Tržby z mikrotransakcií sa v hrách zdvojnásobili, EA však nevie, ako ich správne aplikovať |
Výnosy z mikrotransakcií sa od roku 2012 zdvojnásobili. EA ich však podľa analýzy nevie dobre aplikovať, hovorí správa od analytickej firmy pričom porovnáva Call of Duty a Battlefield.
Vo všeobecnosti je čoraz viac jasné, že lootboxy a mikrotransakcie nemajú čo robiť v plnohodnotných AAA hrách. Situácia je taká, že nikto nespochybňuje speňažovanie hráčov v mobilnej alebo free2play hre, ktorá je dostupná zdarma, pretože vývojári aj vydavateľ by radi získali späť svoje náklady na vývoj a aj nejaký zisk. Keď si však za hru zaúčtujú autori vopred 60 eur a potom chcú účtovať ďalšie peniaze za rôzne mikrotransakcie, season pass, DLC, predplatné, špeciálny obsah, exkluzívny obsah a ďalšie veci, väčšina hráčov sa zhodne na tom, že už to nie je v poriadku.
Presne to je dôvod, prečo sa EA ocitlo tam, kde aktuálne je a prečo ich politikou práve trpí novinka Star Wars Battlefront 2. Pravdou však je, že mikrotransakcie rastú. Analytická firma zameraná na prieskum trhu SuperData vykonala analýzu, ktorej výsledkom je, že od roku 2012 sa zdvojnásobil výnos z mikrotransakcií. EA však podľa nich nechápe, ako ich správne aplikovať a dáva ich presne tam, kde nemajú byť.
Správa SuperData vyzerá nasledovne:
„Aj keď sa hráči vždy rýchlo sťažujú na to, že vydavatelia nadmerne speňažujú dodatočný obsah v hrách, pravda je taká, že toto speňaženie hráči aj naďalej podporujú. EA však chápe mikrotransakcie a apetít hráčov po nich úplne iným spôsobom.“
Analytici pre lepšie pochopenie porovnávajú EA s Activision, kde kladú dôraz na Call of Duty:
„Čo sa týka mikrotransakcií, značka Call of Duty vo veľkom prekonáva Battlefield, ktorá sa v tomto smere spolieha hlavne na úpravu postavy či zbraní. EA však nie je prvá firma, ktorá sa spálila v tom, že sa spotrebiteľom javila ako niekto, kto chce hráčov vykorisťovať. Rýchlo to pochopili hráči Assassin’s Creed Unity, ktorí keď videli, koľko si pýta Ubisoft za rôzne skratky či vylepšenia v hre, rýchlo sa stiahli. Toto speňaženie v Unity zarobilo Ubisoftu v konečnom dôsledku len 7%.“
Faktom tak zostáva, že ak chce EA zarábať peniaze, ktoré zarábajú hry ako League of Legends či Clash of Clans, malo by sa pohnúť ďalej a nepchať nasilu mikrotransakcie do svojich AAA titulov, ktorým týmto krokom iba škodí. Práve kvôli tomu si proti sebe vydavateľ poštval veľké množstvo hráčov, fanúšikov a chrbtom sa mu obracajú aj známi či menej známi ľudia v hernom priemysle.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 262
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 60
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >