STREETS OF MOSCOW

STREETS OF MOSCOW

1.5

Dokáže ruský racing v uliciach Moskvy zaujať hráča aj napriek badateľnému odkladu vydania o celé 2 roky?

Všade navôkol cítiť vôňu benzínu, pomer adrenalínu a krvi je presne opačný, ako má byť, posledná zákruta pred cieľom, je to blatník na blatník. Už iba vy, on a cieľová páska. Do konca zostáva už len zlomok sekundy. Plynový pedál pomaly pretláčate von cez podlahu auta a v tom...v tom vám zdochne motor vašej Volgy 21. Vitajte v Uliciach Moskvy!

Už od začiatku mi tu niečo nevoňalo a nebol to prepálený fritovací olej namiesto benzínu. Vykrádačka Undergroundu v neopozeranom prostredí Moskvy si len tak vyjde bez toho, aby som o tom vôbec vedel? Na tom niečo nesedí. Prvou indíciou je kvázi Anarchy Áčko pri loadingu. Skočím do hry, vidím ukazovatele a už som si bol istý – nejde o novy titul, ale o niekoľkokrát premenovaný prírastok do série Adrenalin. A v čom že sa líši od predchodcov? V ničom, podobá sa to na časopisové fotky, kde sa hľadajú 3 rozdiely. Dnes som sa však rozhodol, že recenziu pojmem trochu inak: na stránke autorov sú totiž veľkohubo rozpísané niektoré vlastnosti hry ako ich teda vidím ja?

Prvou skvelou vymoženosťou hry podľa autorov je reálna premávka v hre. Stovka áut na obrazovke v jedinom momente nie je problém. Problémom však je, že kade má hráč vlastne jazdiť, keď si počas hrania skutočne pripadá akoby trčal v zápche? Hra si za svojim názvom stojí, naozaj vám stápa adrenalín v krvi, ale od nervov, že sa na ceste prakticky nemáte kde pohnúť. Samozrejme, tento problém sa dá vyriešiť nastavením hustoty premávky, no tá je aj pri najmenšom nastavení vždy v určitých miestach ako v skutočnej Moskve počas dopravnej špičky.

V súvislosti s týmto sa na stránke spomínajú aj obrovské kolízie. Nepochybne majú autori pravdu, kolízie sú naozaj na každom kroku, bohužiaľ okolitá premávka od vás odlietava ako papier v prievane. Človek nevie, či jazdí v tanku alebo v Supre. Jediným druhom vozidla, ktoré po náraze neodletí na opačný koniec Moskvy, je trolejbus. Aj ten však dokážete zozadu tlačiť rýchlejšie, ako je u nás maximálna povolená rýchlosť na diaľniciach. Prvý ťahák na krabici s hrou autorom nevyšiel, poďme ďalej.

Streets of Moscow
Streets of Moscow Možnosti tuningu sú úžasné
Možnosti tuningu sú úžasné

Streets of Moscow Niektoré modely áut naozaj nemohol  dizajnovať triezvy človek.
Niektoré modely áut naozaj nemohol dizajnovať triezvy človek.

Streets of Moscow Premávku je najlepšie v hre nastaviť na čo najredšiu.
Premávku je najlepšie v hre nastaviť na čo najredšiu.

Ďalej hra sľubuje úplnú voľnosť pohybu v uliciach ruskej metropoly a to nie len v režime voľnej jazdy. A opäť hra neklame, bohužiaľ prevedenie je rovnako žalostné ako v predchádzajúcom bode. Sloboda je síce pekná, ale v praxi nepoužiteľná. Po prvé, vytýčená cesta je vždy tá najkratšia. Môžete skúšať rôzne variácie prechodov ulicami, iba sa zbytočne zdržíte. Tí inteligentnejší z vás určite vytušili, že aj príde bod číslo 2. Ten je veľmi jednoduchý: voľná jazda vlastne v niektorých prípadoch nefunguje. V režimoch, kedy musíte ísť po presne vytýčenej trase, aj drobné odbočenie už hra eviduje ako vychýlenie z kurzu. Čo z toho, že vy len vybehnete z cesty na chodník?

Osobne som nikdy v Moskve nebol, tak nemôžem posúdiť, či jej herné časti zodpovedajú skutočným. Ak však áno, tak tam ani ísť nechcem. Žiadne zo známych miest (Kremeľ) tu totiž nenájdete a jazdenie po neustále rovnakých uliciach a jednej akože diaľnici je ubíjajúce. Chlapci z Gaijinu pravdepodobne spracovali iba okolie jednej ulice okolo svojej budovy kdesi pánu Bohu za chrbtom a ešte niekoľkokrát to okopírovali a potom spojili. Výsledkom je pocit, že ste na okruhu. Nech jazdíte akýkoľvek pretek, vždy je dojem rovnaký.

Otváram šampus a dávam si ďalšiu tabletku na žalúdočné vredy. Striedanie dennej doby je naozaj prirodzené a vcelku rovnomerne načasované. Ovplyvňuje hlavne premávku, čiže jazdiť v noci s premávkou na minime sa ešte v pohode dá. Občas nastane aj zmena počasia, síce to nemá vplyv na jazdu samotnú, ale aspoň ten efekt poteší. Bohužiaľ aj tu sa autorom podarilo smrteľné kombo a keď náhodou naraz vystihnete hmlu, hustý dážď a noc, tak skončíte čelným nárazom v každej druhej zákrute. Našťastie je tento jav ojedinelý a táto vlastnosť sa radí k tým, ktoré príjemne potešia.

Slovné spojenie „detailný systém poškodenia auta“ sa viac hodí na angličáky pochybnej ázijskej výroby, ako na túto hru. To „reálne“ poškodenie v praxi vypadá tak, že vo vyššie spomínanej premávke trafíte každé auto v ceste a možno raz vám auto zrazu s čiernym dymom od kapoty zastane. Nič viac, čistý výsmech aj podpriemerne inteligentnej opice. Tento zoznam autori zostavovali buď pod vplyvom sakra silných omamných látok, alebo na 1. apríla. Inak si neviem vysvetliť prítomnosť vyspevovania fyzikálneho enginu hry. Odlietavanie áut od vás a tlačenie trolejbusov je len vločka snehu na vrchole ľadovca. Celý jazdný model tak trochu pripomína LocoRoco, akurát je hra o dosť nudnejšia a otravnejšia. Jednoducho máte pocit, že auto je celú dobu na mieste a vy sa snažíte hýbať prostredím okolo.

Streets of Moscow
Streets of Moscow Potešia akurát efekty menenia počasia a dennej doby.
Potešia akurát efekty menenia počasia a dennej doby.

Streets of Moscow Na výber je aj táto super akčná kamera, vďaka ktorej nevidíte vôbec nič.
Na výber je aj táto super akčná kamera, vďaka ktorej nevidíte vôbec nič.

Streets of Moscow Najlepšie nastavenie hry. Vidíte nejaký rozdiel?
Najlepšie nastavenie hry. Vidíte nejaký rozdiel?

25 vozidiel pripravených na tunovanie je vcelku pekné číslo, ich využiteľnosť je však nulová a so základnou Suprou môžete jazdiť, ako dlho budete chcieť. Nenarazíte na žiadnu motiváciu kupovať nové auto, či nebodaj dokonca si ho ešte vylepšovať. Nehovoriac o tom, že vozidlá v hre nie sú licencované a tak sa autori nechali uniesť vodkou a neznámym halucinogénom a vytvorili zvrátenosti, oproti ktorým sú aj embryá zo Silent Hillu neškodnou kresbou malého decka. Vizuálny tuning je v hre naozaj iba na okrasu, akási obdoba autosculptu z NFS sa mi zdala nepoužiteľná, bez viditeľnejšieho efektu. Čo sa výkonnostného tuningu týka, nie je v ničom motivujúci. K tomuto patria aj na stránke ospevované RPG prvky v hre. Za každý závod dostane hráč určitý počet expov podľa výsledku a tie sú mu tak na (pííííííííííííííííp). Akurát, že si nimi zvyšujete level a dostávate prístup k novým dielom a autám.

Posledná zmienená vlastnosť je rôznorodosť a bohatá ponuka herných režimov. To je pravda. Je tu voľná jazda, rýchla hra, multiplayer (ktorý nikto nehráva) a kariéra. V nej unesú mladú ženu a prichádza na scénu do Moskvy bohatier Max z Petrohradu so svojou super károu a nie preto, aby čo najskôr zachránil priateľku z rúk gangu, ale aby pretekal a touto zdĺhavou cestou sa ju pokúsil zachrániť. Pravdepodobne už asi iba na kusy v igelitkách z Tesca. To len taká malá vtipná poznámka na príbeh v spojitosti s rozťahanosťou hry.

Výzvy na preteky dostávate počas voľného jazdenia prostredníctvom SMS od jedného z 3 gangov v meste a jedná sa o klasické preteky, preteky na čas, dragy a nepochopiteľné skoky na rampách. Ešte je tu divné jazdenie po checkpointoch, ktoré nemá hlavu a pätu, no aj tak nad skokmi po rampách v aute zostáva rozum stáť. Asi ďalší z ópiových úletov ruských autorov.

V závere už len dodám, že hudobnú stránku môžeme hodnotiť ako kladnú, keďže soundtrack je vcelku bohatý a skladby od neznámych ruských interprétov môžu zaujať. Grafika miestami porovnateľná s Test Drive 6. Miestami má aj svoje svetlé momenty, kedy v určitých momentoch model VÁŠHO auta vyzerá dobre, ale určite nezodpovedá nárokom. Tie má však na svedomí asi hlavne fyzika. Na nejaký mesiac sa teda s vami lúčim a idem sa liečiť.

Počas recenzovania bol psychicky týraný a následne narušený jeden autor, zničených niekoľko bytových doplnkov a iných objektov, vedier a záchodových dosiek, zvieratá chvalabohu žiadne (aspoň nebudú opletačky s ochranármi). Liečba si vyžiada nejakú dobu bez recenzie, hranie iba malého počtu kvalitných titulov, intenzívny oddych a minimálne jeden krutý piatkový reset, aby autor zabudol na tie muky.

napísal matus_ace 18.5.2009
1.5
STREETS OF MOSCOW