ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON

Posledný zárez na Geraltovom meči

Dojmy

Posledný bude prvým. CD Projekt RED uzatvára trilógiu Geralta z Rivie v chystanom pokračovaní RPG ságy Zaklínač 3: Divoký hon, ktorý je pre poľské štúdio doteraz najambicióznejším. “Našou prednosťou je rozprávanie príbehov v RPG hrách.” povedal Adam Badowski v rozhovore pre Game Informer. “Doteraz nám však niečo chýbalo. Bola to obrovská sloboda hier odohrávajúcich sa v otvorenom svete ako Skyrim.” 

Kompletným redizajnom licencovaného enginu Aurora prekonali vydaním prvého Zaklínača jeho tvorcov - BioWare. Druhým dielom posunuli latku tak vysoko, že CD Projekt RED sa vyšvihli na tvorcov veľkolepých RPG hier a Xbox 360 verzia potvrdila odhodlanie prinášať kvalitu bez ohľadu na platformu. O päť miliónov predaných kópií neskôr si dali za cieľ prekonať mega hit Bethesdy, ktorého sú na jednej strane veľkými fanúšikmi, ale nešetria na jeho adresu ani kritikou. 

Zaklínač 2 bol čo do rozlohy sveta trpaslíkom oproti plánom pre tretí diel, ktorý má byť 40x rozľahlejší. Autori plánovali pôvodne do hry vložiť aj jazdu na koni, ktorej sa fanúšikovia dožadovali, ale technicky to nebolo možné. V Zaklínač 3 sa hranice vymedzené technológiou mažú, nový RED engine dovoľuje voľné putovanie po krajine tam, kam dovidíte. V reči čísiel, prejsť z jedného konca mapy na druhý v sedle koňa bude trvať viac ako pol hodinu. 


CD Projekt RED tvrdí, že sa majú od Bethesdy čo učiť a to hlavne v tvorbe veľkého sveta plného dungeonov a dobrodružstiev. “Ak to skombinujeme s tým, čo už vieme, bude to perfektná RPG,” tvrdí Konrad Tomaszkiewicz. Ak niečo uvidíte v diaľke, môžete ta ísť bez ohľadu na to, kam vás hlavný quest nasmeroval. Nebude to však obyčajné hľadanie pierok len preto, že ich tam niekto nechal ako v Assassin’s Creed 3. Takto si voľnosť nepredstavujú ani vedľajšie aktivity, ani stavbu úloh, ktoré zo Skirymu urobili generickú hru. 

NPC postavy si nepamätali, čo ste pre nich vykonali pred tým a ani to, či ste TO vykonali v ich, alebo vo váš prospech. Od toho sa bude odvíjať budovanie vzťahov, ich prehlbovanie alebo pálenie mostov medzi hrdinom a obyvateľmi. Ako to chcú urobiť? Rozhodnutiami. Na ceste k hlavnému questu vás môže zaujať stavba, jaskyňa alebo dedina pod útokom banditov. CD Projekt RED chce hráča za prieskum sveta odmeňovať, ale namiesto truhlice zabudnutej v rozpadajúcej sa ruine to bude ručne naskriptovaný quest, mini príbeh alebo pomoc tým, ktorí to potrebujú.

Dedinu môžete nechať vypáliť banditmi a ak okolo nej budete prechádzať o niekoľko hodín neskôr, nezostane v nej kameň na kameni. Divočina v Zaklínač 3 bude obývaná zverou, obchodníkmi a monštrami voľne sa túlajúc po krajine, ktoré môžete využiť povedzme na nalákanie do tábora lúpežníkov. Čo sa stane potom, môžete sledovať obďaleč. 


Úlohy sa nemajú obmedzovať na primitívne questy typu “zabi 10 potvor” ako v Zaklínač 2. Napríklad lovu monštier, čo bude hlavným zdrojom príjmov, bude predchádzať vyšetrovanie a zbieranie informácií. A keďže levely monštier nebudú narastať ani sa prispôsobovať dosiahnutej úrovne Geralta, čím viac sa o nich dozviete od ľudí v núdzi, tým lepšie sa môžete pripraviť na boj namiešaním lektvarov alebo sústredením útokov na časť tela, ktorá zabezpečuje regeneráciu. Preskúmaním zohavenej mŕtvoly sa dozviete, že nešťastníka zabila jedna silná rana. Pri bližšom pohľade môže Geralt podotknúť, že telo bolo “vysušené” a nie je v ňom ani kvapka krvi. Ďalším pátraním, študovaním kníh a rozhovormi sa dopracuje k stopám vedúcim k upírovi. A toho neulovíte počas dňa. Iba v noci. 

Z monštier budú vypadávať kľúčové prísady, cenné predmety aj ingrediencie na výrobu predmetov, ktoré sa inak nebudú dať zohnať. Vybrané namixujete sami podľa receptov, s najsilnejšími zbraňami vám bude musieť pomôcť kováč. 

Autori sa chcú vyhnúť chybám predchodcu, zmenený bude tutorial, ktorý si vraj ani nevšimnete, odzvoní aj komplikovanému inventáru a zmeny sa dotknú aj súbojového systému. Ten sa má niesť v duchu mainstreamových akcií bez obetovania taktiky. To znamená, že sa zvýši odozva a útoky budú rýchlejšie. Každý jeden výpad trvá približne rovnako dlho a je priamo namapovaný na tlačidlá. Ich kombináciou sa budú vytvárať kombá, pričom ich môžete kedykoľvek prerušiť blokom alebo kotúľom do strán. Počet bojových animácií narástol z dvadsiatky na 96, takže súboje budú vyzerať plynulešie a ladnejšie. 

Vývojový strom schopností Geralta dovolí učiť sa nové útoky aj zvyšovať účinky znamení. Základné Yrden po upgrade uväzní v pasci viac nepriateľov, prvá úroveň Igni vyšle ohnivý útok jedným smerom, na vyššom leveli už ide o 360° útok.


CD Projekt RED tvrdí, že na pochopenie udalostí v Zaklínač 3 nebude potrebná znalosť predchádzajúcich dielov, no odporúča odohrať Zaklínač 2. Geralt je unavený údelom loviť monštrá a nasadzovať krk za iných. Chce zavesiť strieborný meč za klinec, ale najskôr chce nájsť svojich blízkych. Rozprávanie príbehu sa má odvíjať v troch rovinách, na prvé miesto je kladená osobná story Geralta a pátranie po milovanej Yennerfer a vysporiadanie sa s Divokým honom.

Druhú časť deja tvorí napätá situácia v krajine, vysoká politika a intrigy medzi vladármi ustúpili do úzadia po invázii Nilfgaardu. Oslabený sever sa snaží zjednotiť, Temeria padla, Roach už nepatrí medzi Foltestových mužov, Zoltan a Marigold sa stiahli. Každá časť (Skellige, Novigrad) má mať vlastné problémy vyriešené vo vlastnom príbehu. Ak vás tamojšia politická situácia nezaujíma, môžete ju opustiť, ale spečatíte jej tak osud. Na ostrove Skellige z Hjalmara, ktorý sa snaží uzurpovať trón, môžete urobiť hlupáka alebo skolením ľadového obra mu dovolíte privlastniť si tento hrdinský čin a dopomôcť mu k moci. Veľkú rolu v hre budú hrať opäť rozhodnutia.

CD Projekt RED tvrdí, že na dohranie hry bude potrebné sledovať iba hlavnú príbehovú linku. Prisľúbili vysvetliť všetko, čo nebolo dokončené a dokončiť, čo bolo začaté. Zaklínač 3 bude veľkým finále, o tom niet pochýb, už teraz sa vie, že bude po vydaní podporovaný pravidelnými updatmi (systémovými i obsahovými), tak ako tomu bolo u predchodcu. 

Zaklínač 3: Divoký hon vychádza pre PC v priebehu budúceho roka. Z konzol bola potvrdená zatiaľ PS4 verzia.


napísal spacejunker 22.2.2013
Páči sa mi!
ZAKLÍNAČ 3: DIVOKÝ HON


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #119


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Portal 2 (0)
Zdravim potrebujem poradiť v 20 misii ako mám nasm...
| Wildlands - hra sa vypína do d... (2)
zdravím vás,mám originálku wildlands od u play,a k...
| Ako pripojiť tv k pc? (13)
Nazdar. Nefunguje mi jeden hdmi port v pc (druhý j...
| Xbox one x a hry s cz titulkam... (0)
Zistil som, že niektoré z vlastnených hier ako For...
| Nový herný pc (1)
Zdravím Vás, staviam na si na nový rok nový počíta...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk