Legacy of Kain: Soul Reaver 1&2 Remastered bude mať slovenský podpis |
Vývoj remastrovanej kolekcie vedie slovenská vývojárka a my sme vyzvedali viac o tom, čo nám v nej prinesie.
Kultová séria Legacy of Kain sa po viac ako 20 rokoch konečne vracia v podobe remastrovanej kolekcie Soul Reaver hier. Legacy of Kain: Soul Reaver 1&2 Remastered vyjde už v decembri a možno mnohých z vás prekvapí, že bude mať slovenský podpis a nie práve malý. Režisérkou remastrovanej kolekcie je Monika Erősová, Slovenka žijúca v Británii, ktorú môžete poznať aj zo Sectoru. Už predtým pracovala na remastrovanej Tomb Raider trilógii a teraz sa posunula ďalej? Ako sa k tomu dostala?
"Jedného dňa mi z ničoho nič prišla správa, že či by som nemala záujem o prácu v hernom priemysle. Ak mám pravdu povedať, najprv som si myslela, že to je nejaká podvodná smska, ale rýchlo som zistila, že to je naozaj reálna pracovná ponuka!" K tímu sa pripojila koncom marca minulého roka, kde najprv pracovala na Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft. To bola podľa nej výzva, ale zároveň aj nesmierne obohacujúca skúsenosť. Pokračuje: "Odtiaľ som sa dostala z pozície environmental artist na režisérsky post Soul Reaver 1&2 Remastered, čo bolo hlavne vďaka mojim hlbokým znalostiam o Legacy of Kain hrách."
A má pravdu, vo svete Legacy of Kain sa naozaj vyzná a pozná aj jeho málo známe zákutia. Práve preto vie, čo a ako na týchto hrách vylepšiť: "V Soul Reaver 1&2 Remastered sme vylepšili všetko, čo sa dalo, ale zároveň sme sa snažili zachovať ich pôvodnú identitu. Podarilo sa nám vylepšiť engine, takže hry teraz bežia bez problémov na moderných platformách. Neostalo ale len pri tom a pridali sme tzv. Quality of Life vylepšenia, ako napr. nastaviteľné ovládanie s kamerou na pravej analógovej páčke alebo myši (ak hráte na klávesnici), foto mód, možnosť preskočiť prestrihové scény (to sa zíde, ak hry hráte znovu), titulky a podpora viacerých jazykov, rozsiahle bonusové materiály a iné."
Navyše neskončili len pri vylepšovaní starých hier, ale chceli ich tíme rozšíriť: "Dokonca sme do hry vrátili striedanie dňa a noci a implementovali dynamickú hudbu, ktorá v pôvodnom PC vydaní chýbala. V podstate, toto všetko bolo robené skôr v duchu prídavkov než zmien pri našej práci na Soul Reaver 1&2 Remastered." Ako však sama Monika dodáva, obnoviť dynamickú hudbu vôbec nebolo jednoduché: "Našťastie sa nám podarilo naprogramovať taký systém, ktorý v podstate imituje zvukový čip pôvodnej PlayStation. Je to taký syntetizátor s podporou spätnej väzby s tzv. attack-decay-sustain-release systémom pre tóny. Som veľmi hrdá na náš tím, že našli spôsob ako túto funkciu prinavrátiť, pretože hrať Soul Reaver bez nesmierne pútavého soundtracku zloženého Kurtom Harlandom jednoducho nie je ono."
Toto je jej druhý remaster kultovej značky. Možno si pri letmom pohľade poviete, že sú si série v mnohom podobné, ale z pohľadu vývoja remastru to tak nie je, čo nám priblížila Monika: "Zatiaľ čo klasické Tomb Raider hry sú rozdelené do individuálnych levelov a zväčša sa odohrávajú v hustých džungliach, hrobkách a priemyselných oblastiach, svet Nosgothu má úplne inú estetickú stránku – jeho svet je zväčša pustý a jednotlivé časti levelov sa nahrávajú postupne, takže sme tu nemohli uplatniť rovnaké princípy. Preto sme sa rozhodli sústrediť na tie veci, ktoré sme mohli ovplyvniť ako napr. HD textúry, krásne nové modely a čo najviac Quality of Life vylepšení ako sa dalo."
Samozrejme, neskončilo to len pri vylepšeniach, ale pridali aj nové funkcie. Monika vyzdvihuje zahrnutie bonusových materiálov v launcheri hry. A rozhodne ich nebude málo, sú tam ako fanúšikovské, tak aj pôvodné materiály: "Tieto boli síce pôvodne súčasťou PlayStation 2 verzie Soul Reaver 2, ale my sme sa ich rozhodli zremastrovať do HD, k tomu sme pridali úplne novú mapu sveta a dodali sekciu s novými renderami a artworkami oboch hier. Nádherné kresby a cosplaye fanúšikov si tu tiež našli svoje miesto spolu s pôvodnými záverečnými titulkami, demo videami a pokazenými zábermi z natáčania. Pre tých, ktorí sa zaujímajú o prastaré herné záhady, sme pripravili múzeum nazvané Stratené Levely. Hráči tak môžu tieto levely oficiálne sami preskúmať po prvýkrát!"
Čo Moniku na týchto klasických hrách láka? Prečo pracuje na tom, aby sme si ich dnes mohli zahrať vo vylepšených verziách? To zhodnotila jednoducho: "Remastre obľubujem, pretože okrem iného slúžia aj ako dobrý spôsob zachovania tých titulov, ktoré by sa stali časom úplne nehrateľné." Vďaka tomu si tak teraz budeme môcť zahrať kultové akčné adventúry a snáď to v hráčoch vzbudí dostatočný záujem o to, aby sme sa dočkali aj novej časti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Indiana Jones and the Great Circle 226
- História Indiana Jones hier 81
- Recenzie hry Indiana Jones and the Great Circle sú vonku. Ako Indy obstál? 73
- Vydanie Kingdom Come: Deliverance II sa posúva...ale vpred 41
- Nové výpredaje spustené 19
- Ďalšie odloženie Stalkera 2 nebolo možné, zničilo by to vývojárov 101
- Kingdom Come: Deliverance II dostal požiadavky 59
- Robí Ubisoft všetko, aby znížil cenu akcií? 95
- CD Projekt naplánoval stream k Cyberpunk 2077 update 2.2 79
- Prichádza niečo malé... 49 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Aspyr / Aspyr
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|