PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie |
Sony už má pripravené video na hlbšie predstavenie hardvéru PS5 konzoly.
O 17:00 bude vypustená prezentácia približujúca Playstation 5 konzolu, špeciálne má byť zameraná na hardvér a technológie. Video bude mať 52 minút.
Pôvodne bola táto téma plánovaná na GDC a Mark Cerny prezradil, že bude ešte veľa príležitostí na to, aby sme sa pozreli na hry. Dnes to je o hardvéri a softvéri konzoly.
S konzolou zvolili iný prístup založený na troch základných pilieroch, pričom v prvom rade počúvajú samotných vývojárov. Druhým je balans revolúciu a evolúcie. Tretím je dosiahnutie nových snov.
Nie je to len o výkone CPU, GPU a veľkosti RAM, ale hlavne SSD, ktorý môže loadovanie zrýchliť až 100 násobne.
A ako nám už prezrádzajú oficiálne špecifikácie, práve SSD tu bude veľmi rýchly, rýchlejší ako konkurencia. Konkrétne PS5 bude z hľadiska špecifikácií vyzerať nasledovne:
- CPU - 8x Zen 2 jadier na 3.5GHz (variabilná frekvencia)
- GPU - 10.28 TFLOPs, 36 CU na 2.23GHz (variabilná frekvencia)
- Architektúra - Custom RDNA 2
- Pamäť - 16GB GDDR6/256-bit
- Pamäťová šírka pásma - 448GB/s
- Úložisko - Custom 825GB SSD
- Rozšírenie úložiska - NVMe SSD Slot
- Podpora externých HDD
- IO - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
- Mechanika - 4K UHD Blu-ray
Tempest Engine umožňuje PS5 spracovávať stovky zvukových zdrojov súčasne vo vysokej kvalite. Cerny to opisuje tak, že teraz je dážď jeden zvukový efekt, no s touto technológiou sa môžete ocitnúť uprostred sprchy, kde budete počuť zvuk jednotlivých kvapiek. O presnú simuláciu pozície sa stará Head-related Transfer Function - HRTF. Tempest Engine je postavený na upravenom AMD GPU. Pred vývojármi údajne stojí výzva k tomu, aby využili plný potenciál tejto technológie, ale mala by priniesť revolúciu. Sony chce dosiahnuť kvalitné 3D audio pre každého, nielen pre tých s licencovanými soundbarmi a ďalšími perifériami.
O raytracing sa stará Intersection Enginea zvláda audio, ambient occlusion, globálne nasvietenie, tiene, odrazy a mali by sme vidieť podobnú mieru a kvalitu implementácie, ako na PC. RT hardvér je zabudovaný priamo v shaderoch a teda naplno integrovaný. Táto technológia je založená na rovnakej stratégii, akú plánuje AMD priniesť do PC GPU.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 80
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 21
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- RECENZIA: Stellar Blade 97 zobraziť viac článkov >