BINARY DOMAIN

BINARY DOMAIN

8.0

Bez robotov to v budúcnosti nepôjde

Takmer v každej našej predstave o budúcnosti ľudstva hrajú výraznú úlohu roboti. Málokedy to dopadne dobre, väčšinou sa roboti vzbúria a svojim bývaním pánom nakopú sedacie svaly (Terminator), prípadne sa tvorcom chcú čo najviac podobať (Blade Runner). Z pohľadu ľudí najhoršia je zrejme kombinácia týchto dvoch futuristických smerov, kedy na nás útočia roboti s prudko humanoidnými fyzickými i psychologickými črtami. Či už budeme vychádzať z týchto filmov, nespočetného množstva knižných románov alebo z iných predlôh, umelý život by nás už teraz mal mátať v snoch a jediný dovolený robot by mal byť ten kuchynský.

Možno by sme ale zmenili rétoriku, keby sa zdvihli hladiny oceánov a pobrežné mestá by museli byť ohradené gigantickými stenami. Na ich výstavbu a údržbu by sa práve výkonní a od prostredia nezávislí roboti zišli. Presne tak popisuje nástup robotov aj Binary Domain. V roku 2080 budú najväčšími dodávateľmi kybernetickej technológie dve firmy, jedna americká a jedna japonská. Po čase vlády najmocnejších krajín sveta zistia, že zahrávanie sa s AI by mohlo skončiť veľmi škaredo a tak podpíšu novú Ženevskú dohodu, ktorá má za úlohu obmedzovať výrobcov robotov v niektorých aspektoch vývoja. Na dodržiavanie konvencie dohliada medzinárodná Rusty Crew, pričom práve jeden z členov jednotky, Dan, sa na cca 7 hodín stane vašim hlavným hrdinom pri hľadaní pôvodu zakázaných robotov.

Hoci príbeh o humanoidných robotoch ako taký určite nepatrí k tomu najorginálnejšiemu na scéne, v Binary Domain funguje excelentne a ženie vás dopredu počas celej singleplayerovej kampane. Je za výrobou „Hollow Children“ skutočne japonská megakorporácia AMADA? Ak áno, čo tým sleduje? Kto všetko vo vašom okolí ešte môže pod kožou skrývať integrované obvody a tranzistory? Alebo sa pod povrchom skrýva niečo horšie?

Binary Domain
Binary Domain Čím viac plechu rozstrieľate, tým viac kreditov zarobíte.
Čím viac plechu rozstrieľate, tým viac kreditov zarobíte.

Binary Domain V žiadnej správnej akcii nesmu chýbať šoférovacie pasáže.
V žiadnej správnej akcii nesmu chýbať šoférovacie pasáže.

Binary Domain Máte radi veľkých robotov?
Máte radi veľkých robotov?

Celý príbeh sa odohráva v Tokiu, ktoré musí Dan a jeho parťáci najprv infiltrovať, v čom sa mu budú snažiť zabrániť desiatky a stovky robotov AMADA. Polícia bude väčšinu času stáť bokom, čo len potvrdí dosah chápadiel megakorporácie. Keďže Binary Domain je 3rd person akcia, Rusty Crew sa budú spoliehať najmä na svoje zbrane a na prekážky, za ktorými je možne sa pred nepriateľskou streľbou ukryť. Klasická cover and shoot akcia. Teda, klasická JAPONSKÁ cover and shoot akcia, nakoľko za hrou stojí japonské SEGA štúdio a na niektorých herných mechanizmoch to vidieť na prvý pohľad.

Za ničenie robotov dostávate kredity, čím viac ich rozstrieľate, tým viac peňazí na účet pribudne. Každý člen z Rusty Crew má unikátnu zbraň a práve tú je možné v niekoľkých kategóriách (sila, presnosť, zásobník atď) za kredity získané za odvoz materiálu do kovošrotu upgradovať. Vďaka nanobotom je tiež možné upravovať parametre postáv, tzv. Tetris štýlom. Hrdinovia majú k dispozícii prázdnu mriežku a do tej sa ukladajú upgrady rôznych tvarov, napriklad L-ko, I-čko alebo O-čko. Je už len na vás, ako si upgrady vyskladáte, aby ste zabrali v mriežke čo najviac miesta a mohli použiť maximum upgradov. Zbrane i upgrady riešite nie len pre Dana, ale tiež aj pre ostatných členov tímu.

Láska Japoncov k robotom a umelým formám života sa naplno prejavuje najmä v súbojoch. Obyčajní, rádoví plecháči suplujú klasické ľudské archetypy nepriateľov. Základný vojak, vojak s brokovnicou, rýchly vojak s mečom, vojak so štítom, sniper atď. Posadnutosť obyvateľov krajiny vychádzajúceho slnka kybernetikou sa tiež odráža v dizajne bossov. SEGA vsadila pri finálnych bitkách na veľkosť a analógiu s prírodou, takže budete musieť zdolať gigantického robopavúka, technogorilu, tigra a ďalšie.

Honba za kreditmi a túžba rozstrieľať plecháčov na matičky a šróby necháva vyniknúť situáciám, kedy sa roboti s odstrelenými nohami a do červena rozžiarenými očami snažia rukami pritiahnuť k vašemu telu a aspoň vás na chvíľu podržať (zdravíme Arnolda v lise). Takéto okamihy spolu s neustálymi prestrelkami a v kombinácii s pasážami, keď strieľate z pohybujúceho vozidla alebo dokonca niečo priamo šoférujete umožnili vzniknúť veľmi slušnej akcii, ktorá sa dobre hrá, rýchlo odsýpa a baví až do úplného záveru. Výsledný dojem nekazí ani grafika, vizuál je mierne nadštandardný a na niektoré animácie či efekty je radosť pozerať.

Počas singleplayer kampane sa budete stretávať i lúčiť sa z viacerými členmi jednotky, veľkým Američanom Bo, francúzskym kyborgom, britským exagentom, príťažlivou číňankou Fei, či snáď najškaredšou ženskou postavou vytvorenou pre potreby videohry – Rachel (netreba sa čudovať, je to Angličanka). Zloženie družstva je možné v niektorých situáciách meniť a vaše voľby v akcii alebo aj mimo nej následne ovplyvňujú dôveru, ktorú voči vám každý z členov prechováva. Ak hladina dôvery klesne pod určitú hranicu, vojaci môžu začať odmietať vaše príkazy a vy ich nebudete môcť poslať dopredu, kryť vás alebo sa stiahnuť a brániť určité miesto. Keďže však parťáci väčšinou času robia to, čo majú, zvládnete to aj bez príkazov.

Napriek nepotrebnosti rozkazovania by mohla Binary Domain vo žánri tímových akcií posunúť o stupienok vyššie implementovaná možnosť ovládať tím vlastným hlasom. Touto featúrkou sa hra pýši a vehementne ju propaguje na každom kroku. Zabudovaný softvér má v databáze pomerne rozsiahly slovník a okrem Yes, No či Regroup by mal teoreticky zvládnuť aj desiatky ďalších možných spojení. U mňa to, priznám sa, príliš nefungovalo, ale dával som to za vinu mizernému prízvuku (i keď na druhej strane, ako veľmi sa dá výslovnosťou pokaziť Yes alebo No?) Po chvíli zisťovania som ale prišiel na to, že problémy s analýzou hlasu majú aj natívne americki hovoriaci kolegovia (celkom vtipné video si pretočte na 6:40) a hlasové ovládanie by si rozhodne zaslúžilo poriadny patch.

Binary Domain
Binary Domain Herný štýl Binary Domain je úplne jasný - cover and shoot akcia.
Herný štýl Binary Domain je úplne jasný - cover and shoot akcia.

Binary Domain Roboti v presile.
Roboti v presile.

Binary Domain Raz za čas treba niekoho aj prekecnúť.
Raz za čas treba niekoho aj prekecnúť.

Mohli by sme predpokladať, že titul orientovaný na silný singleplayer so zaujímavým príbehom nebude mať žiadny alebo len veľmi chabý multiplayer. Presný opak je pravdou a ponuka MP nás skutočne prekvapila. Plnohodnotný kooperačný kampaňový mód síce chýba, čo je veľká škoda, no aspoň čiastočne sa ho snaží nahradiť Invasion (obdoba Hordy). V zozname režimov našťastie nájdete dostatok materiálu na dlhodobé hranie, deathmatch, team deathmatch, bomb/defuse, CTF a ďalšie známe varianty. Medzi zápasmi hráč získava vyšší level, odomyká sa mu vybavenia a všetky tie drobnosti, ktoré od dobrého MP očakávame. Navyše, sieťový kód je stabilný a načítavanie levelov rýchle.

S robotmi to budeme mať v budúcnosti tak či tak ťažké a je zbytočné sa nad tým trápiť už teraz. Ušetrený čas radšej venujte hraniu Binary Domain, pretože z hry bez veľkého hypu sa vykľula veľmi slušná strieľačka, ktorá vás zabaví v singleplayeri a vydrží dlho v multiplayeri. A to je predsa tá najlepšia kombinácia.

napísal je2ry 13.3.2012
8.0
7.3