Sony po znížení odhadov predaja PS5 konzol stratilo 10 miliárd dolárov zo svojej hodnoty |
Ale podľa analytikov nie znížený predaj je problémom, problémom sú nízke zisky v hernej oblasti.
CNBC spolu s analytikmi rozpísalo aktuálny problém, s ktorým Sony musí zápasiť a to prepady predaja PS5. Kde ohlásilo zníženie odhadov predajov z 25 na 21 miliónov kusov.
Totiž keď predaje stúpajú, je dobre, ale keď sa už čísla začnú znižovať, je zle a to hlavne v akciovkách. Akcionári nemajú radi hocijaké klesania a už vôbec nie znižovanie odhadov predaja a rovno sa to odrazilo na akciách firmy, kde hodnota Sony klesla o 10 miliárd dolárov. Niečo podobné zažilo minulý týždeň aj Nintendo, ktoré kleslo pre náznaky na odsunutie novej konzoly na rok 2025.
Analytici si aj pôvodne mysleli, že ciele Sony sú príliš vysoké a teraz sa to ukázalo, ale hovoria, že to nie je problém. Problém je podľa nich s maržou v PS divízii firmy, a teda čistými ziskami. Kde síce predávajú drahé konzoly, majú digitálny predaj a aj PS Plus, ale zisky sú malé. Majú maržu len okolo 6%, pritom ešte pred rokom bola 9% a predtým boli 12 a 13%.
„Prognóza zníženia dodávok pre PS5... nie je to, čo je sklamaním... Čo je sklamaním, je nízka úroveň prevádzkovej marže," povedal Atul Goyal, akciový analytik spoločnosti Jefferies v stredu v poznámke pre klientov.
Hovoria, že Sony sa snažilo zvýšiť maržu na 20%, chcelo to dorovnať predajmi first party hier a PS Plus predplatného, z ktorého má maržu 50%, ale napriek tomu išli opačným smerom.
„Ich obrat (výnosy) z digitálneho predaja, doplnkového obsahu, digitálneho sťahovania sú vždy vysoké... A napriek tomu sú ich marže na desaťročných minimách. Toto jednoducho nie je prijateľné,“ uviedol Goyal.
Analytik sa pýta, kde tie zisky zmizli. My to samozrejme vieme a sú to zvýšene náklady na vývoj hier. Aj z leakov sme videli, ako náklady stúpli medzi Spider-manom 1 a Spider-manom 2 a to keď sa deje pri viacerých hrách súčasne, zisky klesajú.
Týmto sa už začal zaoberať aj riaditeľ Sony, ktorý vidí nízke zisky a naznačil, že pôjdu viac multiplatformovo a budú sa snažiť zvýšiť maržu. Nekonkretizoval to bližšie, ale uvidíme, či začnú vydávať hry naraz aj na PC. Teraz na to majú aj ukážkový príklad Helldivers 2, ktoré vydali naraz a PC verzia im to pekne ťahá. Ale Sony sa tu zrejme nebude pozerať len na samotný počet hráčov, ale aj na to, že hry ako služby môžu dobre fungovať. Ostáva čakať, ako tieto skúsenosti zapracuje.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants 10
- Borderlands 4 dostal slušné recenzie, na Steame robí rekordy série v počte hráčov 99
- Štvrtá séria Witcher seriálu ukazuje zábery a poster 89
- RECENZIA: NHL 26 37
- DOJMY: The Expanse: Osiris Reborn 18
- Battlefield 6 spúšťa test nového Battle Royale režimu s triedami, deštrukciou a vo 36
- Spotify bude konečne podporovať lossless kvalitu hudby 62
- Xiaomi prinesie Xiaomi 17, preskakuje jeden ročník, aby sa zladilo s názvami iPhon 68
- Cyberpunk 2077 Update 2.31 prináša rôzne menšie vylepšenia 50 zobraziť viac článkov >