KIRBY'S DREAM BUFFET

KIRBY'S DREAM BUFFET

7.0

Multiplayerovka pre malých aj veľkých

Recenzia na Switch verziu

Ružový Kirby tento rok oslavuje svoje 30. narodeniny. Ubehlo totiž 30 rokov od vydania hry Kirby's Dream Land pre Game Boy, čo bola prvá hra, v ktorej bol Kirby hrateľnou postavou. Táto pahltná ružová guľka toho za tých 30 rokov preskákala dosť a dočkala sa rôznych foriem hier – bojovky, skákačky, pinball, puzzle, racing a mnoho ďalšieho. A keďže Nintendo tento rok zasvätilo práve Kirbymu, prináša už druhú Kirby hru. Po veľkej 3D platformovke Kirby and the Forgotten Land tu máme menšiu multiplayerovku Kirby's Dream Buffet.

To je ďalšia hra v bohatej sérii Kirby spin-offov, ktoré sa odkláňajú od zabehnutej formulky a skúšajú niečo iné. Nie priamo nové, ale len iné. V Dream Buffet totiž autori stavili na nápady, ktoré fungujú dobre v iných hrách. Skĺbili ich dokopy, pridali niečo svojské a vydali to von. Možno až príliš potichu. Hra bola oznámená 12. júla a už 11. augusta vyšla počas Kirby 30th Anniversary Music Festival. Minimum propagácie zo strany vydavateľa by mohol naznačovať, že tu niečo nefunguje a hru nechce veľmi propagovať, ale nie je to tak. Nový Kirby je iný, ale má niečo do seba. Užijú si ho hlavne rodiny s deťmi a starší vďaka online režimu.

A aké sú teda tie inšpirácie? Tou najväčšou je asi Fall Guys, čo je obľúbená multiplayerovka, kde sa horda hráčov ženie naprieč prekážkovou dráhou vpred, aby sa pobili o to, kto dobehne prvý do cieľa. Podobné je to aj tu, ale nie je to jediný herný prvok. Autori tu toho zmiešali viac a celé to zabalili do téme jedla. Kirby je predsa len známy hlavne ako ružový pahltná guľa, navyše aj vo Forgotten Land sme videli, že dokáže zhltnúť všetko, vrátane áut, chladničiek a kopy iných vecí. Pôsobí to roztomilo a hravo.

Kirby's Dream Buffet
Kirby's Dream Buffet Do hry sa rýchlo dostane každý
Do hry sa rýchlo dostane každý

Kirby's Dream Buffet Zahrať si môžete aj proti CPU
Zahrať si môžete aj proti CPU

Kirby's Dream Buffet Hra si niečo požičiava aj zo Smashu
Hra si niečo požičiava aj zo Smashu

Zároveň to pre hru znamená jeden z najvýraznejších plusov a to pestré grafické spracovanie. Budete skákať po piškótach, skákať po tortách, obchádzať hamburgery a prekonávať kopu ďalších vecí z ríše potravín. Graficky je to síce jednoduchšie, ale vizuálne nesmierne bohaté a hlavne detailné. Prostredia hýria množstvom objektov a potešia napríklad aj také veci, ako že na začiatku každého kola vás odštartujú ruky, ktoré rozbalia celofán. Nintendo tieto malé detaily a animácie vie robiť už roky a získava si tým pozornosť hráčov. Škoda, že zvukovo je to trochu fádnejšie. Pri hernej hudbe sa hrá dobre, ale nie je to niečo, čo by sa vám vrylo do pamäte.

Hra je teda primárne multiplayerovka, ale viete si ju zahrať aj sami proti umelej inteligencii. Nie je však tak masívna ako Fall Guys. Naraz súperia len štyri postavičky o to, kto bude prvý v cieli. Tu však ide o to, že prvé miesto v cieli vám zabezpečí najväčšiu tortu. Na záver tak vyhráva najviac vypapaný Kirby spomedzi štyroch. Na jednej konzole si viete zahrať v splitscreene, ale bohužiaľ len v dvojici, čo mi príde dosť málo. Toto je totiž veľmi dobrá hra na také rodinné hranie či hranie s priateľmi pri nejakom tom pivku. Zahrať si len vo dvojici je hriešne málo. Rovnako funguje lokálne bezdrôtové hranie pre 4 Switch konzoly a nájdete tu aj online hranie vo štvorici.

Menu je pekne štylizované v podobe akéhosi herného námestia. Vyberáte si herné režimy, nastavenia, odomknuté kostýmy a všetko možné. Z herných režimov máte na výber Gourmet Grand Prix, Single Race, Single Minigame, Single Battle Royale a Free Rolling. Prvý z nich je komplexný a kombinuje všetky tri Single režimy v jednom. Free Rolling je potom určený na tréning. Aby ste si osvojili pohyb, ovládanie, jednotlivé schopnosti a ďalšie veci. Ako hlavný režim tak môžem označiť Grand Prix. V ňom si najviac zasúťažíte a aj chvíľku trvá, kým sa dopracujete k finálnym výsledkom.

Poďme si to rozobrať na drobné. Race je režim, v ktorom štartujú 4 Kirbyovia a snažia sa dostať na koniec trate, kde sú tri torty. Každá je inej veľkosti a víťaz má právo vybrať si prvý, takže tú najväčšiu, ktorá zodpovedá najviac bodom. Body zbierate ešte aj počas samotného hrania, keď baštíte dobroty na trati. Napríklad jahody, čučoriedky a podobne. V zásade ide o to, aby bol váš Kirby na záver najväčší. Veľkosť ovplyvňuje aj spôsob pohybu. Veľký Kirby sa kotúľa rýchlejšie, ale nevie toľko plachtiť vo vzduchu či skákať. V priebehu hrania tak musíte uvažovať nad tým, ako sa teraz najlepšie dostať tam, kam potrebujete. Ale inými slovami, akú najlepšiu trasu zvoliť (prekotúľajte sa po lávke, ale neskáčte po plošinkách, keďže s takto tučným zadkom ďaleko nedoskočíte).

Minigame je krátka minihra na drobnej mapke s témou jedla (napríklad jablkový koláč a podobne), kde padajú dobroty a máte ich zhltať čo najviac. Môžete do seba navzájom udierať a brániť v tom, aby dobroty hltali ostatní hráči. Battle Royale je zase bojovka na štýl Smashu, kde ste na aréne a musíte z nej vystreliť súperov. Zároveň zbierate power-upy, aby ste dočasne využili niektorú zo schopností. Okrem toho sú tu aj dynamické eventy, kedy na hráčov náhodne útočia servírovacie kliešte. Keď hráte Grand Prix, výsledky zo všetkých troch častí sa vám spočítajú a na základe toho sa určí víťaz.

Keď už som spomenul power-upy, tých je tu celkovo 8 a pomôžu vám v Battle Royale aj Race režimoch. Ak zjete čili, dostanete ohnivý dash, ktorý vás zrýchli a odpáli súperov ďaleko preč. Čokoláda vám zas dá možnosť premeniť sa na tvrdú skalu, hodiť sa o zem a vyvolať tak tlakovú vlnu. Schopnosti presne dokážete odhadnúť z toho, ako daný power-up vyzerá. Hra nie je založená priamo na nich, ale spestrujú hrateľnosť. Nevyužíva ich nad rozumnú mieru, viete si tu a tam nejaký uchmatnúť, no ak sa vám neujde, dokážete si dobre zahrať aj bez neho.

Kirby's Dream Buffet
Kirby's Dream Buffet Obžerstvo je v hre cesta k víťazstvu
Obžerstvo je v hre cesta k víťazstvu

Kirby's Dream Buffet Postupne si odomykáte menšie bonusy
Postupne si odomykáte menšie bonusy

Kirby's Dream Buffet V hre môžete využiť aj power-upy
V hre môžete využiť aj power-upy

Pre každý z režimov je k dispozícii 8 máp, dokopy ich tak v hre je 24, čo je na takúto menšiu hru možno až nečakane veľa. Každá je inšpirovaná nejakou inou kulinárskou témou a sú dostatočne odlišné na to, aby sa vám nezunovali. Nájdete tu napríklad tému grilovačky, pudingov, vaflí, palaciniek, zmrzliny, čokoládových fontán a kopy iných chutných vecí, pri ktorých hraní sa vám začnú zbiehať slinky. Mapy majú aj svojské nástrahy, kde napríklad maslo vás spomalí a podobne.

Online hranie vás v hre taktiež príjemne prekvapí, keďže funguje hladko ako po masle. Protihráčov nájdete rýchlo a kým na nich čakáte, beháte po malej mapke a môžete sa zdokonaľovať v pohybe s postavičkou. Vybrať si však môžete len medzi náhodnými západmi a zaheslovanými (teda súkromnými) západmi. To je trošku málo. Nenájdete tu ani ratingy alebo nejaké online tabuľky. Online je tak rýchly a bez lagov, akurát by mohol byť v oblasti ponuky bohatší. Aspoň tak, aby reflektoval to, na čo sme už dnes zvyknutí.

Je veľa vecí, vďaka ktorým si Kirby's Dream Buffet obľúbite. Nechýba tu tradičná Nintendo estetika, ktorá je príjemná už na prvý pohľad. Hlavne ale hra ponúka zábavnú a takmer okamžitú hrateľnosť, ktorá je ideálna pre hranie rodičov s deťmi. Ale na takéto hranie tu zase chýba podpora štyroch hráčov na jednej konzole. Hra len pre dvoch je jednoducho veľmi málo. Za očakávaniami zaostáva aj online hranie, ktoré je síce tiež zábavné a technicky zvládnuté dobre, ale chýba tu veľa možností, ktoré dnes považujeme za samozrejmé. Dalo by sa tak povedať, že je v niektorých oblastiach ponuka možno až príliš ohlodaná. Avšak ako tak to dokáže vykompenzovať nižšia cena, keďže hra u nás stojí iba €14,99.

napísal matus_ace 24.8.2022
7.0
6.5