PRIHLÁS

PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie

Sony už má pripravené video na hlbšie predstavenie hardvéru PS5 konzoly.

pridal matus_ace 18.3.2020 o 16:29 pod hry
PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie

HRY > NOVINKY >

O 17:00 bude vypustená prezentácia približujúca Playstation 5 konzolu, špeciálne má byť zameraná na hardvér a technológie. Video bude mať 52 minút.

Pôvodne bola táto téma plánovaná na GDC a Mark Cerny prezradil, že bude ešte veľa príležitostí na to, aby sme sa pozreli na hry. Dnes to je o hardvéri a softvéri konzoly.

S konzolou zvolili iný prístup založený na troch základných pilieroch, pričom v prvom rade počúvajú samotných vývojárov. Druhým je balans revolúciu a evolúcie. Tretím je dosiahnutie nových snov.

Nie je to len o výkone CPU, GPU a veľkosti RAM, ale hlavne SSD, ktorý môže loadovanie zrýchliť až 100 násobne.

A ako nám už prezrádzajú oficiálne špecifikácie, práve SSD tu bude veľmi rýchly, rýchlejší ako konkurencia. Konkrétne PS5 bude z hľadiska špecifikácií vyzerať nasledovne:

  • CPU - 8x Zen 2 jadier na 3.5GHz (variabilná frekvencia)
  • GPU - 10.28 TFLOPs, 36 CU na 2.23GHz (variabilná frekvencia)
  • Architektúra - Custom RDNA 2
  • Pamäť - 16GB GDDR6/256-bit
  • Pamäťová šírka pásma - 448GB/s
  • Úložisko - Custom 825GB SSD
  • Rozšírenie úložiska - NVMe SSD Slot
  • Podpora externých HDD
  • IO - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
  • Mechanika - 4K UHD Blu-ray

Tempest Engine umožňuje PS5 spracovávať stovky zvukových zdrojov súčasne vo vysokej kvalite. Cerny to opisuje tak, že teraz je dážď jeden zvukový efekt, no s touto technológiou sa môžete ocitnúť uprostred sprchy, kde budete počuť zvuk jednotlivých kvapiek. O presnú simuláciu pozície sa stará Head-related Transfer Function - HRTF. Tempest Engine je postavený na upravenom AMD GPU. Pred vývojármi údajne stojí výzva k tomu, aby využili plný potenciál tejto technológie, ale mala by priniesť revolúciu. Sony chce dosiahnuť kvalitné 3D audio pre každého, nielen pre tých s licencovanými soundbarmi a ďalšími perifériami.

O raytracing sa stará Intersection Enginea zvláda audio, ambient occlusion, globálne nasvietenie, tiene, odrazy a mali by sme vidieť podobnú mieru a kvalitu implementácie, ako na PC. RT hardvér je zabudovaný priamo v shaderoch a teda naplno integrovaný. Táto technológia je založená na rovnakej stratégii, akú plánuje AMD priniesť do PC GPU.





Páči sa mi! (+7)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Operation flashpoint red river... (0)
ahojte. včera som zakúpil na steam red river,zo st...
|Napajanie ntb (1)
Zdravičko ... Potreboval by som pomoc ... Kupil so...
|Zdielanie gamepass, steam na d... (3)
Ahojte , idem synovi kupit na vianoce jeho vlastne...
|Upgrade pc- bude stačiť zdroj... (14)
Zdravím, po dlhej dobe idem upgradovať PC, z toho ...
|Archelund a exilled kingdom od... (0)
Čo sa s týmito hrami stalo ? Príde niekedy Archelu...
|Sector hraje ... (127729)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Off-topic (135311)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Screenshots (64602)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Playstation 5 (1994)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Filmy filmy filmy film... (48008)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (45737)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk