História Shadow Warrior série

Pri príležitosti nedávneho vydania tretej časti moderného Shadow Warriora sa pozrieme na cestu, ktorú Lo Wang od roku 1997 až dodnes naprieč herným svetom absolvoval

pridal Decain 13.3.2022 o 19:40 pod hry
História Shadow Warrior série

HRY > NOVINKY >

Pri príležitosti nedávneho vydania tretej časti moderného Shadow Warriora sa pozrieme na cestu, ktorú Lo Wang od roku 1997 až dodnes naprieč herným svetom absolvoval, od skromných, ale kultových začiatkov, cez mierne kontroverzného Shadow Warrior 2 až po účinkovanie Lo Wanga v hrách mimo domácej série.

Shadow Warrior (1997)

Prvý Shadow Warrior vznikol tak trochu v tieni vtedajších veľkých fps hitov ako Duke Nukem 3D či Blood. V hre sme sa ocitli v koži Lo Wanga, nájomného "zamestnanca pre špinavú prácu" pre korporáciu Zilla Enterprises. Orochi Zilla v túžbe po moci spojil svoje sily s "temnými bytosťami" a chcel si touto silou podrobiť celý svet. Do cesty sa mu postavil práve bývalý zamestnanec Lo Wang, nielen pomocou zbraní, ale aj chladnej ocele a shurikenov. Hra obsahovala v tej dobe veľa novátorských prvkov, ako šplhanie po rebríkoch, rôzne režimy streľby pre zbrane aj ovládateľné vozidlá. Samozrejmosťou bol Wangov sarkastický a nemiestny humor, ktorý s postavou ostal až doteraz.

Hra dostala v roku 2012 Redux verziu s vylepšenou grafikou, ovládaním a dvoma prídavnými balíčkami obsahu.

 

Shadow Warrior (2013) - recenzia

"You got the Touch, you got the Poweeeeeeer!!!". V roku 2013 dostal Shadow Warrior remake, ktorý odštartoval modernú Shadow Warrior trilógiu. Hra začínala štýlovo za sprievodu hudby od Stana Busha, s novým, ešte vtipnejším (a mladším) Lo Wangom, ako aj novým príbehom. Lo Wang, na povel od svojho šéfa Orochi Zillu, má získať vzácnu katanu Nobitsura Kage a to všetkými možnými prostriedkami. Celý obchod sa ale zvrhne a Wang je donútený spojiť svoje sily s démonom Hojim, aby sa znova postavil svojmu zamestnávateľovi a zachránil svet ľudí, ale aj démonov pred skazou.

Prvý diel ponúkol pekne spracované prostredia, prepracovaný boj s katanou, slušný počet ikonických zbraní, ale aj modernejšie prvky, ako vylepšovanie postavy či schopnosti Chi. Obzvlášť obstojný bol aj príbeh, ktorý bol prekvapivo dobre napísaný a spoločne s dabingovým výkonom Jasona Liebrechta v úlohe Lo Wanga vrcholom série. Hra pôvodne vyšla len na PC, o rok neskôr potom aj na konzoly PS4 a Xbox One.

 

Shadow Warrior 2 - recenzia

Pokračovanie modernej série bolo rozhodne najambicióznejšie a najrozsiahlejšie, čo sa týkalo herných prvkov, počtu zbraní aj monštier, či samotnej dĺžky hry. Lo Wang pracuje pre japonskú Yakuza mafiu ako "za peniaze urobím čokoľvek" a jeho úlohou bude oslobodiť dcéru šéfa organizácie, Kamiko, z rúk koho iného ako Orochi Zillu. Hra sa koncepčne posunula do mixu štýlov Borderlands a Diablo, nepriatelia mali napríklad elementárne odolnosti, prostredia boli otvorené a na misie sa vyrážalo z centrálneho hubu Dragon Mountain. Lo Wang samotný disponoval novými Chi schopnosťami, vedel si upgradovať všetky z dostupných 71 zbraní pomocou vkladateľných drahokamov, takisto si vedel vylepšovať svoje vlastnosti či učiť sa nové útoky katanou. Novinkou bol aj kooperačný multiplayer či implementovaný vlastný fotomód.

Práve tento posun k takmer RPG strieľačke bol pre časť fanúšikov kontroverzný a na hru sa v tej dobe kvôli tomu valila vlna kritiky. To sa však nie úplne ukázalo na hodnoteniach, v ktorých si hra držala pekný priemer 8/10.

 

Shadow Warrior 3 - recenzia

Shadow Warrior 3 je presným opakom druhého dielu a vracia sa ku koreňom série, čo znamená menej zbraní, stiesnenejšie prostredia a nižší počet protivníkov. Namiesto toho pribudol lanový hák a Gore popravy, pomocou ktorých vie Lo Wang získať z mŕtvych nepriateľov na istú dobu nové zbrane. Preč je aj väčšina postáv z predošlých hier a Wang musí tentokrát spojiť svoje sily so svojím úhlavným nepriateľom Orochi Zillom, aby zachránili zvyšky sveta pred úplným zničením. Na scénu sa vracia ale ešte jeden spojenec.

Hra si v recenziách zatiaľ odnáša skôr nižšie hodnotenia a to hlavne kvôli priveľkej linearite, krátkej hernej dobe a nulovej znovuhrateľnosti. Naopak je stále kvalitná po stránke samotnej streľby, či grafického spracovania.

Okrem hlavnej série sme sa dočkali aj niekoľkých crossoverov s inými, zväčša indie hrami. V nich sa tak objavil Lo Wang alebo iné prvky Shadow Warrior série. Takéto crossovery sme mohli visieť napríklad v hrách Naraka: Bladepoint, Payday 2, Viscera Cleanup Detail, Oh...Sir! The Insult Simulator alebo ďalšie.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18433)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk