GRAN TURISMO 4

GRAN TURISMO 4

9.7

Legenda s menom Gran turismo sa vracia v štvrej výrazne obsiahlejšej časti. Nebudú chýbať stovky áut, kvalitná grafika a fyzika.

Recenzia

Legendu s menom Gran Turismo netreba predstavovať azda nikomu. Je to snáď jediná hra na svete, ktorá budí neskrývaný obdiv medzi širokou hráčskou verejnosťou a pri ktorej utíchajú aj zdanlivo nekonečné žabomyšie hádky medzi konzolistami a PCčkármi. O histórii tejto fascinujúcej série a jej šiestich pokračovaniach (napriek štvorke v názve posledného z nich) sa už čoskoro dočítate v chystanom Junkerovom článku. My sa dnes pozrieme len na aktuálne pokračovanie, ktoré neuveriteľným spôsobom rúca po celom svete rebríčky predajnosti.


Priznám sa, že som dlho zvažoval akým spôsobom napísať túto recenziu. Vlastne ako pristupovať k takejto kultovej veci. Mal som na výber hneď niekoľko možností. Prvou bola monumentálna hĺbková analýza dopodrobna vyčerpávajúca menovaný titul. To ale vzhľadom k časovej tiesni a veľkej rozsiahlosti hry naozaj neprichádza do úvahy. Druhou bol štandardný povinný text s vymenovaním noviniek, keďže sa jedná o notoricky známe herné mechanizmy. Ja som však zostal verný zlatej strednej ceste. Nemienim teda s nikým polemizovať, že nie som dostatočne hard-core hráčom, alebo že pripúšťam možnosť dobrého a kvalitného zážitku aj bez volantu.

Osobne som si jazdu s volantom vyskúšal a som úplne nadšený, ale už menej bola moja manželka pri vyslovení jeho ceny a u nás doma zákonite vyhrala letná dovolenka. Z núdze som teda spravil cnosť a vžil som sa do kože 95% bežných Slovákov, ktorí budú radi, ak naškrabú na hru. Rovnako som toho názoru, že testy netreba maniakálne prechádzať na zlatý pohár a som si vedomí faktu, že neodhalím každé tajomstvo tohto herného skvostu. Čestne som sa priznal na začiatku :). V podstate budem rád, ak sa mi podarí pre vás vypichnúť najzaujímavejšie momenty. Veď napokon to najkrajšie, samotné odhaľovanie fascinujúceho sveta GT, takto zostáva na vás. Ako vidíte, chcem sa len dobre zabaviť a dúfam, že si túto skvelú jazdu budete užívať rovnako ako ja.

 

Gran Turismo 4
Gran Turismo 4
Gran Turismo 4

 

Prezentácia a hudba

 

Prvé, čo po vložení disku do mechaniky zbadáte, bude niečo silne podobné inštalácii počítačového programu. Po rôznych upozorneniach a potvrdeniach, vytvorení profilu a prečítaní si ďalších upozornení zákonite znížite ostražitosť. Mám dojem, že to bolo zámerom samého veľkého Kazunoriho, lebo to čo príde vzápätí, vás posadí na zadok. Veľký herný guru nám v neuveriteľnom intre predvedie, ako má vyzerať splnený sen. Môžete sa v ňom pokochať takmer fetišistickými zábermi na úchvatný Ford GT, ktorého získanie licencie bola pre Polyphony Digital zlatou čerešničkou na torte GT4. V pozadí sa jemne okolo vás omotáva krásna skladba pripomínajúcu ódu na tento splnený sen (odporúčam nastaviť zvuk na DD 5.1). Jedným slovom nádhera. Po chvíľke poézie však prezentácia pritvrdí a vám je jasné, že na vás nečaká žiadna prechádzka ružovým sadom.

Opakom intra je úplne strohé menu zložené len z troch zaujímavých položiek (okrem Options) a tými sú: Arcade, Gran Turismo Mode a Replay Theatre. Pokiaľ pár sekúnd vydržíte, tak sa už nebude opakovať očakávané úvodné intro, ktoré nám pripomína ako asi bude vyzerať GT5 na novej PlayStation, ale spustí sa náhodným výberom video so záznamom extra špeciálnych závodných lahôdok, na ktoré si budete musieť krvopotne zarobiť v priebehu mnohých šampionátov a bezsenných nocí. Pre snaživcov je údajne pripravená aj rovnako krásne outro, ale dúfam, že nečakáte, že som ho videl, lebo by ste sa recenzie dožili asi tak v lete. Podľa oficiálneho vyjadrenia Yamauchiho by ste totiž museli hrať rovných 120 dní, 24 hodín v kuse, aby ste aspoň na 5 minút prehnali každé vozidlo na každej trati. Predpokladám, že v Japonsku už takí pacienti existujú a že hru majú prejdenú na 100%, ale u nás ich zatiaľ veľa nebude.

Novému Gran Turismu som spočiatku trochu vyčítal neustále loadingy, ale musím uznať, že je toho naozaj veľa, čo chceme od našej starej dobrej PS2. Podľa mňa pri grafike, ktorá hravo porazí aj to najnadupanejšie PC môžeme byť v podstate radi. Pozoruhodné je, že práve v poslednom roku vlády „starej“ konzoly a počas úžasného vývoja počítačových grafických kariet sa takmer naraz objavili hry, ktoré búrajú mestské legendy o nutnosti výkonného hardware. Tou druhou hrou je Cold Fear, ktorá je graficky lepšia ako DOOM 3 a beží tiež na šesťročnom hardware. Ale to je trochu mimo tému. Jedno je isté, grafika v GT4 vyzerá, ako keby ste stále sledovali renderované intro.

Paradoxne pri prezentácii mienim spomenúť aj hudobnú stránku hry, nakoľko je tu také množstvo skladieb (zoznam), že by to vydržalo na celonočnú zábavu. Nájdete tu zástupcov rozmanitých hudobných žánrom a štýlov. Od hard-rocku cez podivné japonské predstavy o populárnej hudbe až po čarokrásne skvosty svetovej hudobnej klasiky. A ako to súvisí s prezentáciou? Uvedené skladby sa totiž okrem klasického replay režimu dajú prilepiť aj k vytvoreným slide show súborom, ktorými sa potom môžete chváliť pred známymi. Túto možnosť si však bližšie opíšeme v samostatnej časti venovanej skvostnému foto režimu, ktorý vám už vopred podsúvam do pozornosti.

 

Gran Turismo 4
Gran Turismo 4
Gran Turismo 4

 

Arcade Mode   

 

Táto voľba už klasicky oznamuje, že sa jedná o instantnú zábavu, kde nepotrebujete dlho premýšľať. Jednoducho si vyberiete auto a trať a preháňate sa po nej. Oproti iným hrám tu nájdete určité prvky geniality. Autá si napríklad môžete vyberať podľa krajín pôvodu a výrobcov, rovnako však aj podľa časovej osi alebo ak sa vám nejaké zapáčia, tak si ich označíte a tým pádom pripadá aj tretia možnosť a tou je výber z položky Favourites. Jednoducho geniálne. GT4 pôsobí ako encyklopédia automobilov a menovaná časová osa pôsobí ako pekná didaktická pomôcka. Nečakajte však, že tu budú všetky autá a všetky trate. Hlavne trate sa vám odomykajú počas kompletne odohraných "dní" a ich počet sa dá rátať na tri stovky – myslím dní. Je to predsa len Arcade. Zatiaľ čo v iných hrách je tento režim odsúdený na vyrehotanie ortodoxnými hráčmi, v GT4 sa môžete pri ňom pekne zapotiť. Nemáte síce dostupné každé štvorkolesové monštrum, ale aj tak je z čoho vyberať. Vrelo odporúčam ľubovoľný Jaguár na Nurburgringu alebo Dodge RAM na okruhu Grand Canyon. Hlavne prvá možnosť patrí medzi moje životné zážitky a to prosím stále hovoríme o Arcade režime.

Z legendárnych áut by som ešte spomenul špeciálne Cobru Shelby. Hlavne kvôli netradičnej prezentácii, ktorú pripravilo Sony Slovakia pre fanúšikov GT4. Pred týždňom ste sa mohli totiž vo vstupnej hale Auparku stretnúť práve s funkčnou replikou Shelby, ktorá bola obložená video stojanmi, na ktorých ste si mohli na menovanom aute aj zajazdiť (s volantom). Podotýkam, že vystavené auto bolo funkčné a jeho predajná cena strčí do vrecka aj BMW radu 7. Čo ostatné by som vám ešte mal o tomto povedať? Je to vlastne plnohodnotná hra a je dosť možné, že veľa ľudí zostane pri tejto voľbe a srdce hry, režim GT ani poriadne neochutná. Je to zaujímavý moment zistenia, lebo v iných tituloch tomu tak rozhodne nie je. Ak teda nepotrebuje alebo nedokážete súťažiť s krvavými limitmi, tak nezúfajte. Nie je nič zlé na tom, že si len tak jazdíte a kocháte sa úžasnými autami alebo prekrásnymi scenériami. Nenechajte sa s nikým zdeptať! No a vy ostatní, ktorí nie ste úplní poserovia a baby, vy sa teraz so mnou vrhnite na Veľkú Hru.

 

GT mapa


Po zvolení položky Gran Turismo Mode sa pred vami rozprestrie mapa, ktorá bude pre mnohých z vás presne ohraničovať váš životný priestor na najbližších zopár mesiacov. Nájdete na nej zdanlivo rôznorodé položky. Prvou je Home, kde sa nachádza vaša garáž, status report, nastavenie hry, uloženia a podobne. Proste, všade dobre, Home najlepšie. Na mape vám aktuálne ikonky uľahčujú prehľad pomocou blikania. Tie, ktoré by ste mali navštíviť jednoducho neprehliadnete. Ďalším dôležitým bodom na mape je licenčné centrum, ľudovo autoškola. Bez vodičáku totiž vo svete GT neznamenáte nič a môžete sa maximálne tak vrátiť do Arcade režimu medzi baby (baby, nenechajte sa zdeptať, ste fakt super). Úlohy sú klasické a na ich začiatku stojíte ako vytrasená Marska, obyčajné vodičské ucho, ale na konci z vás táto odysea ukuje ostrieľaného harcovníka s nervami zo železa. Rozhodne to nie je len slaboduché šikanovanie, hlavne kvôli presnému fyzikálnemu modelu (viď príslušná kapitola). Licencie sú rozdelené do piatich kategórií, a sú zdanlivo kruté a ťažké.  Ale... sú dve možnosti ako ich prežiť.

 

Gran Turismo 4
Gran Turismo 4
Gran Turismo 4


Prvou je, že ich môžete celkom v pohode prejsť na bronzovú medailu. Nie je to síce v konečnom dôsledku nič moc a nedostanete sa tak ku všetkým pokladom, ale závody máte prístupné. Druhá možnosť je prozaickejšia. Jednoducho si licencie naimportujete z GT Prologue. Samozrejme len v prípade, že ste boli natoľko pošahaný a tú vec ste si kúpili a licencie odjazdili. Ak nie, tak si pripravte nervy. Vaša snaha bude odmenená novými vozidlami, ktoré sú za licencie sprístupnené. Čím vyššie hodnotenie, tým zaujímavejšie odmeny. Vráťme sa však na mapu. Spočiatku máte mizernú hotovosť. Nejakých 10.000 kreditov. S týmto veru nespravíte ani len malé divadlo. Musíte teda na mape vyhľadať predajcov s ojazdenými autami. Na výber máte hneď tri časové obdobia výroby, ale výber je smutný. Hlavne, ak ste sa pred tým dostatočne dlho vytešovali v Arcade režime. Japonská konzumná produkcia je síce v reáli pre našinca príťažlivá, ale v GT4 je to odpad. Vracajte sa však do obchodov priebežne, lebo ponuka sa mení a pri objavení sa dobrého auta neváhajte, lebo zajtra už nemusí byť v ponuke.


Je tu teda druhá možnosť a tou je, že si naimportujete 100.000 kreditov zo svojho GT3 sejvu (spolu 110.000). Pekné, že? Som za túto možnosť tvorcom naozaj vďačný, lebo v tejto cenovej relácii sa dajú kúpiť už naozajstné automobilové obludy a zostane vám ešte na jemný tuning. S úvodným kreditom v peňaženke a nejakými licenciami za sebou máte sprístupnené aj prvé závody. Priznám sa, že som spočiatku do tejto témy ani len nechcel zabŕdať, lebo keď som videl len menný zoznam závodov, tak sa mi zatočila z toho množstva hlava. Tie sú totiž rozdelené nielen podľa licencií a okruhov, ale aj podľa kubatúry, značky výrobcu, druhu náhonu, veľkosti nohy hráčov a ďalších mne nepochopiteľných kritérií. Samozrejme, že preháňam, ale táto hra je tak monštruózne obrovská, že ju odložíte až s príchodom nového GT a to ešte neznamená, že ju celú prejdete. Ale nedá mi na tomto mieste dôrazne pripomenúť, že genialita GT nespočíva v jej rozmeroch, ale v tom, že sa budete rovnako kráľovsky baviť, či už máte len 2 licencie, alebo ste borec s hrou prejdenou na 99%. Tomu hovorím čarovná hrateľnosť, to je ten Zlatý Grál všetkých vývojárov sveta. Vráťme sa však k mape.


Okrem spomenutých položiek nájdete veľa ikoniek s krajinami výrobcov automobilov („východný“ blok nehľadajte), kde vás milo prekvapia okrem nových áut aj legendárne vozy (naozaj mnohokrát kuriózne zjavenia), dvorné tuningové spoločnosti a v mnohých prípadoch aj firemné súťaže (Bože, zase ďalšie závody). Okrem pretekov pre určitú skupinu jazdcov však máte prístupné aj klasické okruhy známe aj z predchádzajúcich dielov GT, ktoré sú postupne vašim progresom hrou neustále odomykané a len v prípade Dirt and Snow determinované aj kúpou drahých pneumatík s rovnakými názvami. Poslednou položkou je Photo Travel, ale jej venujeme samostatnú kapitolu. Toľko teda k danej mape všeobecne a teraz sa pozrime na jednotlivé herné možnosti. 

 

A-Spec

 

A–Spec je srdcom celého GT. Je to v podstate samotné jazdenie a zarábanie cenných kreditov. Postup je celkom jednoduchý. Kúpite si auto a snažíte sa na vybranom závode zarobiť čo najviac kreditov, aby ste si mohli vylepšiť auto, ktoré môžete buď použiť na ďalšie závody alebo ho predať so ziskom a kúpiť si tak výkonnejšie a tak ďalej až do šťastného konca. GT4 ponúka veľa skrytých možností, ako čo najlepšie zarobiť, a keďže neponúka žiadnu možnosť nahodenia cheatov, toto je asi jediný spôsob, ako rýchlo prísť k peniazov. Samotné postupy sú dostatočne pertraktované v špeciálnych diskusiách a verím, že aj u nás sa nájde zopár ľudí, čo bude mať svoje zaručené tipy. A že je kvôli čomu bojovať a zarábať dokazuje aj počet automobilov, ktoré si môžete kúpiť. V GT4 je ku koncu k dispozícii neuveriteľných 710 áut, vrátane Black cars prístupných len v určité dni (čiastočný zoznam). Tvorba každého z nich zabrala neuveriteľné tri mesiace, počas ktorých sa mu venovalo 20 ľudí, a bolo použitých 500 detailných fotiek daného typu vozidla. Samozrejme okrem toho ešte boli využité elektronické prístroje, snímajúce snáď každý mysliteľný údaj z reálneho vozidla vrátane zvuku, ktorý sa mení nielen po tuningu, ale aj pri rôznych cestných povrchoch. Ale aj trate prešli dôkladnou výstavbou. Je ich tu viac ako 50 a niektoré sú prístupné aj v zrkadlovom režime. Tvorba každej z nich zabrala vybraným tímom špecialistov šesť mesiacov a prípustná odchýlka od reálu je len neuveriteľných 15 milimetrov. Vďaka tomuto puntičkárskemu prístupu bola dosiahnutá celková odchýlka medzi jazdou na reálnom okruhu a virtuálnom len v rozpätí ±1%. Vďaka tejto presnosti použili dva prestížne tými Falken a Audi virtuálnu trať v Nurburgring na prípravu svojich jazdcov na 24 hodinové závody, ktoré sú najväčším skvostom v GT4 spomedzi všetkých závodných udalostí a pri ktorých sa ceny vozidiel pohybujú v hladine nad 4.000.000 kreditov. Zoznam okruhov nájdete v tejto novinke. Toto by snáď aj stačilo, lebo samotné čaro jazdenia a súťaženia sa nijako nedá preniesť do textu. To treba jednoducho zažiť na vlastnej koži. Spomenuli sme však vozidlá a málokto sa uspokojí so základnou verziou, keď si ju môže aj vylepšiť. 

   

 

Tuning

 

Tuning som už spomenul pri kúpe auta. Tvorcovia spolupracovali s renomovanými tuningovými spoločnosťami, ktoré garantovali reálnosť celého vylaďovacieho procesu. Môžete si okrem nových a bazárových zliatinových diskov (ktoré sú mimoriadne dôležité pri foto režime) kúpiť aj prítlačné krídlo, ale ich výber je dosť okresaný a na môj vkus aj bez nápadu. Hlavný tuning sa však odohráva pod kapotou a tak budete môcť postupne vyladiť takmer každý aspekt vášho vysnívaného auta, ako sú napríklad brzdy, motor, nasávanie, hriadele (prevody), pruženie, turbo a iné. V niektorých prípadoch sa jedná o prednastavené vyladenia motora riadeného systémom alebo o čiastkové ladenie vyžadujúce aj vaše znalosti z tejto oblasti. Môže sa vám totiž stať, že po vyplatení veľkých peňazí za nevhodné súčiastky paradoxne znížite výkon svojho vozidla. Našťastie v okne pre manažment parametrov vozidla máte k dispozícii až tri profily aktuálneho nastavenia, takže nemusíte pracne skúšať a prehadzovať zakaždým vybranú položku. K tuningu patrí neodmysliteľne aj fyzikálny model auta obnášajúci reálnu odstredivú silu a prítlak na pneumatiky odzrkadľujúci sa na ich opotrebovaní, spotrebu paliva a jazdné, ako aj brzdné či váhové parametre. Každý detail pri tuningu má dopad na spomenuté vlastnosti. Napríklad aj odstránenie nepotrebných sedačiek za účelom zníženia celkovej váhy vozidla. Ako vidíte, GT4 vám má čo ponúknuť, preto vám vrelo odporúčam dlhšie sa venovať práve vylaďovania vášho vozidla. Možno budete prekvapení, čo všetko sa dá zdanlivo malo zmenou dosiahnuť. Medzi moje da best zážitky patrí jazda v Aria s vytuneným Dodge Charger. Vyskúšajte a uvidíte, čo je to adrenalín. Nezabúdajte však, že ak budete mať pred svojimi súpermi veľký tuningový náskok, teda ak sa budete vyťahovať na bezbranných, tak moc nezarobíte. A jedna cenná rada na záver tuningu. Pred tým, ako vyskúšate nové auto, nezabudnite ešte vymeniť olej. Trochu tým zvýšite celkový výkon a to sa tiež počíta.

 

B-spec

 

Nový režim B-Spec je v podstate manažérska záležitosť. Tvárite sa ako majiteľ klubu a pokynmi ovládate svoje auto. Máte 5 variant jazdy a niekoľko druhov akcie.  Napríklad nastavíte auto na agresívnu jazdu tesne v závese za protivníkov a vo vhodnom okamihu zadáte pokyn na predbiehanie. Okrem obrazovky podobnej replay režimu, kde sledujete aktuálne dianie na trati sa môžete prepnúť aj do monitorovacej obrazovky, kde vidíte rôzne údaje o závode a vozidlá, ktoré sú zobrazené len schematicky. Vidíte napríklad vzdialenosti medzi jednotlivými závodníkmi v metroch, ich rýchlosť alebo pozície na okruhu a mnohé ďalšie údaje. Tento režim je podľa mňa určený pre zarytých fanúšikov. Medzi módmi A-spec a B-spec sa môžete ľubovolen prepínať počas preteku v boxoch. Keď už pasívny režim, tak to už radšej trochu fotenia. 

 

Photo Travel...

 

Priznám sa, že táto časť GT4 ma dostala úplne do kolien. Strávil som pri nej zatiaľ 5 dlhých nocí a som úplne očarený týmto zdanlivo jednoduchým, ale technicky náročným nápadom. V hre existujú tri možnosti fotenia automobilov. Prvou je samotný Photo Travel režim. Po kúpe a vhodnom obutí auta si môžete vybrať jednu z jedenástich prednastavených scenérií a svoj automobilový poklad si donekonečna fotiť v predrenderovaných 3D lokáciách. Je to naozaj jednoduché ako facka. Na určené miesto označené červenou farbou umiestnite auto, na miesta označené modrou fotoaparát a zvolíte potrebné parametre. Tých je veľa, takže budete mať aj slušné základy fotografovania. Môžete nastaviť ohniskovú vzdialenosť, výšku umiestnenia aparátu, druh objektívu, expozíciu, citlivosť filmu, efekt okrajov, ale aj natočenie kolies. Preto tie spomínané disky. Nedokážem povedať, ktorá scenérie je najlepšia a tak to nechám na vás.

Čo je však dôležité, tak to je fakt, že fotky si môžete uložiť v rôznej kvalite na memory kartu, prípadne ich vytlačiť na špeciálnej tlačiarni od Epsonu, alebo (a to prosím pozor), uložiť si ich na bežný USB kľúč a preniesť do PC! Tomu hovorím niečo. Ja mám doma už niekoľko stoviek takýchto výtvorov a ak máte záujem, tak sa pozrite na stránku www.gt4league.com. Okrem obyčajných fotiek ešte môžete vytvárať Slide show prezentácie a priraďovať k nim rôznu hudbu. Toto je však len prvá možnosť fotenia. Ak máte záujem fotiť si svoje auto ako jazdí samotné na vybranom okruhu, tak si môžete zvoliť pri trati (mimo závod) položku Photo Drive. V ľubovolnom okamihu stlačíte Štart a obrázok sa vám zobrazí v hľadáčiku. Okrem uvedených možností nastavenia fotoaparátu ešte pribudli efekty, ktoré vyčaríte pomocou nastavenia vyváženia bielej alebo keď sa pohráte s uzávierkou. Zo statického obrázku tak vyčaríte dynamickú fotku vyvolávajúcu pocit obrovskej rýchlosti. Ozajstná bomba však ešte len príde. Pri každom zábere máte k dispozícii neuveriteľný počet 64 kamier umiestnených okolo auta, takže možnosti sú nekonečné a je dosť možné že sa na svete nenájdu dve rovnaké fotky, odfotené na rovnakej trati s rovnakým vozidlom. Tretí režim je rovnaký ako druhý, ale vyvoláva sa v Replay Theatre. V podstate si z uloženého sejvu spravíte efektný záber, ale tentokrát aj s protivníkmi. Tu sa uživia asi najviac efekty preostrenia a zvýraznenia rýchlosti. Čo dodať na záver. Ak by vydali fotorežim ako samostatnú hru, tak by som si to aj tak kúpil. Takú nápaditú vec som v hernom svete nezažil od hry Legend of Zelda – Wing Waker. 

   

 

Nedostatky

 

Vzhľadom k faktu, že nedostatkov nie je veľa a niektoré sú dokonca vopred avizované, prejdeme túto tému naozaj zbežne. Prvým je samozrejme chýbajúci online režim. Táto vec však bola dostatočne vopred ohlásená, takže ideme ďalej. Čo sa týka multiplayeru, tak odpadla jediná prístupná možnosť (okrem splitscreen) a tou je i-Link. Máte k dispozícii už len hranie cez LAN a o tom pochybujem, že sa nájde 6 takých fanatikov, čo by sťahovali celý aparát na víkend do jedného bytu. Ale o tom nech rozhodnú hráči. Ja nie som moc nadšený. Splitscreen je samosebou graficky osekaný a správny závodník nad touto možnosťou len ohrnie nos. Ako vidíte, multiplayer som celý zaradil do nedostatkov, ale je to len jeden mínusový bod, nakoľko online odpadá. Druhým je rovnako avizovaná absencia deštrukčného modelu. V prvom rade to bolo želaním samotných výrobcov automobilov (vyrábajú predsa iba dokonalé autá) a v druhom mám dojem, že by to bolo už príliš aj na PS2. Mne osobne ďalej chýba pohľad spoza volantu, ale to je rovnaký prípad ako deštrukcie. No a posledný nedostatok je zvláštna umelá inteligencia ostatných vozidiel, ktoré sa na vás vrhnú ako sršne, ale medzi sebou závodia celkom úhľadne. Na koniec by bolo snáď dobre upozorniť vás na chystaný článok venujúci sa jazdnej stratégii a ďalším pikoškám v GT4, takže ak ste v tomto príspevku, nenašli odpovede na otázky, počkajte ešte zopár dní. Možno sa dočkáte.

 

Záver


Štyri ťažké roky čakania, ale stáli za to. Kazunori Yamauchi a
Polyphony Digital kompletne redefinovali žáner simulácie automobilových závodov. To, čo vás čaká na DVD s názom GT4 si nedokážete predstaviť zo žiadnej recenzie. To musíte jednoducho zažiť. Pokusov o konkurenciu bolo a bude veľa, ale séria Gran Turismo zakaždým neochvejne obhájila svoje pozície najdokonalejšej závodnej hry sveta. Kašlite teda na škaredú realitu a vrhnite sa krásnej utópie sveta GT4.


napísal Rišo 5.4.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
9.7
Používatelia
8.4
Ohodnotiť
GRAN TURISMO 4
+ špičkový fyzikálny model
+ úžasná grafika
+ nekonečná životnosť
+ licencie
+ je to GT4
- absencia online
- absencia deštrukčného modelu
- absencia kreditov
- absencia zdravého rozumu po týždni hrania
- strata kontaktu s realitou


RECENZIE HRÁČOV
10
THE AMAZING JOKER    7.6.2012
Gran Turismo 4, jeden z najlepších a najznámejších automobilov...prečítať celé
9.8
ELSI    5.5.2005
Priznám sa, že čím viac Gran Turismo 4 hrám, tým viac sa ho neviem nabažit. Na začiatku je slušný vý...prečítať celé
PS2

Vývoj: Sony / Sony Slovakia / Polyphony Digital
Štýl: racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. marec 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (2)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk