TRIBES VENGEANCE

TRIBES VENGEANCE

8.8

Pokračovanie legendárnej multiplayerovky Tribes je už konečne na svete a tentoraz sa do hry pridala aj rozsiahla single kampaň.

Pokračovanie legendárnej multiplayerovky Tribes je už konečne na svete a tentoraz Sierra presunula vývoj hry firme Irrational Games - tvorcom System Shock série, ktorí sú známi svojim dôrazom na detaily. Ako základ pre hru  si Irrational vybrali Unreal engine, vylepšili ho a oproti pôvodným Tribes hrám pridali aj rozsiahlu singleplayer kampaň.

Či ste už fanúšikom starých Tribesov, alebo ste hru videli prvý raz, Vengeance vás priam vtrhne do ďalekého vesmíru ovládaného ozbrojenými kmeňmi bojovníkov a kráľovskou rodinou snažiacou sa držať chaos pohromade. Vy sa počas kampane dostávate hneď do kože niekoľkých postáv previazaných medzi sebou v rozsiahlom príbehu. Postavy preberiete hneď počas niekoľkých fáz života, kde uvidíte ich rôzne cesty a rozhodnutia. Zahráte si za mladú princeznú počas útoku na kráľovskú stanicu a jej následné prežívanie medzi kmeňmi, dostanete sa do kože bojovníka jedného z klanov, cyborgského nájomného vraha, neskôr sa presuniete do budúcnosti, následne znovu do minulosti a takto sa vám budú udalosti dopĺňať až nakoniec pochopíte a odhalíte príčinu bojov a nenávisti medzi kráľovstvom a kmeňmi. Prežijete takmer tri generácie kráľovskej rodiny, tri generácie ich bojov proti klanom, tri generácie nenávisti.

Tribes Vengeance
Tribes Vengeance
Tribes Vengeance

Podobne ako príbeh, sú zaujímavo spracované aj misie, ktoré sa kombinujú z rôznych typov, niekedy si pripadáte ako v multiplayerovke, inokedy  prežijete kvalitne príbehové prescriptované levely s množstvom rôznych situácii, rozhovorov, nečakaných udalostí. Zaujímavé a vždy iné. Nikdy sa nebude nudiť aj keď niekedy misie pripomínajú repetívny štýl  Halo, kde sa miestnosti alebo situácie opakujú a všade máte spraviť to isté. Tu sa to však vyskytuje v menšej forme, ale aj tak sú niektoré misie zbytočne rozťahané. Na druhú stranu si potrénujete všetky zbrane a možnosti mutliplayerovej hry. Singleplayer prinesie aj sériu gladiátorských arén, kde si zabojujete proti nepriateľom v rôznych módoch, ako fuel, control points, deathmatch a to všetko len pre pobavenie divákov. Rovnako sa priebežne naučíte, čo najrýchlejšie utekať, hrať športový mód ball, bojovať s rôznymi zbraňami a aj spolupracovať v tíme. Nechýbajú ani vozidlá, ktorých si užijete hneď niekoľko od jednoduchých vznášadiel, cez stíhače, pozemnú buginu až po tank. Okrem vozidiel narazíte aj na niekoľko silných pevných zbraní, z ktorých budete zabraňovať nepriateľom v priblížení alebo s nimi budete ostreľovať ich obranné stanovištia na diaľku.

Keďže sme v ďalekej budúcnosti ani vaša bežná výzbroj nebude len taká obyčajná. Hlavnou zmenou oproti prakticky všetkým akčným FPS hrám je jet pack, ktorý máte stále na sebe a môžete s ním lietať. Čo prakticky mení taktiku útokov (hlavne v multiplayeri).  Zvyšná výzbroj sa skladá z pancieru, troch zbraní a jedného upgradu. Pancier máte jeden z troch typov, ľahký, stredný a ťažký, potom ku každému je na výber určitá paleta zbraní. Maximálne si môžete vybrať tri, s ktorými budete bojovať. Je tu napríklad rotačák, vrhač diskov, granátomet, burner, raketomet, klasická brokovnica a ďalšie. K tomu ešte máte niekoľko typov upgradov, ako shield pack, energy pack, repair pack. Teda napríklad, ak idete do boja je vhodné mať pri sebe shield pack, ktorý zvýši vašu odolnosť, energy pack vám dodá energiu a umožní dlhšie používať trisky a teda lietať. Repair pack je na opravovanie hráčov z tímu, objektov alebo vozidiel. Nechýba ani hák na priťahovanie sa k vyvýšeným plošinám. V single kampani budete väčšinou bojovať s predpísanými zbraňami (alebo aj bez zbraní), no miestami v základniach narazíte aj na armor terminál, kde sa budete môcť ľubovoľne vybaviť, rovnako nájdete aj terminál na zdravie.

Tribes Vengeance
Tribes Vengeance
Tribes Vengeance

Grafika funguje na poslednom Unreal engine a je naozaj slušná, ponúka rozsiahle vonkajšie prostredia a aj kvalitné vnútorné priestory základní a budov. Problémom však bude pamäť, totiž ak chcete hrať aspoň na high detailoch, je optimum 512MB, ale v niektorých misiách si užijete čítanie z disku. A to ešte nad high detailami sú ešte ultra-high. Ale inak hra ponúkne pekný zážitok aj pri strených detailoch, takže sa nemusíte báť, že by ste pri nižších detailoch textúr o niečo prišli. Hre na dynamike dodáva už starší karma fyzikálny engine, ktorý má stále niečo do seba. Nakoniec, ak sa vám nebude páčiť FPS pohľad, vždy si môžete prepnúť do pohľadu z tretej osoby.  Zvuková stránka je rovnako na úrovni a užijete si množstvo rozhovorov či už v prestrihových scénach alebo aj počas misií, nechýba ani tichá hudba v pozadí a kvalitné ozvučenie prostredí.

V priebehu hry takmer zabudnete, že hra beží na Unreal engine, no nezabudnete, že je to pôvodne multiplayerovo orientované. Napríklad v hre mi dosť vadilo nevhodné vypisovanie dialógov do maličkého horného okienka použitého na správy v multiplayeri, rovnako zobrazovanie energie nepriateľov nemuselo byť (aj keď niekedy poteší). Trochu mohli skrátiť niektoré zbytočne rozťahané levely. Na druhú stranu vzhľadom nato, že všetci vojaci majú inteligenciu botov z multiplayeru, čakajte relatívne kvalitné a tvrdé boje. Nepriatelia sa budú uhýbať, poletovať okolo, meniť si zbrane a samozrejme strieľať po vás.

Multiplayer je rovnako rozsiahlou časťou hry ako singleplayer. Síce zatiaľ je k dispozícii len 15 máp a pár základných módov. Ale ak sa hra uchytí, určite sa postupne ponuka rozšíri. Problém je však v tom, že viac menej hra ponúka len klasické módy, ako deathmatch, ball, CTF. Hráči by už teraz chceli viac, síce je pravda, že vozidlá a jedinečnosť jet packu dodáva hre výrazný svojský štýl, ale aj tak nejaký nový originálny mód by neškodil. Základný mód hry je CTF, kde za pomoci obrancov, útočníkov a vozidiel môžete vytvoriť veľmi dobre zohraný tím, s ním takticky dobiť základňu nepriateľa a ukradnúť mu vlajku. Maximum hráčov je síce len 32, ale mapy sú na ten počet vhodne zoptimalizované a viac tu už netreba.

Tribes Vengeance
Tribes Vengeance
Tribes Vengeance

Celkovo veľmi pekne spracovaná hra. Irrational Games naozaj dobre zvládli konverziu čisto multiplayerovej hry na singleplayer a rozsiahle príbehové misie vás tu zabavia aspoň na tých 12 hodín. Teda aj ak neplánujete hrať multiplayer, určite si môžete hru zaobstarať. Irrational už medzičasom začali pracovať na novom nepriamom pokračovaní System Shocku takže sa máme na čo tešiť. Čo sa týka budúcnosti Tribesu, uvidíme ako sa presadí táto časť v online multiplayeri.

napísal saver 3.11.2004
8.8
TRIBES VENGEANCE