Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Rok 2017 sa pomaly, ale isto blíži ku koncu, a tak sa poďme pozrieť na to, aké udalosti počas neho hýbali herným svetom.

pridal play3man 31.12.2017 o 12:44 pod hry
Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

HRY > NOVINKY >

Toľko očakávané Vianoce sú už za nami. Kapustnica zjedená, šalát s kaprom tiež, darčeky rozdané a rozbalené, a koláče postupne ubúdajú zo stola. Tento príjemný záver roka sa nesie aj tým čo všetko nás tento rok stretlo a čo sa udialo okolo nás a to aj v hernom priemysle, ktorý taktiež o rok zostarol. Pozrime sa, ktoré udalosti tento rok najviac rezonovali.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Vydanie Nintendo Switch - článok

Nintendo tento rok v oblasti konzol opäť trafilo do čierneho a priniesli hybridnú konzolu Switch. Síce neponúka najlepší výkon, je však dostatočný na to, aby utiahol všetky tradičné značky Nintenda, ktoré opäť prichádzajú v najlepšej kondícii, a teda sú najväčším ťahákom pri kúpe konzoly. Po neúspechu s Wii U sa firme darí pritiahnuť pozornosť aj väčších vydavateľov, ktorí už usilovne portujú svoje väčšie hry aj na túto platformu.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Nahradenie Steam Greenlight službou Steam Direct - článok

Ešte tento rok platilo, že ten, kto chce sám predávať svoju hru na Steame, ju musí zapísať do takzvaného Steam Greenlight programu, v ktorom hráči museli hlasovať za to, či by si hru kúpili, alebo nie. Ak vývojár získal dostatočný, neurčitý, počet hlasov, mohol svoju hru predávať na Steame.

Takýto systém veľakrát viedol k tomu, že sa na Steam dostali aj také hry, ktoré tam nemali čo robiť. Steam teda prešiel zo Steam Greenlight na Steam Direct, vďaka čomu teraz každý, kto chce hru predávať na tejto platforme, musí zaplatiť vstupný poplatok 100€, čo má odradiť špekulantov od toho, aby sa pokúšali dostať svoje ne-hry na Steam. Či to bol dobrý krok je však otázne, keďže na druhej strane si stačí zaplatiť a dostanete na Steam už hocičo.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Playerunknown's Battlegrounds trhá rekody Steamu, otvára nový typ multiplayeru - článok

PUBG po svojom vydaní v Early Access nabral naozaj masívne tempo v náraste počtu hráčov a dokázal za krátke obdobie niekoľkonásobne prekonať v aktivite na Steame tak silné tituly ako Counter Strike alebo DOTA 2 a momentálne hru hráva už približne 3 miliónov hráčov naraz. Je to masívne číslo, keď si zoberieme, že väčšina titulov sa pohybuje pod 100 tisíc hráčov.

Ku koncu roku stihla hra vyjsť v plnej verzii na PC, ako aj v Game Preview na Xbox One, kde svoje dolaďovania ešte len začína. Spolu obe verzie hry pred Vianocami dosiahli 30 miliónov hráčov, kde 4 milióny boli z Xbox One. Pravdepodobne sa tak PUBG stal najpredávanejšou hrou roka.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Humble Bundle skončilo v rukách IGN - článok

Humble Bundle pozná v podstate každý hráč, podobne ako Steam. Služba, ktorá prináša rôzne balíky hier za veľmi výhodné ceny a ešte k tomu s dobrou myšlienkou. Dlhé roky si Humble Bundle žilo vlastným životom, až do októbra tohto roka, kedy bolo odkúpené svetovým herným médiom IGN. Humble Bundle sa do povedomia mnohých hráčov dostalo aj vďaka tomu, že občas prinieslo nejakú tú hru zadarmo - od odkúpenia IGN ich prišlo hneď niekoľko. Ťažko povedať, či to spolu nejak súvisí.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Štúdio Visceral Games bolo po dvadsiatich rokoch zatvorené - článok

V priebehu roka sa EA nielenže rozhodlo zrušiť a prekopať pripravovaný singleplayerový Star Wars projekt, ale rovno zavreli celé štúdio Visceral. Podľa EA sa vývoj novej hry neuberal správnym smerom, boli tam problémy pri vývoji a nemalo význam ho zbytočne naťahovať. Aby to ale nemalo úplne tragický koniec, EA dalo za úlohu vytvoriť novú Star Wars hru na už vytvorených základoch inému štúdiu.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Príchod najvýkonnejšej hernej konzoly - Xbox One X - článok

Druhá konzola, ktorá tento rok popri Nintendo Switch vyšla, je výkonnejšia verzia Xbox One nazvaná Xbox One X. Prichádza z plnou 4K výbavou a to ako so 4K blu-ray mechanikou, tak aj grafikou zvládajúcou hry v 4K s HDR, síce nie všetky, ale napriek tomu ponúka skvelý pomer ceny a výkonu, ktorý môžu vývojári využiť aj na lepšie efekty a snímkovanie, ak sa nerozhodnú ísť len do vyššieho rozlíšenia.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

EA kúpilo Respawn Entertainment - článok

Štúdio Respawn Entertainment bolo založené bývalými tvorcami Call of Duty hier, čo sa pretavilo aj do ich vlastnej série Titanfall. Tá má za sebou dve kvalitné časti, ktoré však predajne až tak neoslnili. Pre ďalšie väčšie tituly už potrebovalo štúdio výraznejší kapitál, a tak sa dohodli s EA na odkúpení. V súčasnosti pracujú na Star Wars hre z pohľadu tretej osoby a taktiež na nemenovanom projekte pre virtuálnu realitu.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Kauza menom Lootboxy - článok

Síce v hrách nie sú žiadnou tohtoročnou novinkou, hráčom už ich stále agresívnejšie zapracovávanie do hier očividne liezlo hore krkom. Poslednou horkou kvapkou s príchuťou lootboxov bol Star War Battlefront II, ktorý EA na poslednú chvíľu zachraňovalo pred katastrofou. Systém získavania odmien v hre bol totiž nastavený tak, že aj keď nepriamo, hráčov nútil k míňaniu reálnych peňazí pre získanie herných predmetov. Ono sa síce dalo všetko odomknúť aj hraním, no museli by ste v hre stráviť obrovské množstvo času. Kauza sa tiahla naozaj dlho a dokonca sa začalo v súvislosti s nimi spájať slovo gambling, s čím napokon ratingové organizácie nesúhlasili.

EA nakoniec okrem ich odstránenia pristúpila k zmenám, ktoré upravovali celý systém získavania bodov a zatiaľ odložili zapracovanie mikrotransakcii. Možno navždy.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Pomalý rok pre virtuálnu realitu 

Virtuálna realita mala po masívnom roku 2016, kedy všetko štartovalo, veľký útlm. Prakticky sa v nej celý rok nič nedialo a len nakoniec roka na jeseň vyšli Mixed Reality headsety a séria portov veľkých hier. Bethesda ponúkla Skyrim VR, Doom VFR, Fallout 4 VR, Rockstar sa pridal s portom LA Noire VR Cases. Všetko tituly, ktoré nie sú to, čo by virtuálna realita potrebovala. Sú to skôr predražené porty. Na druhej strane, firmy sa na nich učia, zisťujú, ktorým smerom sa uberať a možno neskôr prinesú konečne poriadne VR killer tituly. Zatiaľ sú pre virtuálku oveľa vhodnejšie menšie, ale za to špeciálne navrhnuté tituly, napríklad SUPERHOT VR, Star Trek: Bridge Crew a Psychonauts: The Rhombus of Ruin. Uvidíme, čo nám v tejto oblasti prinesie budúci rok. Okrem hier tam čakáme aj nové wireless headsety, ktoré by mohli posunúť VR znovu o krok vpred.

Udalosti, ktoré hýbali herným priemyslom v roku 2017

Veľký krok vpred v oblasti procesorov

Zatiaľ čo posledné roky AMD nestíhalo a Intel len refreshoval, tento rok sa všetko rozhýbalo. AMD konečne ponúklo decentnú konkurenciu v podobe Ryzen procesorov a Intel posunul svoju štandardnú sériu procesorov vpred a to hlavne v oblasti počtu jadier. Pre výkon v hrách to síce nie je zásadná zmena, ale je to krok vpred hlavne pre nižšie rady procesorov. Napríklad, zatiaľ čo doteraz ste bezproblémovo išli s i7, teraz so šesťjadrom i5 dosiahnete veľmi podobný výkon.

Grafické karty išli pomalšie, ale napriek tomu sme tu mali pekné kúsky už veľmi vhodné na 4K rozlíšenie ako GTX1080ti, alebo Titan V, ktorý nám predviedol Volta sériu prichádzajúcu budúci rok.

Ak to máme zhodnotiť, bol to zaujímavý rok, nové procesory, 4K grafiky, 4K konzola a aj handheldová konzola, pribudli nové VR headsety a aj nový štýl multiplayeru, ktorý sa veľmi dobre uchytil medzi hráčmi. Pekné. Pridali by ste ešte niečo?





Páči sa mi! (+3)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Bezdrôtová myš (1)
Zdravím. Práve mi doslúžila moja stará myš Labtec....
| Monitor 144hz uhd 24" (7)
ohai, poradte pls s vyberom, rozhodujem sa zati...
| Double-click na pravom tlacitk... (1)
Dobry den, Chcel by som Vas poziadat o radu, poki...
| Predam/vymenim steam hry z hb (5)
Zdravím, mám dosť hier z Humble monthly pre mňa ne...
| 144hz monitor 27 (9)
Ahojte, chcem sa opytat na nejaky dobry monitor v ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk