Aký by mal byť ideálny herný ovládač? Univerzálny, tri analógové páčky, prispôsobiteľné klávesy a tlačítka vašim prstom a pohodlné premiestňovanie jednotlivých častí ovládača na miesto, ktoré vyhovuje hráčovi? Exituje vôbec taký? Obrovské finančné prostriedky na vývoj hier sa investujú do technického spracovania, enginov, licencií a nahrávacích štúdií. Nezabúda sa na niečo? Ovládanie a interface! Je to predsa jediný kontakt hráča s postavou na obrazovke a aj tak sa opomína až príliš často. Dr. Richard Marks, jeden z tvorcov malej revolúcie menom EyeToy, predstavil na stretnutí vývojárov DICE Summit 2005 novú technológiu, ktorá sa v priebehu niekoľkých rokov stane bežnou súčasťou hernej zábavy. Sledovanie pohybu hlavy (Head Tracking) je už známa majiteľom EyeToy a bola použitá aj v EyeToy Antigrav, kde ste doslova telom ovládali hru. Predstavte si, že hlavou ovládate replay a kamery zachytávajúce víťazný gól. Alebo pri FPS hrách jemným pohybom hlavy naznačíte, aby sa postava vyklonila spoza rohu! Táto technológia je však limitovaná nárokom na procesorový čas, ktorý zožerie takmer 20% z výkonu, čo je na dnešnú generáciu hardvéru priveľa. Ďalej bola predstavená technológia blízkej filmu Minority Report, kde Tom Cruise manipuloval s holografickým interfacom v rukavičkách. Dr. Marks však rukavice nemal a stačil mu objekt z retro reflektívneho materiálu (dokáže odrážať svetlo späť k zdroju v plnej sile) a vo foto galérii prehadzoval jednotlivé fotografie, ako vo filme. Budúcnosť bude svetlá aj čo sa týka novej generácie kamier a merania vzdialenosti od nich za pomoci infračerveného svetla. Sú extrémne presné a dokážu sledovať aj pohyb smerom k nim alebo od nich. Takáto kamera sa môže sústrediť iba na predurčenú vzdialenosť a to, čo je za vami jednoducho ignoruje. Rovnako dokáže veľmi verne kopírovať aj pohyb aj pred pozadím, ktoré splýva s oblečením s vysokou presnosťou. EyeToy 3 bude túto techniku využívať na 100%. Handheldy nezostali nepovšimnuté, pripevnením kamery napr. na PSP môžete používať displej, ako okno do skutočného sveta. Kamera sleduje skutočnosť, ale na displeji ju dokresľuje po svojom. Hru si takýmto spôsobom môžete pozrieť z niekoľkých uhlov jednoduchým prechádzaním sa po miestnosti! Čo tak zabojovať si v obľúbenej bojovke na stole v kancelárii? Hrať v skutočnom svete hru je už trocha silná káva, technológia je však už za rohom.