PRIHLÁS

Podrobnejšia analýza Starfieldu

Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine.

pridal saver 2.9.2023 o 17:38 pod hry
Podrobnejšia analýza Starfieldu

HRY > NOVINKY >

Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine. Pozreli sa na to, čo engine ponúka, aký vizuál zvláda a aj ako má rozdelený svet. Hlavne vyzdvihujú detaily, ktoré Creation Engine  2 dokáže teraz zachytiť a ako sa pôsobivo vylepšil rendering a jeho kvalita. Kde lode, objekty a iné veci ponúkajú výrazné detaily, podobne výrazné detaily sú na oblekoch postáv. Zároveň Starfield priniesol aj rozmanitosť, ponúka množstvo rôznych planét, ale aj úplne odlišné mestá, kde zachytí ako slnečné futuristické mesto, tak aj neónové mesto. Zároveň každá planéta má svoju atmosféru a engine ju vie veľmi dobre zachytiť s vysokou dohľadnosťou.

Aj keď niektoré veci ešte nedotiahli tak, ako by mohli a to napríklad vodu alebo NPC postavy v meste nemajú výrazné detaily, ale je ich v mestách množstvo. Zároveň má obmedzenia vo veľkosti oblastí a množstvo loadingov. Aj keď sú rýchle. Zároveň lokality mimo predpripravených miest na planétach sú procedurálne generované s určitou veľkosťou. Keď prídete na koniec, spýta sa vás, či chcete ísť späť k lodi alebo skúmať ďalšiu lokalitu. Aj keď tu nie je dôvod chodiť krížom cez celé planéty, keďže každá lokalita sa vygeneruje s niekoľkými budovami, občas vám tam pristane loď a nevyhnutne nemáte dôvod chodiť niekam preč. 

Hlavne tiež hovoria, že hra je vesmírna RPG a nie vesmírna simulácia, čo si niektorí mýlia. Toto všetko spolu eliminuje problémy open world hier, kde musíte dlho chodiť medzi lokalitami. Bethesda ide presne opačným smerom, prakticky sa všade vždy viete prekliknúť a premiestniť.

V čom je engine ešte zaujímavý, je to, že všetky lokality sa zaznamenávajú a veci si niekde odložíte a budú tam, aj keď sa vrátite. Zároveň sa zapamätajú všetky lokality, kde ste už boli. To má možno aj dopad na úvodné nahrávanie hry na Xbox konzolách, kde sa postupne predlžuje a môže mať aj minútu. Následne sú už loadingy rýchle. Rovnako potvrdzujú, že framerate je prakticky stabilný na 30 fps, čo je nezvyk u Bethesdy, keďže konzolové verzie mali väčšinou problémy s framerate.





Páči sa mi! (+10)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Pc pre kamosa 1100-1200€ (18)
Ahojte. Kamos si chce kupit pc a dat si ho poskl...
|Steam deck oled - neustále akt... (0)
Zdar chcem sa spýtať, či nemá niekto podobnú skúse...
|Nintendo switch - zrusenie vir... (0)
Ahojte, kto ste patchovali konzolu, tak sa vam ...
|Predam bayonettu 1 na nintendo... (0)
Mal som k Bayo 2 kod pre bayonettu 1, mam to prejd...
|Dilema pri kúpe gpu. (30)
Čaute, mám dilemu, konkrétne mám ponuky na GPU a t...
|Sector hraje ... (125448)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Čo ma dnes potešilo ... (43288)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Screenshots (62691)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Filmy filmy filmy film... (47227)
O filmoch. Hádam chápete....
|Off-topic (135165)
Čokoľvek, čo budete chcieť povedať, možete spraviť...
|Svet, ukrajina, vojny ... (38688)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk