Intel navrhol x86S procesory, budú čisto 64-bitové |
x86 procesory majú v sebe stále funkcie na 32-bitovú a aj 16-bitovú kompatibilitu. Intel sa toho už chce zbaviť.
Intel sa už chce v procesoroch zbaviť pozostatkov 32-bitovej a 16-bitovej architektúry a plne prejsť na 64-bit. Nakoniec Microsoft už prešiel čisto na 64-bitový Windows a je už čas posunúť sa aj v procesoroch a zrušiť legacy podporu na starú architektúru. Procesory by sa tak zjednodušili a zmodernizovali.
Navrhujú preto x86S architektúru procesorov. Pričom ich detaily a problémy, ktoré ešte musia vyriešiť rozpísali v aktuálnom článku. Niektoré veci hlavne pri bootovaní ešte fungujú na 32-bitoch a niektoré veci ohľadom stránkovania. V zásade to vedia vyriešiť architektúrou a ovplyvní to len operačný systém, ktorý sa prispôsobí.
Hlavne čo tým chcú získať je zrušenie rôznych podsystémov v procesore zamerané čisto na 32-bitovú podporu, ktorá už pre väčšinu používateľov aj tak nie je potrebná. Pritom to neovplyvní spúšťanie starších 32-bitových aplikácii. To stále zostane rovnako ako teraz, keďže o ich spúšťanie sa stará operačný systém.
Intel toto celé dal ako návrh a teraz čaká na vyjadrenia ostatných partnerov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Severná Kórea má opäť svoj jediný Steam bod, tajomný hráč sa po absencii znovu vrá 43
- Filmová recenzia: Predátor: Zabijak zabijakov 31
- Problémy s chladením PlayStation 5 konzoly sa zrejme rozširujú 81
- Asus omylom spojil RTX 50 a RX 9070 XT do jednej grafickej karty 17
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 56
- Cheater vo Fortnite dostal pokutu 175 000 dolárov a doživotný zákaz - Epic Games p 51
- Začal letný vypredaj na Steame 40
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 33
- PlayStation čelí hromadnej žalobe v Holandsku za vysoké ceny digitálneho obsahu 123
- Resident Evil: Requiem ukázal ďalšie detaily 63 zobraziť viac článkov >