Advertisement

CD Projekt hovorí o drsnom svete Cyberpunku, first person kamere a ďalších detailoch o hre

Vedúci animátor Maciej Pietras prezradil viac o tom, čo nás čaká v pripravovanom Cyberpunku 2077, ktorý poteší milovníkov drsných strieľačiek, ale aj RPG hráčov.

PC
PS4
Xbox One
pridal Gam_er 23.6.2018 o 18:21 pod hry
CD Projekt hovorí o drsnom svete Cyberpunku, first person kamere a ďalších detailoch o hre

HRY > NOVINKY >

Celosvetové odhalenie hry Cyberpunk 2077 v mnohých zanechalo veľmi pozitívne pocity, ktoré pretrvávajú doteraz. Videli sme parádny cinematic trailer, ktorý zachytáva atmosféru hry a hlavného hrdinu. Potom nasledoval brífing pre tlač, vydavateľov a napokon pre významných vývojárov, ktorý nebol určený verejnosti. Medzi vývojármi boli videní napríklad David Cage (Detroit: Become Human), niekoľko členov z BioShock tímu, Hideo Kojima (Death Stranding) a Warren Spector (Deus Ex). 

Tí mali možnosť vidieť prezentáciu hry za zatvorenými dverami, ktorá obsahovala aj 50 minútový gameplay. Ten CD Projekt RED odmietli zverejniť širokej verejnosti, čo im nemôžeme zazlievať, pretože vývojár má právo ukázať svoju vlastnú prácu až vtedy, keď je s ňou skutočne spokojný. Napriek tomu sa popri uzavretej prezentácii dostali na svetlo sveta aj nové informácie, ktoré prezradil Maciej Pietras, vedúci animátor. Začal tým, prečo sa rozhodli prejsť z third person pohľadu na first person:

„Myslím si, že prechod na first person pohľad bol skvelou voľbou, obzvlášť čo sa týka sveta Cyberpunku. Je to svet založený na detailoch, svet v ktorom budujete to, kto ste, ako sa obliekate a o čo sa zaujímate. Aby sme udržali tento pocit vzájomne prepojeného sveta, prechod do perspektívy prvej osoby bol naozaj dôležitý. Tento pohľad nám veľmi pomôže aj v spôsobe rozprávania nášho ponurého príbehu.”

Toto odôvodnenie dáva zmysel, pretože Cyberpunk 2077 má mať bohatý, farebný a živý svet, kde sa nič neskrýva v tieňoch. Svet, ktorý má ďaleko od špinavého, daždivého a noirového pojatia typu Blade Runner alebo Deus Ex. Hráčov ku hre nemá pripútať len first person pohľad, ale aj hladký prechod od gameplayu k cinematic scénam a naopak:

„Spôsob, akým pristupujeme k prepojeniu hrateľnosti s cinematic scénami, nazývame directive scene system. Z môjho pohľadu sa snažíme spojiť cinematic zábery a gameplay. Spôsob, akým to funguje je, že sme vytvorili first person open world RPG, pri ktorom chceme, aby hráči zostali čo najviac ponorení do hry samotnej. Náš nový systém vás priam vtiahne do deja.

Directive scene system umožňuje, že počas cut scény nemusíte len klasicky sedieť a počúvať nejakú postavu, ktorá má predscriptovaný dialóg až dovtedy, kým prestane hovoriť. Môžete ju prerušiť napríklad tým, že vytiahnete zbraň a namierite jej ju do tváre:

„Môžete tam skutočne vytiahnuť zbraň. Je to pre nás veľmi náročná vec, ale vo výsledku je to naozaj, naozaj super. Dáva vám to hlboké pocity, že sa tam naozaj nachádzate, že záleží na vás a že zaplatíte za následky svojich činov.”

Fakt, že bude Cyberpunk 2077 hrou z prvého pohľadu, vzbudil v mnohých obavy, že sa z hry vytratia RPG elementy, o ktoré by hráči Zaklínača 3 v ďalšej hre štúdia neradi prišli. First person hry sú vo väčšine prípadov spájané so strieľačkami, ktoré môžu mať svoj damage systém, čo Pietras komentuje takto:

„Je to stále RPG hrou, že? Bude tam gameplay systém založený na štatistikách. Chceme, aby sa možnosti poškodenia odrazili na vašich štatistikách, skilloch a celkových atribútoch vo všeobecnosti. Potom si budete môcť vyberať jednotlivé typy zbraní do rôznych situácií.”

Hráči budú mať možnosť oddeľovať konkrétne končatiny nepriateľov či už sekaním za použitia katany, alebo napríklad brokovnicou. Nepôjde tu však len o prosté strieľanie. K nepriateľom by ste sa mali blížiť takticky a prepínať svoje zbrane na základe ich obrany a schopností:

„Pokiaľ ide o boj, máme tri rôzne typy zbraní. Každá z nich má iný prístup k hrateľnosti. Čo vám môžem povedať o ručnom boji je, že ho v hre budeme mať. Budete môcť používať katany alebo iné, nie strelné zbrane. Je to skvelá vec, pretože máme systém oddeľovania končatín. Je drsný a brutálny.

Otvorený svet však nemôžete brať vážne bez toho, aby v ňom bola uveriteľná spoločnosť. Cyberpunk 2077 sa odohráva v Night City rozdelenom do šiestich okrskov. Napríklad bohatí turisti sú vo Westbrooku, väčšina spoločnosti prebýva na predmestí Heywood, ktoré je v kontraste s Pacificou, teda okrskom, kde prebývajú gangy, pričom neustále sa vyvíjajúcu priemyselnú zónu nájdete v Santo Domingo:

„Sociálne štruktúry sa nachádzajú vo všetkých okrskoch mesta. Je tu šesť okrskov a všetky sú veľmi odlišné. Majú odlišnú architektúru a odlišných obyvateľov. V hre budete interagovať s ľuďmi na všetkých spoločenských úrovniach. Budete robiť rôzne misie a stretnete sa s ľuďmi, ktorí pochádzajú zo všetkých foriem spoločenského života. Tiež vás však nenútime, aby ste nasledovali akúkoľvek cestu. Vo svete si totiž musíte nájsť svoju vlastnú cestu. Interaktívny systém scén vám jasne hovorí, že voľby sú len a len na vás.

CD Projekt ukáže spoločnosť v širokom spektre, ktorá ponúkne rôzne postavy s uveriteľnými čŕtami, kde môžeme nájsť sebcov, nepríjemných ľudí, smiešne postavy, idiotov ale aj škaredých ľudí. Tieto postavy do seba rýpu, reagujú na seba a dokážu si vyjadriť naozaj nepríjemné postoje, ktoré budú ďaleko horšie než klasické "trhni si nohou":

Musím povedať, že mesto, v ktorom sa táto hra odohráva, odráža jej dospelú povahu. Night City je drsné mesto, kde sa dejú temné veci. Neexistuje pred nimi žiaden úkryt. To je skrátka okolitý svet, je brutálny. Musíme ho ukázať v tomto svetle, pretože sa musíme držať nášho žánru.

Podobne ako v Zaklínačovi, aj tu uvidíme uveriteľné NPC postavy, s ktorými budeme môcť komunikovať, čo pri rozprávaní príbehu bude budiť rôzne emócie:

„Bez toho, aby sme sa dostali k spoilerom, vám môžem prezradiť, že v hre stretnete postavy, s ktorými si vytvoríte naozaj hlboké vzťahy. Je to ako Zaklínač. Tieto postavy majú svoje príbehy. Je ľahké to porovnať s Red Baronom. Chceme však ukázať, že aj keď sa budeme nachádzať vo futuristickom kyber svete, to, čo naozaj spája ľudí, nie sú žiadne sociálne siete alebo počítačová komunikácia, ale úzke vzťahy a emócie, ako láska a priateľstvo.

V hre teda stretneme niekoľko NPC spoločníkov, ktorí však nebudú len o lacnom vzrušení. Autori hovoria, že tu existuje veľa príležitostí na romantiku, od zábavy na jednu noc, až po dlhotrvajúce vzťahy. Reč okrem toho prišla aj na dĺžku a rozsah samotnej hry, čo Pietras komentuje slovami:

„Vytvárame samozrejme RPG v otvorenom svete. Hry, ktoré sme robili, sú dlhé. Aký dlhý je Cyberpunk 2077 zatiaľ nemôžem špecifikovať, ale som si istý, že budete spokojní. Pokiaľ ide o rozsah, aká veľká je táto hra...nuž, v treťom Zaklínačovi sme naznačili nový aspekt, ktorým boli vertikálne miesta. V deme sme ukázali obrovské mega stavby a čo je úžasné, tieto stavby sú skoro ako vlastný ekosystém. Je to naozaj vlastný systém. Ide v podstate o skupinu obchodov, predajcov, žijúcich ľudí a je to takmer niečo, čo si žije svojim vlastným životom. V CD Projekte sa skutočne snažíme, aby ste sa našich ručne vytvorených prostredí mohli dotknúť.

Viac nám autori o hre povedia v dohľadnej dobe.


Páči sa mi! (+11)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

SECTOR MAGAZÍN
#105


SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk