S autormi akčnej skákačky Tamarin o odkaze, ktorý chcú hrou povedať

Mali sme možnosť porozprávať sa s vývojármi z Chameleon Games o ich pripravovanej hre, ktorá vychádza zo starej školy

pridal matus_ace 19.5.2019 o 19:10 pod hry
S autormi akčnej skákačky Tamarin o odkaze, ktorý chcú hrou povedať

HRY > NOVINKY >

Posledných 5 rokov za dverami nezávislého štúdia Chameleon Games vzniká akčná plošinovka Tamarin, ktorá čerpá inšpiráciu zo starej školy a zároveň chce ponúknuť aj niečo nové. Autori ňou chcú taktiež poslať odkaz a o tomto všetkom sme mali možnosť sa s nimi porozprávať. Na otázky nám odpovedal Omar Sawi, riaditeľ štúdia, a Richard Vaucher, ktorý má na starosti vizuál hry a v minulosti pracoval napríklad aj na Donkey Kong 64.

Tamarin pôsobí ako kombinácia rôznych nápadov (z hľadiska hrateľnosti, prostredí, konceptu...). Kde ste čerpali inšpiráciu pre všetky tieto prvky?

Omar: Esenciou kreativity a snov je to, keď sa myšlienky a nápady z rozdielnych miest spájajú a vytvoria niečo nové. Z hľadiska hrateľnosti sme chceli spojiť strieľačku so skákačkou a adventúrou. Je to o prírode proti priemyslu, keďže v našom svete prebieha skutočný boj, kde lesy sú vypaľované a zneužívané pre priemysel. Kontrast je veľmi dôležitým konceptom v hre, kde sa otvorené prírodné prostredia striedajú s uzavretými klaustrofóbnymi industriálnymi miestami. Intenzívna akcia sa strieda s pokojom, skúmaním a rozjímaním. Hrateľnosť s plnením cieľom sa mení na hrateľnosť o hľadaní a skúmaní. Dúfame, že táto dynamika vytvorí prekvapenia a variabilitu, vďaka čomu bude hra zaujímavá a zábavná!

Tamarin je inšpirovaná skákačkami zo starej školy, ale prečo ste sa rozhodli pridať zbrane?

Omar: Existuje množstvo skákačiek so zbraňami: Conker, Jet Force Gemini, Ratchet and Clank, Jazz Jackrabbit. To všetko sú zábavné hry. Je pekné, ak hra nie je vnímaná len ako milá a detská, ale je viac na hrane a dejú sa v nej intenzívne a vzrušujúce veci.

Aké posolstva sa hrou snažíte povedať a prečo?

Omar: Že príroda je krásna, existuje množstvo nádherných prírodných lokalít, množstvo pekných zvieratiek, rastlín a druhov, o ktoré sa oplatí starať. Mravcov je v hre veľa, sú kultivované a mocné - budujú aj obsadzujú, tancujú, majú zbrane. Nemali by sme sa správať ako oni - vyháňať ostatné živé bytosti na planéte. Mali by sme si však uvedomiť všetky úžasné životné formy na Zemi, ktoré môžu vyhynúť, čo obsahuje aj Tamarinov.

Keď sa obzriete späť na vývoj Donkey Kong 64 a porovnáte ho s vývojom Tamarinu, aké sú hlavné rozdiely vo vývoji vtedy a dnes?

Richard: V prípade Tamarinu je oveľa viac práce v rôznych oblastiach ako na Donkey Kong 64, keďže sme malý tím a som zodpovedný za oveľa viac aspektov hry, vrátane animácií, modelovania, textúr a nasvietenia.

S autormi akčnej skákačky Tamarin o odkaze, ktorý chcú hrou povedať

Hra je vo vývoji už 5 rokov. Čo bolo počas vývoja najnáročnejšie?

Richard: Je tu veľa zložitých optimalizácií a technologických výziev, na aké som predtým nebol zvyknutý - ako napríklad používanie custom nástrojov vytvorených pre tento projekt.

Čo je podľa vás na hre to najzaujímavejšie?

Richard: Z pohľadu vývoja je podľa mňa najzaujímavejšie vidieť, ako levely prichádzajú k životu po ich namaľovaní, vytvorení kulís a nasvietení. A následne ich prechádzanie. Páči sa mi explorácia v hre, behanie, gúľanie, skákanie, v podstate robenie hlúpostí.

Ďakujem za rozhovor.





Páči sa mi! (+1)




PC
PS4

Vývoj: Chameleon Games
Štýl: Arkáda
Dátum vydania:  2019
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #117


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Fifa 20 (0)
Online hranie...
| Vyber klavesnice a myši (5)
čaute , dajte mi nejake tipy na dobremechanicke kl...
| Triple screen - 27" asus vg278... (1)
Zdravím ! Uvažujem nad triple screen-om s týmit...
| 23-25 pacovy monitor (6)
Vedel by niekto poradit? Zhanam FHD monitor. Znack...
| Kontrola zostavy (6)
Skladám PC pre bratranca. Len pre kontrolu hádžem....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk