Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Pozreli sme sa bližšie na Overwatch 2 a presnejšie na to, ako mu pomáha Nvidia Reflex znížiť odozvu.

pridal saver 26.7.2023 o 19:00 pod hardware
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

HARDWARE > NOVINKY >

Prečo niektoré hry reagujú na vaše ovládanie skôr ako iné? Prečo sa niektoré ovládajú ako spomalené? Je to pre latenciu systému, teda oneskorenie, ktoré spôsobuje, že po kliknutí na myš chvíľu trvá, kým sa to presunie do samotnej hry a aj zobrazí. Toto oneskorenie vytvára ako vaše PC, tak aj samotná hra a k tomu sa ešte pridáva aj čas predávania informácií z myši a klávesnice a nakoniec aj samotného monitora. 

Čím rýchlejšie sa to celé spracuje, tým je zážitok z hry lepší a aj vaše reakcie a spolu s tým aj vaše výsledky v hre. Špeciálne ak hráte hru, v ktorej sú potrebné rýchle reflexy. Pri multiplayerových hrách je to základ, keďže tam vás každé oneskorenie môže stáť život. 

 

Čo je vlastne latencia?

Kliknete na myš, tá si to musí spracovať, odoslať do PC. V PC to spracuje procesor a následne sa dostane signál do samotnej hry, ktorá si musí zistiť, čo vlastne od nej chcete. Musí si prerátať a následne poslať do grafiky, ktorá si to celé ešte musí spracovať a vyslať do monitora. Ten má tiež svoj čas, kým obraz zobrazí. 

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Zo systémového hľadiska to vyzerá nasledovne:

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Toto všetko vie zrýchliť kvalitný hardvér, rýchlejší procesor a samozrejme rýchla grafika. Ale ak nechcete upgradovať, veľmi dôležitý je aj framerate danej hry. Čím je vyšší, tým rýchlejšie dokáže hra reagovať na vaše povely. Teda zníženie detailov a rozlíšenia pomôže. Nie vždy je to ideálne a práve preto Nvidia spravila Nvidia Reflex funkciu. Tá sa presne zameriava na znižovanie latencie celého systému bez nutnosti dodatočných zmien. 

Znižovať latenciu tak pomáha:

  • výkonný hardvér
  • optimalizovaná hra
  • vysoký framerate
  • vypnutie obmedzenia framerate v nastaveniach hry
  • Nvidia Reflex

 

Nvidia Reflex 

Nvidia vytvorila Reflex funkciu hlavne pre multiplayerových hráčov, pre ktorých latencia systému doslova znamená rozdiel života a smrti, respektíve lepšie Kill-Death ratio. Totiž čím rýchlejšie sa pri esport hrách presunú reakcie hráčov do hry, tým je väčšia šanca, že hráč trafí svoj pohybujúci sa cieľ. Nízka latencia je tu dôležitá. A hráči to dosahujú ako monitormi s čo najvyššími frekvenciami, tak nízkymi nastaveniami a zároveň aj zapnutým Reflexom, ktorý dokáže pri tomto všetkom ešte latenciu znížiť.

Samozrejme, nie je to len pri esports alebo multiplayerovkách, máte aj singleplayerové hry, kde je rýchlosť reakcií dôležitá a môže vám ušetriť veľa nervov. 

Nvidia má k tomu aj detailnejšie video:

A čo vlastne Reflex spraví?

Samotný Reflex musia mať hry zapracované, Nvidia na to má SDK, ktoré autori zapracujú a ktoré sa napojí na systém a zoptimalizuje ho na čo najrýchlejšie spracovanie dát. Teda zoptimalizuje prístup na procesor, aby sa v ňom nehromadili frejmy a každý išiel rovno na spracovanie do grafiky. Zároveň grafiku môže Reflex aj pretaktovať. Preto má Reflex základné nastavenie a nastavenie Reflex+Boost.

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Boost tak ešte pretaktuje grafiku, ale nemusí to byť vždy ideálne, ak napríklad hráte na notebooku a chcete šetriť batériu. Rovnako aj na desktope nemusí byť lepšie ako štandardný Reflex. Niekedy Boost síce zníži latenciu, ale niekedy sa to odrazí na framerate, čo však väčšinou nebude problém, keďže to je len niekoľko fps.

 

Overwatch 2

My sme sa na fungovanie Nvidia Reflex pozreli v Overwatch 2, free 2 play multiplayerovke, ktorú aktuálne nájdete na Battle.nete, ale čoskoro príde aj na Steam. Ponúka rýchlu a dynamickú fps akciu, pre ktorú hru Blizzard veľmi dobre zoptimalizoval, aj keď latencia nemusí byť vždy ideálna a preto je rovno zapracovaný aj Reflex.

My sme skúšali Overwatch 2 na niekoľkých PC a pozreli sme sa, ako na nich Reflex dokáže znížiť latenciu.  

Čo je pri hre dôležité, rovno v nastaveniach spraviť je odomknúť framerate a vytiahnuť obmedzenie na maximum, čo tu je 600fps. Totiž ak si ho necháte obmedzené na 60 fps, latencia sa zasekne a vždy bude hra čakať na ďalší frejm. Zároveň dávajte pozor na borderless window režim. Ten môže na niektorých systémoch zvyšovať lag.

Tu je pekná ukážka, na prvom zábere vidíme Borderless window, kde je latencia 37ms

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Druhý záber nám ukazuje Fullscreen, kde klesla latencia trojnásobne, zvýšil sa framerate a aj využitie procesora a grafiky. Konkrétne tieto dva zábery sú na starom i5 6400 a RTX 2060 grafike s Windows 10. Preto tam aj vidíme kompletné využitie procesora. Na novších zostavách s Windows 11 som veľký rozdiel nezachytil. Nakoniec presne na toto sa Microsoft v novom systéme orientoval. 

Nakoniec určite si zapnite aj nastavenie Reflexu, máte tam možnosť vypnutého Reflexu, Reflex a Reflex+Boost.

Mimochodom, latenciu vidíte ako cez Geforce Experience overlay, tak ju viete dobre merať cez FrameView 1.4 od Nvidie. Nvidia na to spravila samostatnú utilitu, ktorá sa zameriava presne na toto, ale zároveň vie ukladať dáta z každého frejmu do tabuľky. Dáta z nej viete následne analyzovať.

 

I5 12600k a RTX 4080

Najvýkonnejšia zostava v našom teste spája i5 a RTX 4080 kartu, ktorá dokáže z Overwatchu vytiahnuť aj 600fps v 4K, ale pozrime sa najskôr na Epic nastavenia, kde je framerate nižší, ale stále je odozva veľmi pekná. 

  • Bez Reflexu - 14.171 ms 
  • Reflex - 9.248 ms  (-35%)
  • Reflex+Boost - 7.819 ms (-45%)

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Reflex tu prakticky stiahol odozvu na polovicu, kde Boost pekne zabral.

V nižších nastaveniach grafiky s Reflexom viete ďalej odozvu znižovať a napríklad a na úplnom low, kde ide hra takmer k 600 fps, sa odozva znížila na 4.5 ms. 600fps je maximum, ktoré sa v hre dá nastaviť. 

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

 

I5 13600k a RTX 3080

Zostava síce s novším procesorom, ale staršou grafikou ukázala podobné a len mierne vyššie čísla. Konkrétne tu bola hra v 1080p na Epic nastaveniach.

  • Bez Reflexu - 16.340 ms 
  • Reflex - 9.586 ms (-42%)
  • Reflex+Boost - 8.509 ms (-48%)

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

 

 

i5 6400 a RTX 2060

Ak sa vrátime o ďalšiu generáciu späť na RTX 2060, kde si to pozrieme na Ultra v 1440p. Tam sa samozrejme lag zvýši, ale zároveň ho Reflex vie stiahnuť viac ako dvojnásobne:

  • Bez Reflexu - 50.887 ms  
  • Reflex - 22.748 ms (-55%)
  • Reflex+Boost - 22.493 ms (-56%)

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Pri nastaveniach na medium klesla odozva na 30ms a s Reflexom na 16ms a aj s Boostom na 14ms. Na low nastaveniach karta dávala pekných 8ms lag s framerate okolo 320fps.

 

AMD FX 6300 a GTX970

Keďže Reflex funguje od GTX 900 série, môžeme ho vyskúšať aj na GTX970. To už na epic nastaveniach nie je ideálne a v 1440p je odozva cez 100ms, síce Reflex to zníži na 50ms, ale reakcie boli veľmi pomalé. Otestovali sme to skôr na reálnejšom Medium nastavení, kde to rovnako Reflex stiahol na polovicu:

  • Bez Reflexu - 63.005 ms 
  • Reflex - 30.403 ms  (-52%)
  • Reflex+Boost - 30.839 ms (-52%)

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?
Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Čo sa týka najnižších nastavení, najviac, čo sa poradilo z tejto zostavy dostať, bolo 29ms lag pri 101 fps framerate. Tam sú už obmedzenia ako pri grafike, tak pri procesore.

 

V zhrnutí to vyzerá nasledovne:

Ako pomáha Nvidia Reflex zlepšiť odozvu pri multiplayerových hrách?

Reflex tak zlepšil odozvu o tretinu, respektíve v pomalších zostávať to stiahne aj o polovicu. Prakticky tak budú odozva a reakcie dvojnásobne lepšie. Samozrejme, toto všetko ešte môžete stiahnuť nastaveniami, ale dôležité je, že rozdiel budete aj cítiť. Esports hráči rovno aj vidieť na výsledok svojho kill death pomeru.

 

A aké hry majú Reflex zapracovaný?

Prevažne sú to spomínané multiplayerovky, kde to dáva najväčší zmysel. Okrem Overwatchu 2 aj Apex Legends, Fortnite, Rainbow Six Siege, Valorant, ale aj Call of Duty hry. Ale zo singleplayeroviek ho mal napríklad God of War, Cyberpunk, Wicher 3, Flight Simulator aj teraz nové Diablo IV a Hogwarts Legacy. Nvidia má aj svoj updatovaný zoznam všetkých hier. Ak máte podporovanú grafiku, teda od GTX 900 vyššie, určite si Reflex zapnite.  

Reflex tak výrazne pomáha zlepšiť odozvu, a teda aj samotnú hrateľnosť.. Výrazne pomôže hlavne na slabších zostavách, ale zlepšuje odozvu aj na novších. Všetko preto, aby sa vaše reakcie dostali čo najrýchlejšie do hry. Nemá prakticky žiadne nevýhody, prináša len výhody v rýchlejších reakciách. 

  • GeForce RTX 4060 alebo inú kartu z RTX 40 série si vyberete na Smarty.sk.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zháňam labo variety kit 01 pre... (1)
Mal by niekto na predaj Labo Variety Kit 01 (Toy-c...
|Dragons dogma 2 (1)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20281)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk