THIEF

THIEF

6.0

Garrett sa vrátil v slabšej forme

Po desiatich rokoch od posledného dielu so známym zlodejom prichádza Garrett s novou energiou v žilách. Tú mu naliali tvorcovia z Eidos Montreal, za ktorými stojí napríklad posledný Deus Ex a tak sa zdali ako vhodní kandidáti pre toto nové pokračovanie. Keďže mám túto sériu veľmi rád, boli moje očakávania vysoké a podľa hodnotenia vidíte, že - bohužiaľ - neboli naplnené.

V prológu, ktorý funguje ako tutoriál, stretáva Garrett chránenkyňu Erin, ktorá sa snaží vyrovnať majstrovi zlodejovi, no neúmyselne prekazí rituál obnovenia prvotnej sily a zomiera. O rok neskôr sa v meste, nazvanom len prosto The City, začínajú diať čudesné veci a mesto ako by viac upadalo do temnoty. Garrett samozrejme musí prísť na to, ako dať veci opäť do rovnováhy. Obligátny a priamočiary príbeh by mal dokresľovať goticko-steampunkovú atmosféru, no celý jeho priebeh počas hry je veľmi jalový a priehľadný. Podávaný je po kúskoch v hlavných misiách a pojednáva o ovládnutí prvotnej sily uloženej v niekoľkých kryštáloch.

Veľmi potešujúce je, že autori zostali pri koreňoch série a tak spoznávate merač Garrettovej viditeľnosti a hlavnou náplňou je stealth postup. Zabrúsili ale aj do vôd 3rd person pohľadu pri prekonávaní prekážok na spôsob Princ z Perzie alebo God of War a - bohužiaľ - sa pokúsili aj o akčné súboje s nepriateľmi. Pri hľadaní cesty vpred môžete voliť hneď niekoľko ciest a rôznych postupov od násilného a tichého po maximálny stealth, kedy nikomu neskrivíte vlások na hlave.

Thief
Thief Omráčení pekne na kôpku.
Omráčení pekne na kôpku.


Thief Páčenie zámkov sa veľmi nevydarilo.
Páčenie zámkov sa veľmi nevydarilo.


Thief Takto to má Garrett rád. Holá a omráčená.
Takto to má Garrett rád. Holá a omráčená.





Prvý postup je v podstate nepoužiteľný aj vďaka ovládaniu na klávesnici, kedy je klasická schéma WSAD doplnená o R pre útok, V na uhnutie a Q pre zakončenie a omráčenie. Ovláda sa to maximálne neprakticky a buď skúsite klávesy prestaviť rozumnejšie aj na myš, použijete menej citlivý gamepad alebo zabudnete na násilný postup. V hre taktiež nemôžete ľubovoľne skákať, ale používate akčnú klávesu space, ktorá je aj na preskakovanie prekážok a lezenie po rebríkoch, prípadne skĺznutie. To je ale málo a autori pridali ešte jeden akčný kláves E, ktorý je na interakciu s predmetmi a NPC. Naozaj nestačilo jedno akčné tlačidlo ?

Hrou neprechádzate len hlúpym koridorom, ale mesto je rozložené horizontálne aj vertikálne. Na nájdenie cesty je teda potrebné v hojnej miere používať šíp s lanom a uvažovať v troch rozmeroch, čo autorom kvitujem. Cesta k vytúženým dverám alebo oknu sa tak niekedy pekne kľukatí a skrátiť sa dá priamo cez príbytky občanov mesta. Tu ale musím povedať, že to je niekedy pekne otravné. Priblížiť sa čo najviac realite niekedy nie je najlepší nápad. Pri páčení okien sa Garrett chvíľu okúňa, motá okolo a obchytkáva rám, následne začnete páčiť akčným tlačítkom. Ak to urobíte jeden či dva razy, tak je to v poriadku, no neskôr tieto animácie pôsobia otravne a zdržujú. Obdobne je to pri braní akejkoľvek veci zo šatníkov, skriní, šuplíčkov a komod, ktoré je potrebné najprv otvoriť a väčšinou je v nich aj tak ...nič. Oveľa viac mi vyhovovalo, keď stačilo v starých hrách na predmet ukázať a po stlačení klávesu bol svietnik, polmetrový stojan alebo päťkilová busta vo vašich medzipriestorových trenkách.

Schopný zlodej využíva okrem tmy a tieňov aj rôzne vychytávky a zlepšováky. Opäť nájdeme populárny šíp s vodou, ktorý zahasí fakle, no tentokrát si ich nepriatelia dokážu znovu zapáliť. Tupým šípom aktivujete tlačidlá a mechanizmy na diaľku a zahodením predmetu na opačnú stranu odlákate stráž. Psi a vtáci v klietkach upozornia na vašu prítomnosť, no môžete ich omráčiť šípom s plynom. Ak ste v úzkych, môžete skúsiť oslepiť stráže svetelným granátom, prípadne nečestne zabiť šípom na diaľku. Okrem toho nakupujete vylepšenia luku a rôzne ochranné prvky, no tiež načriete do spirituálnych vôd a vylepšíte si sústredenie, ktoré ukazuje aktívne predmety v hre a tiež zlepšuje atribúty ako rýchlosť, hlučnosť a súboje.

Graficky pôsobí nový Thief parádne, no pri najvyšších nastaveniach vyžaduje aj brutálny hardware. Už sa mi dlho nestalo, aby som okresával a okresával, aby som sa dostal na prijateľné priemerné fps. Hru poháňa Unreal engine a krásne vidieť, že nepatrí do starého železa. Grafici v hre použili vysoké rozlíšenia textúr a modelov, čo je fajn, no porušili jedno zo základných pravidiel  - nevrstvite decaly aby ste nestrácali výkon - čo UE vyslovene neznáša. V Eidose sa rozhodli na toto pravidlo vykašlať a pravdepodobne si myslia, že už má každý doma i7 a najnovšiu grafickú kartu.

Za horizontom sú však takzvané Volumes, ktoré engine používa na oddelenie jednotlivých levelov ktoré sú nahrané v pamäti. Má to za následok kopec loadingov, ktoré sú otravné a dlhé. Zlé sú tie, kde páčite okno, ktoré vedie do iného zväzku a neviete o tom, pretože to hra nijako neukazuje a tvári sa ako ostatné okná na vypáčenie, no najhoršie tie pri reštarte a nahratí pozície. Veľakrát sa vám stane, že situáciu nevyriešite podľa svojich predstáv a napríklad vás odhalí stráž, takže nasleduje load a čakanie. O dve sekundy to isté a zase load a vyčkávanie.

Páčenie zámkov je alfou a omegou zlodeja, no osobne mi nesadlo. Myšou točíte do kruhu a hľadáte správnu pozíciu pre šperhák, ktorá je symbolizovaná plným kruhom. Nikdy neviete, či ste blízko od požadovaného miesta a páčenie bolo spracované v iných hrách - napríklad Elder Scrolls - oveľa lepšie. Okrem toho má hra kopec nedorobkov v užívateľskom rozhraní, ktoré by potrebovalo dotiahnuť k dokonalosti. Je to vidieť aj na celkovom ozvučení, ktoré je ploché, niekedy až triviálne na hru, kde by sa na zvuky malo dbať predovšetkým.

Je možné, že som na hru až príliš tvrdý, no od Thief série čakám dokonalosť v každom smere. Takto je to len OK hra, na ktorú časom zabudnete, pretože je priemerná skrz-naskrz. Tých približne desať hodín som sa vyslovene nenudil, no že by som chcel dohrať aj ostatné bočné úlohy alebo výzvy na čas, aby som mal toho najlepšieho zlodeja, tak to nie. Pre mňa ako fanúšika série mieri palec dole.

Thief
Thief Aj v preklade, tak ako aj v celej hre, nájdete kopec nedorobkov.
Aj v preklade, tak ako aj v celej hre, nájdete kopec nedorobkov.


Thief Atmosferický a strašidelný. Aj taký je občas nový Thief.
Atmosferický a strašidelný. Aj taký je občas nový Thief.


Thief Niekedy natrafíte aj na menšie puzzle. V tomto treba poskladať vežu podľa predlohy za oknom.
Niekedy natrafíte aj na menšie puzzle. V tomto treba poskladať vežu podľa predlohy za oknom.






napísal fendi 10.3.2014
Páči sa mi!
6.0
Vo svete
6.9
Používatelia
7.3
Ohodnotiť
THIEF
+ zakrádanie a hľadanie cesty
+ prechádzanie vo viacerých rovinách
+ atmosféra a grafika prostredia
- interface a dlhé animácie
- ovládanie na klávesnici
- súboje
- kopec nedorobkov
- príbeh
- nahrávanie levelov a reštartov
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: dual core CPU, 4GB Ram, AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
Doporučená konfigurácia: Quad i7 Core CPU, Ram 4+ GB, AMD Radeon R9 series/Nvidia GTX 660 series


RECENZIE HRÁČOV
0.0
ANGELENAM    14.10.2014
8.5
CAPPKO    9.3.2014
Square Enix v poslednej viacročnici zapĺňa miesto pre veľa casual hráčov generickým, no pre veľa ...prečítať celé
8.0
JAN MARŠÍK    8.3.2014
Klady:- Kradení!- Slušně dlouhá kampaň- Různ...prečítať celé
9.0
PÁN SLIVKA    6.3.2014
Skutočný Stealth ...prečítať celé
PC
PS3
PS4
Xbox 360
Xbox One

Vývoj: Square Enix / Cenega / Eidos Montreal
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2014
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Triple screen - 27" asus vg278... (1)
Zdravím ! Uvažujem nad triple screen-om s týmit...
| 23-25 pacovy monitor (6)
Vedel by niekto poradit? Zhanam FHD monitor. Znack...
| Kontrola zostavy (6)
Skladám PC pre bratranca. Len pre kontrolu hádžem....
| Monitor 144hz uhd 24" (28)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (4)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk