Microsoft si priznal chybu so zatvorením Lionheadu |
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby.
Microsoft svojho času ešte nevedel manažovať odkúpené štúdiá a priznáva, že robil chyby. Hlavne chybu spravil s Lionheadom, ktorého zatvorenie označil ako svoj najväčší prešľap. Poučili sa z toho a využil to pri svojich ďalších odkúpeniach, pri ktorých sa už nesnažil štúdiám určovať, čo majú robiť a nechával im voľnosť.
Konkrétne v aktuálnom Xbox dokumente spomenuli:
„Lionhead sme získali v roku 2006 a v roku 2016 sme ho zatvorili,“ povedala Sarah Bond. „O pár rokov neskôr sme sa nad tým zamysleli a spýtali sme sa, čo sme sa naučili a ako neopakovať rovnaké chyby."
Doplnil to Phil Spencer, ktorý už tlačí novú aktuálnu filozofiu: „Získate štúdio preto, v čom sú jeho vývojári teraz skvelí a vašou úlohou je pomôcť im urýchliť to, čo robia, a nie aby oni vám urýchlili to, čo robíte.“
Lionhead však nebol jediným veľkým zatvorením. Ak si pamätáte, zatvorili aj Ensemble štúdio, ktoré vyvíjalo Age of Empires sériu. Zavreli ho po dokončení Halo Wars v roku 2008. A dôvod bol jednoduchý, v Microsofte chceli udržať štúdiá v rastúcej krivke ziskov a Ensemble nezarábalo.
Zo straty oboch štúdii sa dosť dlho spamätávali a aj preto Age of Empires IV vyšlo až teraz, ako aj preto, že nové Fable sa do vývoja dostalo len nedávno.
Na druhej strane zatvorenie Lionheadu ťažko dopadlo aj na Petra Molyneuxa, ktorý sa najnovšie dal na zvláštne cestičky vývoja hier s NFT predajom vecí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 15
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 122
- DOJMY: The Blood of Dawnwalker 28
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 91
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 125
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 8
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 60
- RECENZIA: Stellar Blade 6 zobraziť viac článkov >