Phil Spencer z Microsoftu hovorí o hernej budúcnosti, ktorú bude viesť streamovacia služba xCloud |
Spencer rovno hovorí, že na konzolách firmy nezarábajú, ale na hrách a službách, to je aj cieľ Microsoftu.
Microsoft strávil posledné roky novým smerovaním svojej hernej stratégie, ktorá by rozšírila značku Xbox do pozície stredobodu hrania. Phil Spencer o tom porozprával pre geekwire. Chcú zasiahnuť hráčov tým, že môžu svoje hry hrať na akomkoľvek zariadení na svete. Technologický gigant momentálne investuje značné zdroje do vývoja ambicióznej služby na hranie hier, ktorá je poháňaná divíziou cloud computingu, pričom posilňuje aj svoju knižnicu domácich titulov. Cieľom Microsoftu je nechať ľudí hrať svoje hry a používať svoje služby nielen na Xboxoch a počítačoch s Windowsom, ale aj na smartfónoch, tabletoch a aj konkurenčných konzolách. Či už ide o Xbox Live, Game Pass, alebo prichádzajúci xCloud.
Práve xCloud bude dôležitým v budúcnosti, keďže ide o streamovaciu službu, ktorá umožní hrať hry všade. Microsoft apeluje skôr na mnohé oblasti vo svete, kde konzola nie je nevyhnutnou súčasťou životného štýlu a kam chce rozšíriť svoj záber.
Šéf Microsoftu Satya Nadella chce priviesť ich služby a aplikácie čo najväčšiemu počtu ľudí bez ohľadu na to, aké zariadenia používajú. Niekedy to dokonca bude znamenať to, že Microsoft bude spolupracovať s konkurenciou, inokedy sa spoľahne na vlastné zariadenia.
„Chceme priniesť Game Pass na akékoľvek zariadenie, na ktorom by chcel niekto hrať. Nielen preto, že je to náš biznis, ale naozaj preto, že obchodný model umožňuje ľuďom konzumovať a nájsť hry, ktoré by za iných okolností nehrali a nenašli.
Samotný predaj konzoly nie je niečo, na čom zarobíme. Herný priemysel a celý biznis je postavený na predaji hier, prístupu k hrám a rôznemu zábavného obsahu. Čím viac tento trh otvoríte, tým viac ľudí prilákate a zvýšite veľkosť svojho podnikania.”
Bližšie detaily ohľadom ďalšieho postupu Microsoftu budeme počuť na E3 konferencii. Tam predstaví ako nové služby, tak aj nové konzoly. Vieme, že firma pracuje na niekoľkých konzolách, vrátane lacnejšieho zariadenia bez diskovej mechaniky. Majú pod sebou tiež dosť veľkých štúdií, ktoré nakúpili v poslednom čase a konkrétne výsledky práce niektorých z nich by sme tam mali vidieť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 65
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 56
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 207
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >