Tržby z mikrotransakcií sa v hrách zdvojnásobili, EA však nevie, ako ich správne aplikovať

Výnosy z mikrotransakcií sa od roku 2012 zdvojnásobili. EA ich však podľa analýzy nevie dobre aplikovať, hovorí správa od analytickej firmy pričom porovnáva Call of Duty a Battlefield.

pridal Gam_er 25.11.2017 o 20:23 pod hry
Tržby z mikrotransakcií sa v hrách zdvojnásobili, EA však nevie, ako ich správne aplikovať

HRY > NOVINKY >

Vo všeobecnosti je čoraz viac jasné, že lootboxy a mikrotransakcie nemajú čo robiť v plnohodnotných AAA hrách. Situácia je taká, že nikto nespochybňuje speňažovanie hráčov v mobilnej alebo free2play hre, ktorá je dostupná zdarma, pretože vývojári aj vydavateľ by radi získali späť svoje náklady na vývoj a aj nejaký zisk. Keď si však za hru zaúčtujú autori vopred 60 eur a potom chcú účtovať ďalšie peniaze za rôzne mikrotransakcie, season pass, DLC, predplatné, špeciálny obsah, exkluzívny obsah a ďalšie veci, väčšina hráčov sa zhodne na tom, že už to nie je v poriadku. 

Presne to je dôvod, prečo sa EA ocitlo tam, kde aktuálne je a prečo ich politikou práve trpí novinka Star Wars Battlefront 2. Pravdou však je, že mikrotransakcie rastú. Analytická firma zameraná na prieskum trhu SuperData vykonala analýzu, ktorej výsledkom je, že od roku 2012 sa zdvojnásobil výnos z mikrotransakcií. EA však podľa nich nechápe, ako ich správne aplikovať a dáva ich presne tam, kde nemajú byť. 

Správa SuperData vyzerá nasledovne:

„Aj keď sa hráči vždy rýchlo sťažujú na to, že vydavatelia nadmerne speňažujú dodatočný obsah v hrách, pravda je taká, že toto speňaženie hráči aj naďalej podporujú. EA však chápe mikrotransakcie a apetít hráčov po nich úplne iným spôsobom.“

Analytici pre lepšie pochopenie porovnávajú EA s Activision, kde kladú dôraz na Call of Duty:

„Čo sa týka mikrotransakcií, značka Call of Duty vo veľkom prekonáva Battlefield, ktorá sa v tomto smere spolieha hlavne na úpravu postavy či zbraní. EA však nie je prvá firma, ktorá sa spálila v tom, že sa spotrebiteľom javila ako niekto, kto chce hráčov vykorisťovať. Rýchlo to pochopili hráči Assassin’s Creed Unity, ktorí keď videli, koľko si pýta Ubisoft za rôzne skratky či vylepšenia v hre, rýchlo sa stiahli. Toto speňaženie v Unity zarobilo Ubisoftu v konečnom dôsledku len 7%.“

Faktom tak zostáva, že ak chce EA zarábať peniaze, ktoré zarábajú hry ako League of Legends či Clash of Clans, malo by sa pohnúť ďalej a nepchať nasilu mikrotransakcie do svojich AAA titulov, ktorým týmto krokom iba škodí. Práve kvôli tomu si proti sebe vydavateľ poštval veľké množstvo hráčov, fanúšikov a chrbtom sa mu obracajú aj známi či menej známi ľudia v hernom priemysle. 





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19811)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk