RATCHET & CLANK FUTURE: A CRACK IN TIME

RATCHET & CLANK FUTURE: A CRACK IN TIME

Hľadanie uneseného Clanka sa chýli ku koncu

Dojmy

Jeden je posledným z druhu Lombaxov, teda aspoň sa tak o ňom hovorí, ten druhý zase vyniká intelektom, bleskovou analýzou, suchým humorom a bezmocnosťou proti väčším a vyšším. Ten druhý bol unesený a prvý menovaný ho už dva roky hľadá. Stále bez výsledku.

Boli sme toho svedkami v Tools of Destruction, vynikajúcom next-gen debute série Ratchet & Clank, o rok neskôr pirátska mini epizódka Quest for Booty veľa svetla do hľadania po Clankovi nevrhla, no práve v záverečnej časti trilógie A Crack in Time má byť vysvetlené všetko a dokonca aj to, ako únoscovia – malé potvorky Zoni – poslúchajú rozkazy zákerného Dr. Nefariousa. Ratchet zistí, že nie je posledným žijúcim Lombaxom, stretne nových priateľov a Clank sa zoznámi so svojím tvorcom Orvusom.

A niekde medzi tým si nájde svoj priestor Kapitán Qwark a určite aj ďalšie strelené postavičky odľahčujúc vážne dobrodružstvo, ktoré prevedie dynamické duo naprieč celým vesmírom. A Crack in Time stavia na trademarkoch predchodcov, akcia je stavaná pod nad všetko ostatné, no nezabúda sa ani na charakteristické rozbíjanie krabíc, hľadanie zlatých skrutiek a pochopiteľne na skákanie, prekonávanie prekážok pomocou nových hračiek a riešenie enviromentálnych puzzlov, ktoré dostávajú nový rozmer. Doslova.


Majster manipulácie s časom

Hrateľné demo rozdelené na dve časti nám ukázalo, čo si autori predstavujú pod pojmom variabilita . Začneme modelom číslo XJ-0461, teda Clankom, ako ho v hre nazýva nový spoločník, robot Sigmundo. Svojou nevymáchanou hubou pripomína PR agenta, svojím výzorom zase model určený na upratovanie. Jeho cieľom je vo Veľkých hodinách priviesť Clanka až k jeho tvorcovi Orvusovi. Úloha je to zdanlivo jednoduchá, ale ak si predstavíte, ako všetko v tejto lokalite tiká, ako sa všetko točí, ako je každá ďalšia plošinka vzdialená neprekonateľnou priekopou od tej, na ktorej stojíte, viete, že tu si ponamáhate závity.

V úvode si odskúšate chargované skoky vďaka Clankovej vrtuľke. Po opakovanom stláčaní skoku ho vynesie o kúsok vyššie (až do štvornásobku jeho výšky). Prvou hračkou v deme boli kvantové granáty, ktoré dokážu spomaliť všetko, čo sa nachádza v dosahu výbuchu reprezentovanom nafúknutou priehľadnou bublinou. Ak vo vnútri rozrazíte debničku so skrutkami alebo tam vkopnete nepriateľa, začnú ladne plachtiť vzduchom a vy sa môžete uchechtať k smrti na ich prekvapenom výraze na tvári s vypleštenými očami.

Granáty sú výborné na zdolanie akéhokoľvek rýchlo sa pohybujúceho objektu. Stojí vám v ceste točiaci sa prstenec, ktorý by bol vhodný ako plošinka, keby nemal takú raketovú rotáciu? Hoďte naň granát a spokojne sa od neho odrazte. A ako to už býva zvykom v Ratchet & Clank hrách, okolo novej zbrane sú nielen postavené nové prekážky, ale aj bossovia. V závere úrovne sa Clank stretá s prerasteným firebalmi chŕliacim strážnym robotom, ktorého musíte spomaliť granátom a potom ho údermi doraziť.

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Som lepší opravár ako Ratchet!

Clank vo Veľkých hodinách získa aj mimoriadne účinné žezlo. Stačí s ním mávať pri pokazených, zničených objektoch a oni získajú svoj pôvodný stav! No najlepším zlepšovákom vo výbave malého plecháča je nahrávanie a prehrávanie vlastných aktivít. Týmto spôsobom sa dá využiť projekcia vlastného ja na simultánne prevedie akcie. Povedzme, že jeden podlahový spínač otvára dvere z miestnosti von, ak je zaťažený. Spustíte nahrávanie, postavíte sa na spínač a nahrávanie zastavíte. Potom ho znovu spustíte, pričom sa paralelne prehráva už uložený záznam – druhý Clank beží k spínaču. Vy sa tak bez problémov dostanete z miestnosti von.

Táto technika je neskôr používaná aj na diabolskejšie puzzle, ktoré vyžadujú aj systém pokus-omyl. Záznam je časovo obmedzený a ak si k tomu pripočítate napríklad rýchlo sa točiace prstence a sériu plošiniek, medzi ktorými treba skákať, ten časový limit možno spôsobí, že niekde pred koncom zletíte a dáte si pasáž znovu. Clankova časť je zameraná výhradne na riešenie logických problémov, aj občasné boje sú vlastne hádankami, len v trochu inej podobe. Slabé telíčko robota nevydrží opakované zásahy, takže musíte rafinovane využívať prostredie a hračky, ktoré má k dispozícii. U Ratcheta je situácia opačná.

Nabiť grgomet!

V Krell Canyon rozpútali peklo agorianskí jazdci napádajúci nevinných obyvateľov. Ratchet s novým pomocníkom Alisterom Azimuthom odpovedajú tučným arzenálom. Nepriatelia osedlali prasodinosaurov s fialovo-žltou kožou, ale nemajú šancu proti Sonic Eruptoru – grgometu. Táto zbraň vypúšťa zvukové vlny grganím mimoriadne účinným na krátku vzdialenosť. Pochopiteľne, že v inventári nechýba najlepší priateľ, raketomet Negotiator, plazmová sniperka, alebo úplná novinka Cryomite Glove, ktorá vyvoláva dočasné zmrazenie nepriateľov.


Krell Canyon tvorí pomerne veľká mapa, séria vodopádov, vystreľovacích rámp a jazierok, cez ktoré sa výborne jazdí na lietajúcich korčuliach. Ratchet s nimi dosahuje vysokých rýchlostí, vie s nimi absolvovať ďaleké skoky a dostať sa na miesta, kam by potreboval pomoc svojho strateného priateľa Clanka. Po zničení agorianských jazdcov, čo bola mimochodom hračka, na scénu vstúpia trojhlavé hydry s ohnivými radiálnymi útokmi. Pásové stroje sú odolné a nepustia si vás k telu.

Kombinácia Cryomite Glove a Negotiator prináša prvé výsledky, hydra je po pár strelách nehybná a je nutné priskočiť k nej a vytrhnúť skrutku držiacu jednu z hláv. Po ďalších dvoch takýchto zásahoch francúzskeho kľúča hydra exploduje v kúdoloch dymu a skrutiek potrebných na upgrady. Apropó, výbuchy a ohňové efekty. Autori na ich vykreslenie používajú odlišnú renderovaciu techniku ako na z časti deštrukčné prostredie, ktoré využívajú protivníci na krytie. Pri pohľade na particle efekty, animované postavičky a svetelné efekty sa neviete zbaviť pocitu, že sa dívate na koláž GCI a ručne animovanej grafiky.

Dvojica demo ukážok podčiarkla diverzitu oboch hlavných postáv, nezávislé využívanie síl aj bez spoliehania sa jeden na druhého a, samozrejme, aj rozdielnosť svetov, kde sa Ratchet a Clank budú pohybovať. Pokiaľ sa ukáže, že Insomniac Games vydrží invencia a nápady až do konca, pričom si A Crack in Time zachová dĺžku predchodcu, máme tu hopsačku roka. Kto raz prepadol čaru tejto série, už niet iného východiska, iba konzumovať ďalšie dobrodružstvá.


napísal spacejunker 7.9.2009
Páči sa mi!
RATCHET & CLANK FUTURE: A CRACK IN TIME


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 4. november 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19860)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk