CD Projekt Red rozhodne neopúšťa svet Zaklínača, reaguje na kontroverziu okolo lootboxov a pridáva svoj postoj

Podľa developera sú tabuľky a grafy ohľadom lootboxov fajn, ale ľudia, ktorí o nich rozhodujú, sa často sami seba neopýtajú, či je to fér voči hráčom. CDPR tiež priznáva, že svet Zaklínača rozhodne neopúšťa.

PC
PS4
Xbox One
pridal Gam_er 17.2.2018 o 9:52 pod hry
CD Projekt Red rozhodne neopúšťa svet Zaklínača, reaguje na kontroverziu okolo lootboxov a pridáva svoj postoj

HRY > NOVINKY >

Stále omieľané lootboxy zostávajú sporným problémom vo videohrách. Po výraznom ovplyvnení herného priemyslu v minulom roku vyzvali politici herné firmy k prísnejšej regulácii, zatiaľčo niektorí analytici pod týmto vplyvom začali spochybňovať ziskovosť hier pre jedného hráča. Trvalý úspech Zaklínača 3, ktorý v predajoch naďalej obstál aj proti najpredávanejším hrám v minulom roku však hovorí o tom, že hráči naďalej radi investujú do sólových dobrodružstiev. 

V novembri minulého roku navrhol generálny riaditeľ spoločnosti CD Projekt Red Adam Kiciński, že ich dlhoočakávaný Cyberpunk 2077 bude zahŕňať online prvky, ktoré zabezpečia jeho dlhodobý úspech. Vzhľadom na túto skutočnosť požiadal vývojára Marcina Iwińskiho, aby vyjadril k lootboxom svoj postoj a postoj celého tímu, ktorý pracuje na Cyberpunku 2077, čo naznačuje, že táto téma bola v CD Projekt Red horúca a za posledných 12 mesiacov medzi zamestnancami dominovali rozhovory týkajúce sa singleplayer vs multiplayer hier. 

„Slovo kontroverzia znie až príliš pekne na to, aby dokonale opísalo, čo sa dialo minulý rok. Radšej by som to nazval spätný náraz komunity. Tentoraz to však nebola len hardcore komunita, ktorá sa zvykne ozývať často, ale naozaj veľa naštvaných hráčov všeobecne, ktorí sa rozhodli prehovoriť. Náš postoj je celkom jednoduchý a môžete ho vidieť vo všetkých našich minulých hrách, naposledy v Zaklínačovi 3 a najnovšie v GWENT.

Ak si kúpite hru za plnú cenu, mali by ste dostať veľký, stopercentne vyladený kus obsahu, ktorý vám prinesie veľa hodín zábavnej hrateľnosti. Definícia slova veľa sa môže líšiť od názvu či charakteristiky titulu, no v našom prípade to bolo vždy 50 - 60+ hodín v hlavnej príbehovej linke, ktorá sa mohla prehupnúť až cez sto hodín s vedľajšími aktivitami. Ak by ste z hry chceli naozaj dostať maximum, pre mňa je to spravodlivá dohoda. Dostanete presne to, za čo si zaplatíte, plus vždy sa snažíme, aby sme obsah trochu predávkovali. Nie je lepší marketing ako šťastný hráč, ktorý odporúča váš titul svojim priateľom. 

Potom je tu ďalší platený obsah, ktorý nazývame expanzie. Veci, ktoré by som pripodobnil k add-onom späť v ére Baldur’s Gate. Vydali sme dve expanzie tohto typu a každá z nich bola zmysluplným kusom obsahu, ktorý priniesol veľa hodín nových príbehov a hrateľnosti. Potom sú tu DLC, pre nás malé časti obsahu, ktoré by mali byť k dispozícii zadarmo (prípad Zaklínača 3). 

Uvedené veci pokrývajú tituly za plnú cenu, ale je tu aj free-to-play oblasť. V nej máme GWENT, kde si môžete kúpiť herné položky. Znova, dohoda je jednoduchá: môžete hrať hru zadarmo a craftovať svoju vysnenú kolekciu kariet, alebo sa rozhodnúť utratiť za ne peniaze. Voľba je len na vás a jedinú vec, ktorú platíte, je váš čas a pohodlie," hovorí Iwiński.

Ten ďalej zdôrazňuje potrebu transparentnosti od vývojárov, pričom informácie o ich hrách by mali byť ľahko dostupné pre hráčov. Hráči potom môžu so svojimi peniazmi urobiť dobre informované rozhodnutia a ak si kúpia plnohodnotnú hru, podľa Iwińskiho by mali dostať za svoje peniaze "veľa hodín hrateľnosti a značného množstva obsahu".

„V momente, keď hráči cítia, že musia utratiť peniaze nespravodlivým spôsobom, určite to dajú najavo. A úprimne povedané myslím, že je to dobré pre herný priemysel. Veci často vyzerajú skvele z hľadiska tabuliek a rôznych grafov či analýz, ale ľudia, ktorí o nich rozhodujú, sa často nespýtajú sami seba otázku: Ako by sa cítili hráči alebo je táto ponuka spravodlivá? Hráči im to potom nedarujú, vracajú späť a ja naozaj dúfam, že to zmení náš priemysel k lepšiemu,” dodáva. 

Vzhľadom na to, že Iwiński viackrát spomenul Zaklínača 3, dostal k svojej výpovedi aj otázku, či sa CD Projekt Red ešte bude alebo aspoň by bol ochotný venovať tejto značke a prípadne vrátiť sa do tohto sveta v podobe Zaklínača 4:

„Veľkú časť našich životov sme venovali značke Zaklínač, ktorá pre nás znamená veľa, takže rozhodne neopúšťame tento vesmír. Ak vám chýbajú obľúbené postavy, dajte šancu GWENTu, ak ste fanúšikmi príbehu, čoskoro príde Thronebreaker. Z hľadiska veľkých RPG je však čas na Cyberpunk 2077. Jeho vývoj je pre nás veľká zodpovednosť a veľký tlak. Vieme, čo od nás očakávate a čo vám musíme dodať a my to dodáme.”


Páči sa mi! (+15)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#105


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Chaserv1.49 po internete (0)
V roku 2012 gamespy zrušilo zmluvu so Slovenským t...
| Red dead redemption 2 (2)
Chcel by som sa spýtať, či Red dead redemption 2 p...
| Gwent - ore bugged (1)
Začal som hrať Gwent, a nepoznám tam ešte úplne vš...
| Máte niekto witcher 3 na xbox ... (0)
Zdravím, vymením FIFA16 alebo Madden17 za Witcher ...
| Forza horizont 3 hoot wheels (6)
Mam xbox one a zakupenu forzu horizont 3 zakupil s...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk