PRIHLÁS

Xbox Series X konzola je navrhnutá na udržateľný výkon, stavaná s ohľadom na cenu

pridal saver 10.5.2020 o 17:16 pod hardware
Xbox Series X konzola je navrhnutá na udržateľný výkon, stavaná s ohľadom na cenu


Jason Ronald, vedúci spolupráce s partnermi pre Xbox, v interview potvrdil niekoľko zaujímavých vecí okolo Xbox Series X konzoly. Hlavne potvrdil, že animácia, ktorú nedávno ponúkli, je skutočne štartovacou animáciou novej konzoly. Pritom hovorí, že Xbox Series X bootuje tak rýchlo, že bola aj diskusia o tom, aká dlhá má byť úvodná animácia.

Spolu s tým samozrejme prídu aj rýchle loadingy. Kde Jason nechce hovoriť, že je to koniec loadingov, ale o eliminovaní dlhého čakania, keďže záleží, ako sa k loadingom postavia jednotliví vývojári. Niektoré hry stále potrebujú nahrávanie naraz, iné vedia priebežne streamovať.

Čo sa týka veľkosti hier, tam Microsoft neobmedzuje vývojárov nejakým maximom, hlavne nie teraz v digitálnej ére. To skôr samotní hráči im dajú spätnú odozvu, čo sú ochotní akceptovať a čo nie. Napríklad neustále 50-60GB updaty pre Call of Duty nie sú práve ideálne. Microsoft dáva vývojárom nástroje na zmenšenie hier, kde pridáva aj možnosť automatickej kompresie textúr.

V hardvéri je zapracovaný efektívny BCPack systém, ktorý je špeciálne dizajnovaný na komprimovanie textúr. Zároveň si vývojári môžu zvoliť len systém inštalovania častí, ktoré hráči potrebujú a ušetriť tam miesto, či už inštalovaním len jedného jazyk, alebo len multiplayeru. Ale znovu, je to na nich. Podobne si sami budú môcť určiť rozlíšenia a aj framerate hier, kde im to Microsoft nebude obmedzovať a znovu tak uvidíme aj 30 fps tituly. Ale systém je dizajnovaný na 4K pri 60 fps a aj pre 120fps framerate. Microsoft to bude framerate pri každej hre uvádzať a hráči si tak môžu vybrať hry aj podľa framerate, alebo aj podľa toho, či má raytracing.

Presnejšie, ako hovorí Jason Roland - Xbox Series X je dizajnovaný na udržateľný výkon, na vyváženie bez bottleneckov a kompromisov, či ide o CPU výkon, GPU výkon, tak aj o IO výkon, kde vytvorili Xbox Velocity architektúru ako svoje riešenie pre streaming. Tam spolupracujú všetky vrstvy hardvéru a softvéru ako SSD, tak dekompresný hardvér, nový Direct Storage API a na vrchu je ešte Sample Feedback streaming, kde priamo grafika povie, ktorá textúra sa musí nahrať a vráti to enginu. 

Zopakoval aj to, že konzola bola stavaná s ohľadom na cenu a vedia tam byť pružní. Aj keď viac detailov k tomu ešte neuviedol, ale naznačil to, že po ďalších ohláseniach v priebehu roka začne Xbox Series X dávať zmysel. Zrejme tak ešte ohlásia Series S. 





Páči sa mi! (+11)





Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #123


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Twitch (0)
Zdravím, vedeli by ste mi poradiť či suby sú aj pr...
| Aká hra tu chýba? (1)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
| Učet (1)
Zdravím chcel by som požiadať o zrušenie a vymazan...
| Tip na zlepšenie stránky (3)
Mám jeden nápad na zlepšenie komentároch na Sector...
| Predator hunting grounds ps4 (0)
Zdravím všetkých ako fanúšik nového titulu Predato...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk