Gamescom 2024: Má ešte Sonic v 3D vôbec čo ponúknuť? |
Na Gamescome sme si vyskúšali Sonic X Shadow Generations a až také terno to nebolo.
Sonic Generations je platformovka z roku 2011, ktorá priniesla kombináciu dvoch ér modrého turboježka. Priniesla ako klasické 2D levelý, tak aj moderné 3D levely, čím naozaj vynikala. Sega teraz pripravuje jej remaster a rovno ho rozširuje o hrateľného Shadowa, ktorý bude aj jednou z ústredných postáv nadchádzajúceho filmu. A práve hru za Shadowa v Sonic X Shadow Generations sme si mohli na Gamescome vyskúšať. A teda nebolo to žiadne veľké terno.
Poďme na to dobré. Napríklad grafika je veľmi dobrá. Jasne vychádza z originálu, ale je pekne modernizovaná. Navyše v Shadow leveloch vyskúšate niečo, čo ste predtým veľmi nevideli. Naozaj ma to uchvátilo a jeden z levelov vyzeral ako z Doctor Strange filmov. To bola paráda. Celkovo sme si mohli zahrať dva levely a dva súboje s bossmi (Biolizard a Metal Overlord). No a tam nastáva ten problém. Pri tom hraní.
Sonic je výborný v 2D, kde jeho rýchlosť, kľukatosť a komplexnosť levelov s alternatívnymi cestami vyčnieva. Ale v 3D? Tam podľa mňa nikdy nepatril. Navyše toto je jeho stále relatívne rané 3D, takže akurát bežíte po predpripravených dráhach a ako opička stláčate tlačidlá vtedy, keď vám to hra naznačí na obrazovke. Alebo nie a postavička spadne, príde o zlaté krúžky. Celé je to plné QTE a dosť obmedzujúce. Ešte tie súboje s bossmi to dokážu ospravedlniť tým, ako prebiehajú a že majú niekoľko fáz, takže musíte zaútočiť v správny moment. Ale v bežných leveloch tento druh hrateľnosti nezostarol dobre.
A dokonca by som možno povedal, že nebol dobrý ani vtedy, keď vyšla pôvodná hra. Bolo to nové, niečo zaujímavé a meno Sonic malo v hernom biznise stále cveng. Dnes ho má na filmovom plátne, ale naozaj kvalitnú Sonic hru sme tu nemali roky. A ak aj bola, tak bola 2D. Teraz to všetko oživuje akurát nová hrateľnosť za Shadowa, ktorého schopnosti sa trochu líšia. Ale bude to stačiť?
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 40
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 33
- USB-C bude musieť byť v EU aj v nabíjačkách a zdrojoch 37
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Bližší pohľad na novú verziu PlayStation 5 Pro a aj nový Dualsense 25
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS4 Xbox One Switch PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Sega / Sega
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||

















