XDEFIANT

XDEFIANT

7.0

Multiplayerové boje v Ubisoft značkách

Ubisoft práve skúsil pridať ďalšiu multiplayerovú esports akciu do svojej ponuky. Už tam má veľmi úspešný Rainbow Six Siege, ale chce skúsiť aj niečo pre masy, svižnejšie a jednoduchšie. Prakticky niečo ako konkurenciu Call of Duty, alebo Valorantu, respektíve oboch, keďže prvky oboch hier spája.

Ubisoft teda priniesol svoj XDefiant, ktorý prekvapivo prežil jeho nedávne rušenie multiplayerových a online hier a práve tento titul vybral, že to s ním rozbehne naplno. Po roku beta testov tak hru nakoniec spúšťa v predsezóne. Skúša ňou preraziť vo sfére kompetitívnych a esports strieľačiek, ale či sa to podarí, je ešte skoro hovoriť. Šancu určite má, ale až o niekoľko sezón to budeme vedieť lepšie zhodnotiť. Minimálne išiel Ubisoft dobrým smerom a hru dal rovno free-to-play. Hráči tak nemajú problém si ju vyskúšať.

Od XDefiantu čakajte 6v6 multiplayerové tímové boje, v ktorých sa hráči dostanú do rôznych značiek Ubisoftu. Hráči si vyberajú postavu z jednej z frakcií Ubisoft hier a rovnako mapy sú v známych miestach jeho titulov. Preto tu budú témy herných sérií, ako Splinter Cell, Ghost Recon, Division, ale aj Far Cry alebo Watch Dogs. Toto je aspoň v úvodnej ponuke, ďalšie frakcie budú v jednotlivých sezónach postupne pribúdať spolu s mapami a režimami.

XDefiant
XDefiant Ubisoft prináša kompetitívnu multiplayerovku ako konkurenciu Call of Duty a Valorantu.
Ubisoft prináša kompetitívnu multiplayerovku ako konkurenciu Call of Duty a Valorantu.

XDefiant V multiplayerových bojoch sa zídu rôzne frakcie z hier Ubisoftu.
V multiplayerových bojoch sa zídu rôzne frakcie z hier Ubisoftu.

XDefiant Tréningová časť je dobrým doplnkom do hry.
Tréningová časť je dobrým doplnkom do hry.

Úvodný obsah je v hre veľmi pekný, už teraz pri vydaní je v hre 14 máp inšpirovaných spomínanými hrami a 6 frakcií, kde 5 je rovno prístupných a jednu si odomkýnate buď platbou, alebo hraním. Samotné frakcie sú rozdielne a každá má svoje špeciálne možnosti. Veľmi to v niektorých možnostiach pripomína Valorant. Napríklad Echelon frakcia zo Splinter Cellu je zameraná na stealth a má aj neviditeľnosť alebo detekciu nepriateľov. Phantoms z Ghost Reconu je taktická frakcia, jej členovia majú štíty a elektromagnetické bariéry, za ktoré sa môžu skrývať, Cleaners z Division sú čističi a keďže mesto čistili ohňom, aj tu je to ich hlavná zbraň,  Libertad z Far Cry 6 sú revolucionári a tu sú zameraní hlavne na liečenie. Nakoniec odomknuteľná frakcia je teraz Dedsec, ktorá dokáže hackovať nepriateľov a má aj útočného pavúka. Vždy máte na výber jednu z aktívnych zbraní, máte jednu pasívnu schopnosť a jednu hlavnú super možnosť. Plus každá z frakcií má k tomu niekoľko svojich skinov.

Schopnosti postáv sú aktívne a pasívne a bude na vás, ako sa ich naučíte používať. Dopĺňať to budú štandardné zbrane. V tejto oblasti má hra predefinované loadouty, alebo custom, ktoré si môžete sami vyplniť odomknutými zbraňami. Spolu je teraz v hre cez dvadsiatka zbraní a cez štyridsať doplnkov na ne. Samozrejme, nie je všetko odomknuté hneď a niektoré veci si odomkýnate cez výzvy, niektoré cez Battle pass. Battle pass je, mimochodom, zadarmo, ale má prémiový doplnok, za ktorý sa platí. Ten navyše ešte odomkýna prémiové skiny a bonusové kredity alebo double XP.

Hrať vždy budete môcť za ľubovoľnú frakciu a levelujete sa celkovo, nie každú samostatne. Takže sa nemusíte viazať na jednu z nich. Aj keď zrejme si nájdete jednu-dve obľúbené frakcie, ktoré si budete striedať. Hlavne, ak nehráte s priateľmi, bude dobré mať zvládnuté aj alternatívy, keďže pri náhodnom matchmakingu sa ťažko dá spoliehať na ostatných. Mimochodom, matchmaking je niekedy až príliš dlhý, neviem teraz či pre málo hráčov, alebo sa len pomaly spájajú. Rovnako spájanie levelom podobných hráčov funguje len pri playliste nováčikov, v ostatných to mixuje všetko dokopy.  Možno postupne ako sa hráči vypracujú alebo počty rozrastú, bude sa to dať rozdeliť lepšie.

V hre teraz môžete hrať unranked zápasy, zatiaľ sú ranked pustené len na testovanie, ale rozbehnuté budú už čoskoro v prvej sezóne. K tomu je tu aj practice zone, v ktorej môžete trénovať sólo a vyskúšať si všetky možnosti frakcií. Z multiplayerových režimov hra ponúka Escort režim, v ktorom musíte obraňovať, alebo útočiť na robota, dopĺňajú to tri režimy s obsadzovaním lokalít, a to Zone control s jednou lokalitou, Domination s tromi lokalitami a Occupy s lokalitou, ktorá mení pozíciu. Nakoniec je tu Hot Shot režim so zbieraním bonusov po padlých nepriateľoch. Ďalšie režimy budú prichádzať v sezónach. Hovorí sa napríklad o Capture the Flag režime v prvej sezóne.

Po stránke hrateľnosti je to mix Call of Duty a Valorantu. Teda špeciálnymi vlastnosťami podobné Valorantu, ale celé je to viac seriózne a blížiace sa bojmi a gunplayom ku Call of Duty. Čakajte tak rýchle boje, menšie mapy a relatívne slušne nastavený time to kill. Ten je síce mierne dlhší ako v Call of Duty, ale nie až tak, aby ste sa mohli len tak motať po bojisku. Ak stretnete nepriateľa, väčšinou z boja odíde len jeden. Ak zomriete, následne sa hneď môžete respawnovať a stále môžete ľubovoľne zmeniť frakciu a vybavenie. Môžete sa tak vystrojiť podľa potreby.

Samotných máp je viac ako dosť a väčšinou sú prekvapivo dobre navrhnuté. Dajú sa rýchlo prebehnúť a sú dizajnované so sériou oddelených otvorených sekcií, vytvorených na stretnutia v bojoch. Tie sú poprepájané chodbami alebo ulicami a nechýbajú im ani balkóny. Dynamika bojov je tak veľmi slušná, či už máte úlohu útočiť, alebo brániť. Celkovo veľmi dobre dotiahnuté a doladené na štýl gunplayu hry. Mapy sú v lokalitách jednotlivých hier a nechýba tak New York z Division, tu myslím, že z Division je asi viac ako polovica máp, Echelon HQ zo Splinter Cellu, je tu kubánske mestečko z Far Cry 6 a aj jedna lokalita z Ghost Reconu a jedna z Watch Dogs.

XDefiant
XDefiant Môžete si vybrať frakciu a v nej aj jeden zo skinov.
Môžete si vybrať frakciu a v nej aj jeden zo skinov.

XDefiant Vybavenie je štandardom pre všetky frakcie, môžete si spraviť vlastný loadout.
Vybavenie je štandardom pre všetky frakcie, môžete si spraviť vlastný loadout.

XDefiant Každá z frakcií ma niekoľko svojich špeciálnych možností.
Každá z frakcií ma niekoľko svojich špeciálnych možností.

Graficky je hra decentná. Beží na Snowdrop engine, ktorý je v Ubisofte poslednou dobou veľmi populárny a síce decentne funguje a dostatočne rýchlo na multiplayerovku. Samotný framerate ide v 4K na maxime na RTX 4080 slušných 115 fps, po znížení detailov aj 200 fps s peknou odozvou okolo 2 ms. Ale len vo full-screene. Určite si v hre prepnite z windowed fullscreen na čistý fullscreen, lebo windowed nefunguje dobre a obmedzuje framerate. V ňom mi išla hra len okolo 50 fps a nevedel som prečo, až potom som prepol na fullscreen.

K tomu grafika je síce decentná, vizuálne sú však mapy pekne navrhnuté, ale treba rátať s tým, že všetko v prostredí je statické. Nie je tu prakticky žiadna fyzika, dokonca ani na fyzika látok. Ak strelíte do visiacej látky, je to ako streľba do steny. „Esportsovky" to síce takto štandardne robia, ale aspoň minimálna interakcia s prostredím mohla byť.

Ovládanie je rovnako dobre navrhnuté a nie je s ním problém. Dosť sa blíži ku Call of Duty, aj keď nie je až také super rýchle. Dôležite je, že či už hráte myšou, alebo gamepadom, rýchlo ho dostanete do ruky. K tomu tu funguje aj crossplay, tak si môžete vyskúšať, aké je to bojovať proti PC alebo konzolovým hráčom. Čo však hra potrebuje vylepšiť, je sieťový kód, ktorý síce funguje relatívne stabilne a minimálne mi spojenie nepadalo, ale detekcia zásahov sa mi nezdala ako ideálna.  Chcelo by to podrobnejšiu analýzu, ale zdá sa mi, že niekedy mi zásahy nezachytilo.

XDefiant
XDefiant Liečenie je základ prežitia.
Liečenie je základ prežitia.

XDefiant Späť do ulíc New Yorku.
Späť do ulíc New Yorku.

XDefiant Jedna z máp vás vtiahne späť do Echelonu zo Splinter Cellu.
Jedna z máp vás vtiahne späť do Echelonu zo Splinter Cellu.

Ubisoft v XDefiante položil slušné základy na esports kompetitívnu multplayerovku. Má dobre nastavený gunplay, dobrú rozmanitosť v stranách a mapách. Ale čo ešte potrebuje, sú ďalšie režimy hry, hlbší matchmaking a vyváženia. Potenciál tam však je. Dôležité bude, či sa vytvorí okolo hry komunita a či sa bude rozrastať. Možno škoda, že už pri vydaní nepridali aj Assassinov a Templárov, z Assassin's Creed, ale zrejme si to nechávajú, až keď hra bude dotiahnutá a budú ju chcieť potlačiť. Medzitým, kým príde ďalší obsah, môžete hru vyskúšať - nakoniec je zadarmo.

napísal saver 7.6.2024
Páči sa mi! (+7)
7.0