PRIHLÁS

PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie

Sony už má pripravené video na hlbšie predstavenie hardvéru PS5 konzoly.

pridal matus_ace 18.3.2020 o 16:29 pod hry
PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie

HRY > NOVINKY >

O 17:00 bude vypustená prezentácia približujúca Playstation 5 konzolu, špeciálne má byť zameraná na hardvér a technológie. Video bude mať 52 minút.

Pôvodne bola táto téma plánovaná na GDC a Mark Cerny prezradil, že bude ešte veľa príležitostí na to, aby sme sa pozreli na hry. Dnes to je o hardvéri a softvéri konzoly.

S konzolou zvolili iný prístup založený na troch základných pilieroch, pričom v prvom rade počúvajú samotných vývojárov. Druhým je balans revolúciu a evolúcie. Tretím je dosiahnutie nových snov.

Nie je to len o výkone CPU, GPU a veľkosti RAM, ale hlavne SSD, ktorý môže loadovanie zrýchliť až 100 násobne.

A ako nám už prezrádzajú oficiálne špecifikácie, práve SSD tu bude veľmi rýchly, rýchlejší ako konkurencia. Konkrétne PS5 bude z hľadiska špecifikácií vyzerať nasledovne:

  • CPU - 8x Zen 2 jadier na 3.5GHz (variabilná frekvencia)
  • GPU - 10.28 TFLOPs, 36 CU na 2.23GHz (variabilná frekvencia)
  • Architektúra - Custom RDNA 2
  • Pamäť - 16GB GDDR6/256-bit
  • Pamäťová šírka pásma - 448GB/s
  • Úložisko - Custom 825GB SSD
  • Rozšírenie úložiska - NVMe SSD Slot
  • Podpora externých HDD
  • IO - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
  • Mechanika - 4K UHD Blu-ray

Tempest Engine umožňuje PS5 spracovávať stovky zvukových zdrojov súčasne vo vysokej kvalite. Cerny to opisuje tak, že teraz je dážď jeden zvukový efekt, no s touto technológiou sa môžete ocitnúť uprostred sprchy, kde budete počuť zvuk jednotlivých kvapiek. O presnú simuláciu pozície sa stará Head-related Transfer Function - HRTF. Tempest Engine je postavený na upravenom AMD GPU. Pred vývojármi údajne stojí výzva k tomu, aby využili plný potenciál tejto technológie, ale mala by priniesť revolúciu. Sony chce dosiahnuť kvalitné 3D audio pre každého, nielen pre tých s licencovanými soundbarmi a ďalšími perifériami.

O raytracing sa stará Intersection Enginea zvláda audio, ambient occlusion, globálne nasvietenie, tiene, odrazy a mali by sme vidieť podobnú mieru a kvalitu implementácie, ako na PC. RT hardvér je zabudovaný priamo v shaderoch a teda naplno integrovaný. Táto technológia je založená na rovnakej stratégii, akú plánuje AMD priniesť do PC GPU.





Páči sa mi! (+7)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #122


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Remote play (1)
Môžem hrať hru na ps4 keď ju mám na pc (windows 7)...
| Dotykový telefón pre seniora (2)
Čaute, máte niekto skúsenosti s dotykovým telefóno...
| Ps4 pro - hry niesú na celú ob... (3)
Mám TV 55" Samsung UE55NU7172 a mám ku nej pripoje...
| This is us (1)
Ahojte! Vie mi, prosím, niekto poradiť, kde by som...
| Kingdom come: deliverence vs o... (2)
Ahojte, chcel by som sa spýtať, ktorú z vyššie uve...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk