Nvidia vyvinula umelú inteligenciu GameGAN schopnú vytvoriť hru bez herného enginu

A keďže legendárny Pac-Man oslavuje svoje 40. narodeniny, práve Pac-Mana zvolili ako ideálnu ukážku schopností technológie GameGAN

pridal matus_ace 22.5.2020 o 15:14 pod hry
Nvidia vyvinula umelú inteligenciu GameGAN schopnú vytvoriť hru bez herného enginu

HRY > NOVINKY >

Práca Nvidie už dávno nie je len o vyrábaní grafických kariet, ale rozšírili sa do ďalších oblastí, v ktorých sa snažia priniesť pokrok. Jednou z nich je aj umelá inteligencia a teraz predstavujú jeden zo svojich najnovších výtvorov. Vytvorili totiž umelú inteligenciu, ktorá dokáže vytvoriť hru bez použitia herného enginu. Volá sa GameGAN (GAN je skratka pre Generative Adversarials Networks) a po odsledovaní 50000 epizód z hrania Pac-Mana dokázala vytvoriť vlastnú verziu hry bez použitia herného enginu.

To znamená, že len sledovala hru a bez pripravených znalostí jej pravidiel dokázala vytvoriť vlastnú verziu s presvedčivým výsledkom. Je to vôbec prvý výskum, ktorý použil GAN neurálne siete na emulovanie herného enginu a Seung-Wook Kim z Nvidie tvrdí, že chceli zistiť, či sa umelá inteligencia len zo sledovania hry dokáže naučiť jej pravidlá. A to aj dokázala.

Nvidia vyvinula umelú inteligenciu GameGAN schopnú vytvoriť hru bez herného enginu

GameGAN je vôbec prvý model neurálnej siete, ktorý napodobňuje herný engine. Skladá sa z dvoch súperiacich neurálnych sietí - generátora a diskriminátora. GAN modely sa učia vytvárať nový obsah, ktorý je rovnako presvedčivý ako originál. Je za tým obrovská kopa vedy, ktorú výskumníci z Nvidie detailne popísali a vydali vlastný výskumný dokument, no nejaké detaily nájdete tu. Umelá inteligencia stále kontroluje virtuálny svet, pamätá si, čo už bolo generované, aby zachovala vizuálnu konzistenciu snímku za snímkou, pričom nové snímky generuje na základe akcií v hre.

Pritom nezáleží na hre a GAN sa dokáže naučiť jej pravidlá len sledovaním hry a požitia klávesov na jej ovládanie pri hraní. Toto môže herným vývojárom pomôcť pri tvorbe nástroja na generovanie dizajnu nových levelov pre už existujúce hry, keď budú umelú inteligenciu "kŕmiť" záznamom z hrania pôvodných levelov ako tréningovými dátami. Nie je to však len o hrách a takt sa dajú trénovať napríklad autonómne roboty, autonómne autá, taktiež to môže slúžiť na vývoj deep learning modelov a mnoho ďalších oblastí. Sanja Fidler z výskumného laboratória Nvidie v Toronte povedal, že je to len prvý krok.

A prečo teda Pac-Man? Táto herná legenda teraz oslavuje 40 rokov, odkedy prvý raz vyšla na automatoch v Japonsku. Odvtedy dobyla celý herný svet a aj je stále relevantná, takže je ideálna príležitosť na to, aby sa opäť predviedla, no vytvorená umelou inteligenciou. Okrem toho však GameGAN trénovali aj na VizDoom.





Páči sa mi! (+3)







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19529)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk