíja samotný Nival. Teraz, keď ste už poučení o chronológii vývoja knihy/filmu/hry je načase, aby sme si povedali, o čom to celé vlastne je.

Kniha pojednáva o večnom súboje medzi dobrom a zlom - svetlom a temnotou. Dej je zasadený do Moskvy a odohráva sa v súčasnosti. Momentálne je medzi armádami oboch znepriatelených strán ustanovený mier, na ktorý dohliada Nočná hliadka (za stranu tých dobrých) a Denná hliadka (za stranu tých zlých). Týto strážcovia sami seba nazývajú The Others  a disponujú magickými schopnosťami a nadprirodzenými vlastnosťami. No a do toho prostredia je zasadená aj hra, v ktorej hlavnou úlohou bude ochrániť Moskvu pred silami temnôt a pred porušením krehkého prímeria.

Na počiatku hry bude mať hráč na výber z troch rôznych povolaní pre svojho hrdinu: shapeshifter, ako to už naznačuje názov, bude disponovať schopnosťou meniť podobu a jeho hlavnou výhodou je veľká fyzická sila. Enchanter dokáže z obyčajných vecí vyrobiť silné magické artefakty. Posledným do trojky bude mág. Mág bude... proste mág :). Celkovo bude k dispozícii vyše 70 rôznych kúziel a schopností dostupných v závislosti na type a levele vašej postavy.

Časť hry sa bude odohrávať v paralelnom svete nazývanom The Dusk. Tento mágiou zaplnený svet bude mať svojrázne grafické spracovanie – bude ubraté z farebnej palety a obraz dostane modrobiely nádych. Niektoré činnosti sa budú dať robiť len v tejto paralelnej existencii. V tejto rovine sa bude taktiež dať veľmi ľahko zistiť, ktoré osoby patria k nočnej a ktoré k dennej hliadke (celkom paradoxne znie, že tí zlí sa volajú „Denná hliadka“ lebo strážia svet pred osobami zo „svetlej“ strany a opačne) vďaka farebným aurám okolo jednotlivých postáv.

Z gameplay-u autori zatiaľ prezradili len to, že NW bude taktická RPG používajúca základné herné mechanizmy Silent Stormu, čo znamená turn-based boje a real-timeový zvyšok. Na rozdiel od SS sa v NW dostanú k slovu aj kúzla a mágia, čo bude iste veľkým oživením pre celú „sériu“. Taktiež sa vie, že okrem hlavného hrdinu budete môcť mať v partii ďalších 3 členov, každého s iným charakterom a vlastnosťami.

Trailer na hru nájdete tu.

Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch
Hammer and Sickle & Night Watch

Hammer and Sickle & Night Watch


Hammer and Sickle & Night Watch


Hammer and Sickle & Night Watch


Silent Storm Engine

Obe hry budú mať rovnaké srdce – modifikovaný Silent Storm Engine. Tento engine bol v časoch uvedenia SS na trh tým najlepším, čo v strategickom žánri bolo k dispozícii. A to nielen čo sa týka grafiky, ale aj fyziky (búranie stien, padanie objektov, rozbíjanie nábytku a vybavenia atď). Kód enginu prešiel rôznymi vylepšeniami, a tak sa môžeme tešiť na ešte detailnejšie prostredia, ešte kvalitnejšiu a vierohodnejšiu fyziku a hlavne na nebývalé grafické efekty. Hlavne paralelná rovina Dust z NW má priniesť nový vizuálny zážitok. Ak si ju spojíme s nadštandardne spracovanými efektmi kúziel, máme sa na čo tešiť. Taktiež očakávame, ako sa Nival vysporiada so spracovaním Moskvy. V jednom z vyhlásení totiž tvrdili, že Moskva bude spracovaná do detailov podľa fotiek a teda si budete (možno) môcť spraviť prechádzku po Červenom námestí bez toho, aby ste sa čo i len na chvíľu vzdialili od monitora.

Zdá sa, že Nival sa stane novou modlou pre všetkých priaznivcov Jagged Alliance či série X-Com. Už v Silent Storm: Sentinels dokázali, že dokážu vyprodukovať taktické ťahové RPG na vysokej úrovni a teraz pre nás pripravujú dve rozdielne, ale pritom svojimi základnými princípmi veľmi podobné hry. Na záver uvediem už len dva údaje: 24.10.2005 (Hammer and Sickle), zima 2005 (Nightwatch). Iste viete, čo znamenajú.


napísal je2ry 19.9.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
HAMMER AND SICKLE & NIGHT WATCH


PC

Vývoj: Novik&Co/Nival Interactive
Štýl: stratégia / ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24. február 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19784)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk