Najväčšie herné faily roka 2021 |
Keďže rok sa nám už prakticky skončil a žiadny väčší herný fail už nečakáme, môžeme si zhrnúť tie najväčšie, ktoré sme počas roka videli.
Keďže rok sa nám už prakticky skončil a žiadny väčší herný fail už nečakáme, môžeme si zhrnúť tie najväčšie, ktoré sme počas roka videli. Tento rok toho bolo dosť, kde druhý rok korony dal poriadne zabrať vývojárom a následné manažérske rozhodnutia s pevnými termínmi im veľmi nepomáhali.
Mali sme tu hlavne tri veľké faily a niekoľko menších. Na druhej strane, to, že niečo zafailovalo, nemusí znamenať, že sa vám tá hra nemusí páčiť alebo vás baviť. Len hra nesplnila očakávania ako celok.
Battlefield 2042 (5.5/10)
Veľmi dobrým príkladom nesplnených očakávaní je Battlefield 2042, ktorý v lete začal so zaujímavým konceptom vojny posunutej do blízkej budúcnosti a zároveň ohlásil boje 128 hráčov. Vyzeralo to pekne, ale nakoniec to skončilo nedotiahnuté po viacerých stránkach, od hrateľnosti, cez hitzony, až po dizajn máp. Na druhej strane Portal časť je v hre parádna a možno aj škoda, že nevyšla samostatne ako free 2 play.
Na celej hre vidieť, že nebola vyvíjaná od začiatku ako nový plný Battlefield, ale ako Battle Royale, ktoré nakoniec v úvodnej ponuke ani nie je. Veľké mapy a zameranie na skinovanie to ukazujú. Spolu s tým prišlo aj vypustenie množstva hrateľnostných prvkov, ktoré rušili, lebo by ich Battle Royale nepotrebovalo, ale po zmene cieľov ich nestihli pridať naspäť.
Je škoda, že autori nedostali viac času. Teraz ostáva čakať, ako to postupne dotiahnu a rozšíria. Určitý základ majú, ale treba na ňom pracovať.
GTA The Trilogy remastered (3.5/10)
Zatiaľ čo Battlefield bola nová hra, kde sa toho môže veľa pokaziť, Rockstar remastroval staré GTA hry, kde teoreticky nemáte čo pokaziť, len povylepšujete detaily, textúry. Však od nich sme aj tak viac nečakali. A čo sa stalo? Pokazili zrejme všetko, čo sa dalo, a aj veci, ktoré sa zdá, že sa pokaziť nedali.
Väčší problém bol v tom, že mimo pár slabých updatov vizuálu chýbali vylepšenia, ktoré by využili výkon nových platforiem. Namiesto toho to nový hardvér ledva rozbehol. A to najlepšie na záver - remaster robili z mobilných verzií hry, teda z verzií, ktoré boli najskôr orezané na mobily a teraz následne vylepšené späť na PC a konzoly.
K tomu za to celé chceli 60 eur.
Ale GTA v upgradovaní mobilných verzií nie je samé. Podobne sa to stalo aj eFootballu. Niekomu v Konami totiž skrsol v hlavne nápad, že by futbal nemusel mať každoročné vydania a bol by updatovaný len ako služba. Čo inak nie je nič zlé a mohlo by to fungovať veľmi dobre, keby na to nešli z úplne opačnej strany.
Namiesto toho, aby upravili veľkú verziu PES aspoň pre PC a konzoly, rozhodli sa, že jedna verzia hry je základ a keďže orezanú verziu už mali na mobiloch, zobrali tú a skúsili ju upgradnúť na veľkú verziu. To vytvorilo na pomery konzol a PC neprijateľnú kvalitu. Zároveň to celé nebolo dokončené, ale že vôbec. Skončilo to tak, že to malo viac chýb ako obsahu.
Jediná výhoda bola v tom, že hra je free 2 play a aspoň ste za zistenie, aký je to fail, nemuseli míňať peniaze.
New World síce už nepatrí medzi tie najväčšie faily, ale hra bola veľmi očakávaná MMO, ktorá eventuálne mohla nahradiť rozpadávajúci sa World of Warcraft. Nestalo sa tak. Hráči to zo začiatku skúsili, len aby zistili, že hra nemá dostatočnú hĺbku ani obsah a rýchlo odtiaľ odchádzali. K tomu veľa exploitov a problémov hre nepomáhalo.
Popritom pri spustení bol server queue aj 10 tisíc hráčov, čo bola veľmi nečakaná situácia na to, že Amazon patrí medzi najväčších cloudových providerov na svete. O tento problém sa už teraz nemusia báť, keďže počet súčasne hrajúcich hráčov klesol zo 700 tisíc na 100 tisíc.
Zrejme veľa hráčov zamierilo ku konkurencii a autori Final Fantasy XIV posledný mesiac nestíhajú pridávať servery. Bolo to až tak kritické, že už zastavili predaje hry... to je síce tiež veľký fail, ale minimálne majú hru, ktorú hráči chcú hrať.
Balan Wonderworld (6.5/10)
Čo to vlastne bolo? Japonci niekedy robia zvláštne veci, ale Balan to tento rok pozdvihol ešte vyššie. Nedá sa povedať, že by tu išlo nejaké nedokončenie alebo nedotiahnutie hry, ale skôr o zlý dizajn od základov.
Chceli oživiť jednoduchosť prvých 3D skákačkových hier a vytvoriť zvláštny divadelný svet, ale nakoniec tomu chýbal príbeh, zmysel, hrateľnosť nebola dobrá, levely boli nezaujímavé a rozmanitosť im tiež chýbala.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >