GEAR.CLUB UNLIMITED 2: PORSCHE EDITION

GEAR.CLUB UNLIMITED 2: PORSCHE EDITION

7.5

Pokus o reparát s prídavkom nemeckej legendy

Za dva roky sa toho môže veľa zmeniť. V roku 2017 som recenzoval Gear.Club Unlimited pre Nintendo Switch a hra rozhodne nebola zlá, no mala veľmi jednoduchú situáciu. Na Switchi totiž nebolo veľa priamej konkurencie. Dnes je to ale úplne inak. Len tento rok pribudli WRC 8, GRID: Autosport, Asphalt 9 či V-Rally 4. V dobe vydania GCU to však bola jediná hra, aj keď arkádová, ale s reálnymi autami na Switchi. S dvojkou sa tak autori museli viac snažiť, no nevyšlo im to úplne ideálne. Hra vyšla minulý rok a mala svoje problémy. Tento rok to teda Eden Games (autori Test Drive Unlimited) skúsili znova v podobe Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition a výsledok je našťastie výrazne lepší.

Na prvej hre sa mi páčilo hlavne to, aká bola jednoduchá. Nie v tom zmysle, že si k nej stačilo sadnúť a s prstom v nose by ste všetko vyhrali. Jednoduchá vlastne v koncepte, ktorý sa istým spôsobom vrátil do éry prvých Need for Speed hier. Vtedy totiž stačili exotické autá, zaujímavé lokality a výsledkom bola racingovka, ktorú ste nedokázali vypnúť aj niekoľko rokov. Žiadne prekombinované režimy kariéry neboli potrebné, bolo to jednoducho o jazdení a cesta k nemu mala byť čo najrýchlejšia. Základ z tohto tu síce stále zostal, no už aj Eden Games chceli hru viac priblížiť moderným trendom.

GCU2 z vás totiž vo svojej kariére spraví zelenáča, ktorý prichádza do pretekárskeho tímu, kde sa chce pobiť o svoje miesto. Začínate ako niekto, komu možno pár ľudí v tíme verí, ale súperi si vás na štartovej čiare doberajú a od exotických áut máte naozaj ďaleko. Môžete síce jazdiť na novom Mini, no to je tak všetko. Vašou úlohou tak je šplhať sa po pretekárskom rebríčku a dostávať sa do čoraz vyšších pretekárskych tried. Postupne tak dostávate rôzne menšie šampionáty, kde sa potrebujete umiestniť čo najvyššie, aby ste postúpili ďalej. Toto sa dookola opakuje s tým, že tentoraz vás čakajú aj nejaké tie dialógy so zástupcami tímu, súpermi, technikmi a podobne. To všetko v podobe statických obrazoviek s textovými bublinami, ktoré však môžete rýchlo preskakovať.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition
Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Modely áut sú na Switch pomery podarené.
Modely áut sú na Switch pomery podarené.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Chýba kamera z interiéru.
Chýba kamera z interiéru.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Zajazdíte si v rôznych exotických lokalitách.
Zajazdíte si v rôznych exotických lokalitách.

Kariére je však našťastie spestrená aj rôznymi vedľajšími eventmi. Tie vás s predstihom posadia za volant výkonnejších áut, aby ste si ich mohli užiť v špeciálnych výzvach, za ktoré navyše dostanete špeciálne odmeny. Taktiež na mape kariéry nájdete exhibície, klasiky a aj časovo obmedzené eventy, ktoré môžu byť klasicky singleplayerové, alebo aj ligové, k čomu sa ešte neskôr dostanem. Navyše jazdenie nie je jediná činnosť, ktorú máte v kariére na starosti.

Máte tu aj rolu akéhosi vedúceho tímu. Postupne rozširujete svoju garáž o nové autá a tie môžete vylepšovať ako po stránke výkonu, tak aj po stránke vybavenia a vzhľadu. Napríklad aj v tom ohľade, že ak sa chystáte jazdiť na nespevnenom povrchu, svoje auto si na to upravíte. Upravovať a vylepšovať však môžete len na základe toho, aké dielne ste už nakúpili a na akej úrovni ich máte. To všetko stojí herné kredity, takže si na to musíte jazdením zarobiť. Kúpite si napríklad dielňu na vylepšenie výkonu a jej upgradom dostanete prístup k ešte lepším motorom. Takýto tuning je tu naozaj detailný, aj keď by dielov a možností mohlo byť aj viac. Páči sa mi však systém dielní. Nechcete vyhadzovať peniaze na vizuál a kozmetiku? Môžete to všetko dávať do jazdných vlastností a výkonu.

Porsche Edition so sebou navyše doniesla ďalšiu vrstvu kariéry. Tá je úplne oddelená od hlavnej mapy a ponúka samostatné šampionáty s vlastným spôsobom progresu. V každej sezóne dostanete nejaké Porsche auto a na základe svojho umiestnenia v nej dostanete na konci vylepšenia. Súperi sú však na tom lepšie, takže niektoré sezóny pôjdete dvakrát, aby ste sa dostali k lepším dielom a boli schopnejší v konkurenčnom boji. Porsche kariéra nie je taká dlhá, ale zabaví. Nakoniec vám odomkne aj hromadu bonusov pre štandardnú kariéru a tiež vás zasype dostatkom kreditov.

Tento mix arkádového jazdenia trošku v štýle starej školy a jednoduchého manažmentu tímu hre naozaj dobre vyšiel. Nie je to niečo revolučné, ale funguje to a to veľmi dobre. Navyše to celkovo pomáha natiahnuť hernú dobu a nie práve otravným spôsobom. Jednoducho sa okrem jazdenia budete baviť aj postupným upravovaním áut a to pomerne do hĺbky. Nie až tak, ako napríklad Need for Speed Heat, ale rozhodne tu tých možností nie je málo. Dokonca si tu môžete postaviť veterný tunel, aby ste sa mohli lepšie pohrať s aerodynamikou auta. Celkovo tu tak na vás čaká 7 dielní a celé si to môžete aj kozmeticky upravovať, aby vyzerali napríklad ako reštaurácia z 50. rokov. Základná kariéra spolu s Porsche kariérou ponúkajú naozaj veľmi dobrú dĺžku.

Oplatí sa tu ale jazdiť, keď už máte na výber z väčšej konkurencie? GCU 2 stále ponúka skôr arkádový jazdný zážitok, no nie je až tak arkádový, ako napríklad nedávny Super Street: Racer. Dá sa tu jazdiť od mantinelu k mantinelu, ale takto sa na čelo nedostanete. Nie je tu ani deštrukcia auta, kde asi zase zohrali úlohu licencie. Jednoducho v tomto ohľade klasická arkádovka, ktorá nemá simulačné ambície, no aspoň je to zábavný arkádový jazdný model a nie mydlo na mokrej podlahe. Viete pekne vycítiť, kedy vám auto ide do šmyku, či už ho v zákrute pretáča. Jazdenie si tu rýchlo osvojí každý.

V prípade prvej časti mi vadili „duchovia“ namiesto klasických súperov a aj krátke trate. Na tom všetkom boli badať mobilné korene hry, aby ste rýchlo odjazdili preteky medzi dvoma zastávkami MHD. To je našťastie preč. Na trati sú s vami reálni súperi, ktorí do vás narážajú a aj vy narážate do nich (sú tú aj režimy s duchmi, prípadne len proti času a podobne). No a rovnako preteky netrvajú okolo jednej minúty, ale sú dlhšie, trate sú zložitejšie a vedia vám dať aj viac zabrať. Zároveň sú naozaj rôznorodé, presne ako si pamätáte zo starých NFS. Zajazdíte si v horách, dedinkách, na pobreží, púšti a podobne.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition
Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Kariéra je tu poriadne dlhá.
Kariéra je tu poriadne dlhá.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Jazdný model je arkádový, no dobre zvládnutý.
Jazdný model je arkádový, no dobre zvládnutý.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Jazdiť budete aj na nespevnenom povrchu.
Jazdiť budete aj na nespevnenom povrchu.

A keď vás už to všetko jazdenie v kariére omrzí, môžete začať objavovať multiplayerové možnosti hry. jednou z tých základných tu sú kluby, ktoré si môžete zakladať, pripájať sa k iným a podobne (náš klub nájdete pod názvom SectorSK). Kluby postupne levelujete, svojim jazdením posúvate v tabuľke a tiež získavate klubové odmeny. Tie sú ako finančné, tak aj kozmetické. Napríklad si odomknete nové možnosti pre vizuálne upravenie áut. Sú tu aj ligy, ktoré ovárajú vlastné eventy s časovým obmedzením a nakoniec vyhodnotia najlepších hráčov, ktorí dostanú odmenu podľa umiestnenia. Ligy sú odstupňované od začiatočníckej po legendy a môžete bojovať o postup do vyššej. Ligové eventy máte pritom na mape, prípadne aj v samostatnom ligovom menu.

Nechýbajú ani možnosti lokálneho multiplayerového hrania a to dvomi spôsobmi. Tým základným je delená obrazovka multiplayeru na jednej Switch konzole, pričom hra podporuje hranie až 4 hráčov naraz, čo je chvályhodné. Delená obrazovka sa dnes skôr vytráca, no autori tu rovno ponúkajú hru pre štyroch. Na delenej obrazovke si viete vytvárať aj vlastné šampionáty, takže to nie je len o rýchlych pretekoch. Potom je tu aj lokálne hranie prostredníctvom bezdrôtového spojenia až 8 Switch konzol, respektíve hra v tomto režime podporuje až 8 hráčov naraz. Lobby je jednoducho a prehľadné, vidíte aj nasledujúce preteky a taktiež si tu ešte hráči môžu meniť svoje nastavenia.

No a neskôr hra opravila aj vec, ktorú jej v pôvodných recenziách mnoho kritikov vyčítalo. Nevyšla totiž s poriadnym online multiplayerom, respektíve jej chýbal synchrónny multiplayerový režim, jazdilo sa len proti „duchom“. To je už našťastie tiež minulosťou a v multiplayeri môžete pretekať s ďalšími 7 hráčmi online. Aj v multiplayeri dokážete bojovať za svoj klub, nie iba za seba. Celkový koncept tohto režimu je síce jednoduchý, no aspoň je to celé rýchle a prehľadné. Je však badať, že sa na tento aspekt autori až tak nesústredia, čo je možno škoda.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition
Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Model poškodenia tu nie je.
Model poškodenia tu nie je.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Zajazdíte si na tých najluxusnejších hyperšportoch.
Zajazdíte si na tých najluxusnejších hyperšportoch.

Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition Vylepšovanie áut je naviazané na vaše dielne.
Vylepšovanie áut je naviazané na vaše dielne.

Porsche edícia so sebou priniesla veľa vecí navyše. Už v základnom balení ponúka všetky updaty a vylepšenia, ktoré hra za dobu od svojho vydania dostala. Taktiež tu však okrem veľkej Porsche expanzie nájdete aj menšie DLC, ktoré doteraz vyšli. Celkovo boli 4 platené a jedno zadarmo a priniesli 13 áut a nejakú tú kozmetiku. V tejto edícii to spolu robí už takmer 70 áut od 25 značiek. V porovnaní s nejakou Forzou alebo Gran Turismo by ponuka mohla byť aj lepšia, no podobné arkádovky na tom nebývajú inak. No a k tomu si ešte pripočítajte niekoľko stoviek pretekov na už spomínaných pestrých tratiach, čo tiež narástlo s novým Porsche obsahom.

Kým hrateľnosťou a množstvo obsahu dokáže GCU2 osloviť aj v porovnaní s konkurenciou, technicky je to už slabšie a vidno, že hra vychádza z mobilných predchodcov. Taký GRID Autosport aj na Switchi vyzerá lepšie. Modely áut sú ešte pomerne v poriadku, no okolie je už badateľne slabšie a jednoduchšie. Neurazí to úplne, no viete, že sa z konzoly dá dostať aj viac. To isté platí v oblasti zvuku, ktorý je v prípade áut pomerne plochý a je vidno, že Microids nemajú až toľko prostriedkov na to, aby sa postarali aj o plnohodnotné ozvučenie áut. Na druhú stranu však poteší prítomnosť dvoch rádií v hre, medzi ktorými si môžete prepínať, či ich vypnúť. Jedno je zamerané na rock, druhé zas na skôr elektronickú hudbu. Taktiež tu existuje shuffle funkcia. Veľmi známych interpretov tu nenájdete, no počúva sa to dobre.

Zo začiatku som nerozumel tomu, prečo vydavateľ vydáva Gear.Club Unlimited 2: Porsche Edition ako novú hru, a to dokonca aj v retail podobe. Pôvodná hra si svojím vydaním nespravila práve najlepšie meno a aj keď ju autori postupne opravili a vylepšili, povesť už raz bola pošramotená. Teraz tu máme v jednom balení hru so všetkými jej opravami aj updatmi, no navyše sme sa dočkali aj všetkých predchádzajúcich DLC spolu s úplne novým, ktoré prináša vlastnú kariéru a nové Porsche autá. V tejto novej podobe to je už rozhodne hra, o ktorej sa oplatí uvažovať. Prekonáva jednotku, ponúka veľa hodín hrania, ponúka toho dosť aj multiplayeri, ibaže sa stále nezbavila niekoľkých neduhov.

napísal matus_ace 19.12.2019
7.5
GEAR.CLUB UNLIMITED 2: PORSCHE EDITION