Xbox Series X konzola je navrhnutá na udržateľný výkon, stavaná s ohľadom na cenu |
Jason Ronald, vedúci spolupráce s partnermi pre Xbox, v interview potvrdil niekoľko zaujímavých vecí okolo Xbox Series X konzoly. Hlavne potvrdil, že animácia, ktorú nedávno ponúkli, je skutočne štartovacou animáciou novej konzoly. Pritom hovorí, že Xbox Series X bootuje tak rýchlo, že bola aj diskusia o tom, aká dlhá má byť úvodná animácia.
Spolu s tým samozrejme prídu aj rýchle loadingy. Kde Jason nechce hovoriť, že je to koniec loadingov, ale o eliminovaní dlhého čakania, keďže záleží, ako sa k loadingom postavia jednotliví vývojári. Niektoré hry stále potrebujú nahrávanie naraz, iné vedia priebežne streamovať.
Čo sa týka veľkosti hier, tam Microsoft neobmedzuje vývojárov nejakým maximom, hlavne nie teraz v digitálnej ére. To skôr samotní hráči im dajú spätnú odozvu, čo sú ochotní akceptovať a čo nie. Napríklad neustále 50-60GB updaty pre Call of Duty nie sú práve ideálne. Microsoft dáva vývojárom nástroje na zmenšenie hier, kde pridáva aj možnosť automatickej kompresie textúr.
V hardvéri je zapracovaný efektívny BCPack systém, ktorý je špeciálne dizajnovaný na komprimovanie textúr. Zároveň si vývojári môžu zvoliť len systém inštalovania častí, ktoré hráči potrebujú a ušetriť tam miesto, či už inštalovaním len jedného jazyk, alebo len multiplayeru. Ale znovu, je to na nich. Podobne si sami budú môcť určiť rozlíšenia a aj framerate hier, kde im to Microsoft nebude obmedzovať a znovu tak uvidíme aj 30 fps tituly. Ale systém je dizajnovaný na 4K pri 60 fps a aj pre 120fps framerate. Microsoft to bude framerate pri každej hre uvádzať a hráči si tak môžu vybrať hry aj podľa framerate, alebo aj podľa toho, či má raytracing.
Presnejšie, ako hovorí Jason Roland - Xbox Series X je dizajnovaný na udržateľný výkon, na vyváženie bez bottleneckov a kompromisov, či ide o CPU výkon, GPU výkon, tak aj o IO výkon, kde vytvorili Xbox Velocity architektúru ako svoje riešenie pre streaming. Tam spolupracujú všetky vrstvy hardvéru a softvéru ako SSD, tak dekompresný hardvér, nový Direct Storage API a na vrchu je ešte Sample Feedback streaming, kde priamo grafika povie, ktorá textúra sa musí nahrať a vráti to enginu.
Zopakoval aj to, že konzola bola stavaná s ohľadom na cenu a vedia tam byť pružní. Aj keď viac detailov k tomu ešte neuviedol, ale naznačil to, že po ďalších ohláseniach v priebehu roka začne Xbox Series X dávať zmysel. Zrejme tak ešte ohlásia Series S.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 124
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 185
- Nolan priniesol fotky zo svojho nového filmu Odyssey 47
- RECENZIA: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 27
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39
- Phil Spencer z Xboxu reagoval na kroky Valve - hovorí, že možnosti hráčov a vývojá 57
- Sony prináša oficiálny PlayStation monitor 48
- Steam má za rok 2025 tržby 16,2 miliardy dolárov, Gabe Newell si pritom prebral no 57
- Bude Ubisoft odpredaný? 51
- Asus predstavuje exkluzívnu grafickú kartu ROG Matrix RTX 5090 s cenou 3 999 dolár 47 zobraziť viac článkov >













