PlayStation 5 prezentácia začne o 17:00, poznáme už HW špecifikácie |
Sony už má pripravené video na hlbšie predstavenie hardvéru PS5 konzoly.
O 17:00 bude vypustená prezentácia približujúca Playstation 5 konzolu, špeciálne má byť zameraná na hardvér a technológie. Video bude mať 52 minút.
Pôvodne bola táto téma plánovaná na GDC a Mark Cerny prezradil, že bude ešte veľa príležitostí na to, aby sme sa pozreli na hry. Dnes to je o hardvéri a softvéri konzoly.
S konzolou zvolili iný prístup založený na troch základných pilieroch, pričom v prvom rade počúvajú samotných vývojárov. Druhým je balans revolúciu a evolúcie. Tretím je dosiahnutie nových snov.
Nie je to len o výkone CPU, GPU a veľkosti RAM, ale hlavne SSD, ktorý môže loadovanie zrýchliť až 100 násobne.
A ako nám už prezrádzajú oficiálne špecifikácie, práve SSD tu bude veľmi rýchly, rýchlejší ako konkurencia. Konkrétne PS5 bude z hľadiska špecifikácií vyzerať nasledovne:
- CPU - 8x Zen 2 jadier na 3.5GHz (variabilná frekvencia)
- GPU - 10.28 TFLOPs, 36 CU na 2.23GHz (variabilná frekvencia)
- Architektúra - Custom RDNA 2
- Pamäť - 16GB GDDR6/256-bit
- Pamäťová šírka pásma - 448GB/s
- Úložisko - Custom 825GB SSD
- Rozšírenie úložiska - NVMe SSD Slot
- Podpora externých HDD
- IO - 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
- Mechanika - 4K UHD Blu-ray
Tempest Engine umožňuje PS5 spracovávať stovky zvukových zdrojov súčasne vo vysokej kvalite. Cerny to opisuje tak, že teraz je dážď jeden zvukový efekt, no s touto technológiou sa môžete ocitnúť uprostred sprchy, kde budete počuť zvuk jednotlivých kvapiek. O presnú simuláciu pozície sa stará Head-related Transfer Function - HRTF. Tempest Engine je postavený na upravenom AMD GPU. Pred vývojármi údajne stojí výzva k tomu, aby využili plný potenciál tejto technológie, ale mala by priniesť revolúciu. Sony chce dosiahnuť kvalitné 3D audio pre každého, nielen pre tých s licencovanými soundbarmi a ďalšími perifériami.
O raytracing sa stará Intersection Enginea zvláda audio, ambient occlusion, globálne nasvietenie, tiene, odrazy a mali by sme vidieť podobnú mieru a kvalitu implementácie, ako na PC. RT hardvér je zabudovaný priamo v shaderoch a teda naplno integrovaný. Táto technológia je založená na rovnakej stratégii, akú plánuje AMD priniesť do PC GPU.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severokórejský infiltrátor odhalený v Amazone vďaka oneskoreniu klávesnice 25
- Nové zľavy pred Vianocami 35
- Avatar 4 a Avatar 5 majú potvrdené dátumy, trojka už má za sebou prvý víkend, v kt 48
- Aká je ponuka TV? Ktorý televízor kúpiť na Vianoce? 29
- Epic Games Store zadarmo rozdáva Eternights 6
- Filmová recenzia: Avatar: Oheň a popol 34
- Epic rozdáva Jotunnslayer: Hordes of Hel 17
- Epic rozdáva hru Blood West 5
- Steam Replay 2025 ukázal, že hráči trávia len okolo 14% času pri nových hrách 53
- Najhoršie filmy roka podľa Metacritic 40 zobraziť viac článkov >













