Shuhei Yoshida: Musíme naďalej presadzovať umenie tvorby AAA hier, polovičné SP / MP režimy sú však zbytočnosť |
Prezident SIE Worldvide načrtol prekážky pri vývoji AAA hier, ktorým musia čeliť dnešní vývojári. Zároveň však hovorí, že AAA hry sú vodítkom priemyslu a je nutné ich naďalej presadzovať. Polovičné zážitky však nie sú cesta.
Shuhei Yoshida, prezident Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, bude zajtra čestným hosťom na Develop Award, kde dostane ocenenie Develop Legend. Ešte predtým však stihol dať niekoľko rozhovorov, kde načrtol prekážky pri vývoji AAA hier, ktorým musia vývojári čeliť v týchto dňoch. Zároveň poznamenal, že je potrebné, aby sa naďalej presadzovalo umenie tvorby AAA hier:
„Na jednej strane v priestore AAA hier, konkrétne na škále technológií a samotného vývoja, vidíme obrovský nárast. Je taký veľký, že pri vydaní každej novej hry stále cítim tak, ako by sme uzavreli obrovskú stávku. Naša výhra nastáva vtedy, keď sú projekty úspešne realizované, pričom ukazujú úžasné spojenie umenia a technológií, ktoré poskytuje hodiny a hodiny vysoko interaktívnej zábavy, v rozsiahlom, často otvorenom svete, kde môžete skúmať a objavovať živé postavy či nápadité stvorenia.
Vzhľadom na veľkosť investície je pre nás každý titul príliš veľký na to, aby sme mu dovolili zlyhať. Investície vytvárajú obrovský tlak na realizáciu AAA projektov. Tieto hry však vedú náš priemysel k tomu, aby sa stávali čoraz viac rozšírenejšou zábavou. Musíme naďalej presadzovať umenie, ktoré je spojené s ich tvorbou.”
Yoshida tiež dodal, že polovičný singleplayer alebo multiplayer režim je v týchto dňoch naozaj zbytočnosťou. To je podľa neho dôvod, prečo sa inteligentní vývojári čoraz viac zameriavajú na to, aby jeden z týchto režimov dotiahli do konca a urobili ho správne:
„Je nesmierne náročné vytvoriť v týchto dňoch úspešnú hru pre jedného hráča alebo úspešnú hru pre viacerých hráčov. Umenie tvoriť titul každého druhu vyžaduje obrovské pokroky. Vývojári si to uvedomujú, a preto majú tendenciu vyberať svoje projekty a vybrať si taký, v ktorom ukážu, kde leží ich sila a v ktorom vedia, kde presne sa majú sústrediť.
Nepomáha, ak do hry pre jedného hráča priložia poloprázdny online režim, alebo do hry pre viacerých hráčov nedorobený, krátky či poloprázdny singleplayer režim. Myslím, že úspešná tvorba AAA hier je výsledkom racionálneho myslenia vývojárov a vydavateľov.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >