EA môže za úspechy v roku 2019 ďakovať Respawnu, firma sa poučila z neúspechov a začala sa sústrediť na kvalitu |
Temné časy vydavateľa sa pomaly stabilizujú a podľa slov jedného ho zástupcov sa už cítia ako nová spoločnosť, ktorá sa veľmi sústredí na kvalitu
Pre viacerých vývojárov bol rok 2019 úspešný a výnimkou dokonca nie je ani EA. Aj napriek tomu, že to vydavateľ v poslednom období nemal ľahké. Menšie sklamanie prišlo pri vydaní Battlefieldu V v čase, keď trhu dominovali Fortnite a PUBG. Potom prišli rôzne úniky o tom, že vývojári Titanfallu pracujú na novom battle royale titule. Nikto však nemohol predpokladať, aký úspech zožne Apex Legends. Počas prvého týždňa hralo titul 25 miliónov hráčov, je stále v dobrej forme a len podčiarkuje fakt, aký je Respawn pre EA dôležitý.
EA v roku 2019 vydalo:
- Apex Legends l karta hry
- Anthem l recenzia
- FIFA 20 l recenzia
- Madden NFL 20 l karta hry
- Need for Speed Heat l recenzia
- Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville l recenzia
- NHL 20 l recenzia
- Sea of Solitude l recenzia
- Star Wars Jedi: Fallen Order l recenzia
Neskôr o EA nekolovali príliš pozitívne správy. 4 % zamestnancov bolo prepustených (odišlo 350 ľudí). Čo je ešte horšie, trhák Anthem, do ktorého vydavateľ vkladal obrovské nádeje, skončil ako najchudobnejšia hra roku 2019, ktorú okrem chýbajúceho obsahu sprevádzali aj bugy. Niekoľko leakov hovorilo následne o tom, že EA plánuje projekt na záchranu profitov, nič však nebolo oficiálne oznámené. Zostava hier, ktoré vydali v roku 2019 bola decentná a obsahovala len jeden vysoko profitový titul Apex.
Rok 2019 vrhá tieň na BioWare, ktoré prinieslo nedotiahnutý Anthem a predtým sa potýkalo s problémami pri Andromede. Všetky oči sa tak obracajú na nový Dragon Age. Medzitým si športová divízia EA Sports držala svoj konzistentný úspech. Tu sa riešila len menšia kauza loot boxov, ktoré vydavateľ chcel zaobaliť do surprise boxov, čo malo u hráčov vyvolať nadšenie, no nestalo sa.
Aj keď FIFA 20 a Madden 20 nedosiahli také skóre ako ich minuloroční predchodcovia, stále sa prebojovali na vrchol tabuliek predaja. Priniesli vítané režimy a zaujímavé experimentálne zmeny. Veľkej popularity sa nedočkalo NHL 20 oproti minulej hre, aj keď v nej badať niekoľko zlepšení. Naprázdno vyšli aj fanúšikovia NBA, ktoré sa vráti až na nové konzoly a chystá mnohé zmeny. Niektoré hry od EA priniesli naozaj slabý obsah po vydaní. Prekvapil spomínaný Apex, videli sme decentný návrat Plants vs. Zombies a pozitívne ohlasy zaznamenalo aj Sea of Solitude.
Netreba zabúdať ani na návrat Need for Speed, ktoré je po reboote z roku 2015 zlepšením, hoci Heat až tak úplne nepresvedčilo každého a záleží, ako vám sadlo. Konečne však bodoval Star Wars titul. Keď EA získalo práva na značku od Disney, mnoho hráčov si predstavovalo podobné hry. Namiesto toho prišiel zaujímavý Battlefront a sklamanie Battlefront II, ktoré odštartovalo najväčšiu kontroverziu vydavateľa. Situáciu znova zachraňuje Respawn singleplayerovým titulom Jedi Fallen Order, ktorým už EA neverilo.
Pochmúrne časy si uvedomuje aj samotný vydavateľ a prijíma opatrenia, ktoré majú situáciu zlepšiť. Patrick Klaus z EA Motive tvrdí, že Electronic Arts sa teraz zameriava na kvalitu viac než kedykoľvek predtým. Stávajú sa vraj inou spoločnosťou, ktorá dáva väčší dôraz na to, aké hry prinesie:
"Sme teraz ako nová, resp. iná spoločnosť, ktorá sa oveľa viac zameriava na kvalitu. Aj to je dôvod, ktorý ma nadchol, aby som sa vrátil. Skutočnou prioritou je to, že chceme robiť skvelé hry a vedenie posilňuje Montreal množstvom talentov, ktoré postupne získavame, aby zohrávali veľkú úlohu vo výrobe úžasných titulov pre EA."
Pred príchodom do EA Motive bol Klaus managing director v Ubisoft Quebec. Predtým vývoj viedla Jade Raymond, ktorá neskôr odišla do Googlu. Motive je známe tým, že pomáha pri vývoji Star Wars: Battlefront II. Od svojho vydania hra naďalej dostáva nový obsah, vrátane obsahu k filmu Star Wars: The Rise of Skywalker. Klaus dodáva, že EA už nemá v úmysle robiť zlé hry a ich postoj zmenilo vedenie, zlé časy a feedback od komunity. Zmeny sa už mali pretaviť do praxe a tím sa posilňuje. Konkrétne teraz podľa Klausa pracujú na dvoch projektoch. Jedným je Star Wars hra a druhým úplne nová značka:
"Pevne verím, že kvalita prevýši všetko. Musíme mať vieru v tom, že ak sa zameriame na kvalitu, na zážitky hráča, pravidelné testovanie a preukazovanie našich hypotéz, odkloníme sa od myslenia jedného kreatívneho génia, ktorý má víziu pre hru, ale celý tím, ktorý pracuje na danej hre, funguje ako tím. Skúša rôzne veci, testuje ich a prijíma na základe toho závery. Robíme teraz o mnoho viac a úspech príde, ak sa budeme sústrediť na tím a zameriame sa na kvalitu."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 43
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 24
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Parametre RTX 5070 Super leaknuté 101
- Blue Screen of Death obrazovka vo Windows systéme končí, nahradí ju čierna obrazov 27 zobraziť viac článkov >