Technológia SLI Physic podľa marketingových vyjadrení Nvidie poskytne hráčom fyzikálne efekty na úrovni filmových scén. Kotúľanie sa tisícky kameňov, detailné rozbitie auta alebo realisticky sa správajúce projektily - čaká nás veru svetlá budúcnosť. Aby Nvidia dodala týmto smelým vyhláseniam nejakú váhu, v jej laboratóriách sa zrodil benchmarkovací program BoulderMark, ktorý simuluje vzájomné kolízie 15 000 kameňov. Dve GeForce 7900 GTX dokázali demo rozhýbať na 64,5 fps, pričom ten istý test bez použitia grafických kariet na rátanie fyziky (o fyziku sa staral len CPU) skončil nelichotivým výsledkom 6,2 fps. Podstatným nedostatkom tejto technológie je nutnosť mať v systéme inštalované dve karty, pretože pri jednoGPU konfigurácii bude pozorovaný iba, citujem, "some benefit".
Odlišný prístup zvolila ATI, ktorá mimochodom dnes uverejnila ukážku SDK pre DirectX 10 s novými grafickými efektami ako render-to-vertex buffer alebo shadow volume extrusion. ATI sa pri výpočte fyziky na svojich kartách bude spoliehať na technolóogiu „dynamic load balancing“ (myslím, že názov hovorí sám za seba).
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 128
- RECENZIA: Where Winds Meet 47
- Aký mobil pod vianočný stromček? Lacný, strednú triedu, alebo drahý? 23
- Valve naznačuje cenu pripravovaného Steam Machine 110
- Slovenský superpočítač PERUN dosiahol historický úspech v rebríčku TOP500 najvýkon 36
- EU konečne zruší odsúhlasovanie cookies, zavádza digitálnu peňaženku a upravuje p 49
- Prvý Micro RGB TV od Samsungu je už vystavený v Bratislave. Stojí ako auto... 69
- Ubisoftu Assassin's Creed Shadows prekonal očakávania, Black Flag remake zrejme pr 27
- Gothic Remake ukazuje vylepšené súboje 21
- Nominácie na Steam hru roka sú spustené spolu s výpredajom na Čierny piatok 14 zobraziť viac článkov >













