Technológia SLI Physic podľa marketingových vyjadrení Nvidie poskytne hráčom fyzikálne efekty na úrovni filmových scén. Kotúľanie sa tisícky kameňov, detailné rozbitie auta alebo realisticky sa správajúce projektily – čaká nás veru svetlá budúcnosť. Aby Nvidia dodala týmto smelým vyhláseniam nejakú váhu, v jej laboratóriách sa zrodil benchmarkovací program BoulderMark, ktorý simuluje vzájomné kolízie 15 000 kameňov. Dve GeForce 7900 GTX dokázali demo rozhýbať na 64,5 fps, pričom ten istý test bez použitia grafických kariet na rátanie fyziky (o fyziku sa staral len CPU) skončil nelichotivým výsledkom 6,2 fps. Podstatným nedostatkom tejto technológie je nutnosť mať v systéme inštalované dve karty, pretože pri jednoGPU konfigurácii bude pozorovaný iba, citujem, "some benefit".
Odlišný prístup zvolila ATI, ktorá mimochodom dnes uverejnila ukážku SDK pre DirectX 10 s novými grafickými efektami ako render-to-vertex buffer alebo shadow volume extrusion. ATI sa pri výpočte fyziky na svojich kartách bude spoliehať na technolóogiu „dynamic load balancing“ (myslím, že názov hovorí sám za seba).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 61
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 118
- Júlové hry 17
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >