Gamescom 2017: Metroid: Samus Returns - stará Samus v novom brnení |
Vyskúšali sme si staronový Metroid, na ktorom pracujú aj autori moderných Castlevania hier
Samus Aran patrí medzi najviac ikonické ženské postavy herného sveta. Moment, kedy ste sa prvý raz dopracovali k tomu, kto sa skrýva pod futuristickým brnení, je navždy zapísaný v herných dejinách. Séria začala v roku 1986 a pokračovala v roku 1991 na Game Boyi v podobe Metroid II: Return of Samus, z ktorej sa stala jedna z najlepších handheldových akcií. A teraz, 26 rokov po pôvodnom vydaní, sa hra vracia. Moderný remake Metroid: Samus Returns nám už 15. septembra prinesie štúdio MercurySteam, pričom vývoj vedie Yoshio Sakamoto, ktorý stojí napríklad za Super Metroid.
Prakticky len tesne pred vydaním sme si na Gamescome vyskúšali demo hry, ktoré obsahovalo úvod do príbehu a po pristatí na planéte sme sa sp Samus rovno vybrali na prieskum nehostinného sveta. A práve prieskum je v tomto prípade kľúčové slovo. Metroid séria totiž oproti iným akciám v minulosti ponúkala výrazne viac skúmania herného sveta s bohatými odbočkami a vetvami, ktoré vám mohli priniesť bonusy, no nemuseli ste tam ísť. Inak tomu nie je ani teraz. Herný svet v deme bol navyše plný nástrah a nepriateľov, ktorým ste museli čeliť.
Pri vysporiadaní s nimi ale pomôžu aj úplne nové akčné schopnosti. So Samus napríklad môžete mieriť v podstatne rozšírenom zornom poli a podľa akéhokoľvek uhla, čo pôvodná hra neumožňovala. Oproti nej taktiež pribudli ďalšie zbrane a schopnosti, napríklad rakety, ktoré môžete poznať z neskorších časté série. Na porazenie niektorých nepriateľov budete taktiež musieť použiť melee útoky, ktoré ich oslabia a dajú vám priestor na útok zbraňou. Z klasických prvkov nechýba možnosť zmeniť sa na Morph Ball a dosiahnuť tak nedostupné miesta.
Samus Returns taktiež vyzerá veľmi dobre a ešte lepšie pri použití 3D efektu, ktorý je tu naozaj najlepší za dlhú dobu a hre naozaj dáva nový rozmer, aj keď stále zostáva len 2D akciou. Na využitie 3D efektu sú pripravené aj prestrihové scény, pri hraní si zas užijete peknú hĺbku prostredia. Hra tiež bude podporovať amiibo, ktoré prinesú napríklad špeciálnu obťažnosť pre tých, ktorí chcú extra výzvu. Hlavne ale nemusíte dlho čakať na to, aby ste si hru vyskúšali sami. Tento rok to bude možno najväčšie vydanie pre 3DS a zatiaľ to vyzerá tak, že rozhodne bude mať čo ponúknuť.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 31
- Avatar: Oheň a Popol má zatiaľ najnižšie hodnotenia zo série 40
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 58
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- Warner Bros. oficiálne zamietol ponuku Paramountu, Netflix rozbehol promo kampaň 36
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 30 zobraziť viac článkov >
|
3DS
Vývoj: Nintendo / MercurySteam Štýl: Akcia
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||























