Gamescom 2017: Kamenný rytier z poľských legiend ožije v platformovke pre Switch |
Ďaleko od stánku Nintenda na Gamescome jedno malé poľské štúdio predstavilo svetu svoju pripravovanú Switch exkluzivitu
Poliaci tento rok zobrali Gamescom útokom. Mali tam svoj veľký národný stánok, no nechýbali ani ich stánky v indie sekcii, pod rôznymi distribútormi a snáď nemusím spomínať giganta ako CD Projekt. Boli naozaj roztrúsení po celom výstavisku a na jeden zaujímavý tím som narazil tam, kde by som ho nečakal. Na Gamescome totiž 7Levels verejnosti prvý raz predviedli svoju pripravovanú platformovku Castle of Heart, ktorú vytvárajú exkluzívne pre Nintendo Switch.
Prečo? To bola aj moja prvá otázka, no odpoveď bola jednoduchá - autori sú veľkými fanúšikmi Nintenda, a tak začali vyvíjať rovno pre Switch. Hra chce byť poctou pre klasické 2D platformovky z 90. rokov, takže ponúka síce 2D hrateľnosť, ale peknú 3D grafiku. Musím podotknúť, že ma naozaj oslovila práve vizuálne a aj kvalitou animácií, čo boli veci, čo by som rok od vydania a od tak malého tímu snáď ani nečakal, takže veľmi príjemne prekvapili.
Hru som si mohol priamo vyskúšať. Demo nebolo dlhé, no ponúklo ako ukážku akcie, tak aj riešenia naozaj jednoduchých hádaniek a skúmania prostredia, keďže tu nájdete mnohé skryté miestnosti. Čo sa týka platformingu, Castle of Heart sa hrá podobne ako Trine, keď si odmyslíte mágiu. Je teda skôr pomalšia, cestu vpred si tu a tam musíte sami vytvoriť tak, že niečo zhodíte, použijete páku a podobne. Akcia je skôr pomalšia, zameraná na súboje na blízko s mečom, no môžete používať aj luk. Okrem toho sa tu objavia aj pasáže s útekom pred pascami, či on-rail jazdy na banských vozíkoch.
Castle of Heart ale zaujme aj príbehom. Ten vychádza z poľských legiend a chopíte sa v ňom úlohy rytiera, ktorého lásku uniesli a jeho premenili na kamennú sochu. Láska je však silnejšia ako kliatba, a tak sa kamenný rytier dokáže dať do pohybu, aby vykonal svoju pomstu a zachránil svoju milovanú. Musíte však stále dopĺňať jeho energiu, aby neskamenel úplne. Tú získavate v podobe orbov v hre, alebo aj bojom, takže vás autori vlastne motivujú k tomu, aby ste bojovali. V hre sa tak objavia skutočné aj fiktívne lokality. A je to hlavne rozprávková premisa, ktorá láka na prvý pohľad. O hre ešte budeme určite počuť a nenecháme si to pre seba.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 96
- Battlefield 6 dostáva recenzie 49
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 25
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 102
- Nové Alza dni zľavy spustené 2 zobraziť viac článkov >