Gamescom 2017: Kamenný rytier z poľských legiend ožije v platformovke pre Switch |
Ďaleko od stánku Nintenda na Gamescome jedno malé poľské štúdio predstavilo svetu svoju pripravovanú Switch exkluzivitu
Poliaci tento rok zobrali Gamescom útokom. Mali tam svoj veľký národný stánok, no nechýbali ani ich stánky v indie sekcii, pod rôznymi distribútormi a snáď nemusím spomínať giganta ako CD Projekt. Boli naozaj roztrúsení po celom výstavisku a na jeden zaujímavý tím som narazil tam, kde by som ho nečakal. Na Gamescome totiž 7Levels verejnosti prvý raz predviedli svoju pripravovanú platformovku Castle of Heart, ktorú vytvárajú exkluzívne pre Nintendo Switch.
Prečo? To bola aj moja prvá otázka, no odpoveď bola jednoduchá - autori sú veľkými fanúšikmi Nintenda, a tak začali vyvíjať rovno pre Switch. Hra chce byť poctou pre klasické 2D platformovky z 90. rokov, takže ponúka síce 2D hrateľnosť, ale peknú 3D grafiku. Musím podotknúť, že ma naozaj oslovila práve vizuálne a aj kvalitou animácií, čo boli veci, čo by som rok od vydania a od tak malého tímu snáď ani nečakal, takže veľmi príjemne prekvapili.
Hru som si mohol priamo vyskúšať. Demo nebolo dlhé, no ponúklo ako ukážku akcie, tak aj riešenia naozaj jednoduchých hádaniek a skúmania prostredia, keďže tu nájdete mnohé skryté miestnosti. Čo sa týka platformingu, Castle of Heart sa hrá podobne ako Trine, keď si odmyslíte mágiu. Je teda skôr pomalšia, cestu vpred si tu a tam musíte sami vytvoriť tak, že niečo zhodíte, použijete páku a podobne. Akcia je skôr pomalšia, zameraná na súboje na blízko s mečom, no môžete používať aj luk. Okrem toho sa tu objavia aj pasáže s útekom pred pascami, či on-rail jazdy na banských vozíkoch.
Castle of Heart ale zaujme aj príbehom. Ten vychádza z poľských legiend a chopíte sa v ňom úlohy rytiera, ktorého lásku uniesli a jeho premenili na kamennú sochu. Láska je však silnejšia ako kliatba, a tak sa kamenný rytier dokáže dať do pohybu, aby vykonal svoju pomstu a zachránil svoju milovanú. Musíte však stále dopĺňať jeho energiu, aby neskamenel úplne. Tú získavate v podobe orbov v hre, alebo aj bojom, takže vás autori vlastne motivujú k tomu, aby ste bojovali. V hre sa tak objavia skutočné aj fiktívne lokality. A je to hlavne rozprávková premisa, ktorá láka na prvý pohľad. O hre ešte budeme určite počuť a nenecháme si to pre seba.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 88
- Rusko plánuje znárodniť miestneho prevádzkovateľa hry World of Tanks pre podporu U 55
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Nové gameplay videá z Battlefieldu 6 52
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 127
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57 zobraziť viac článkov >