Nvidia vydáva RTX Remix utilitu, ohlasuje Half-Life 2 RTX demo na 18. marca |
Nvidia pri príležitosti vývojárskej GDC konferencie priniesla update pre svoju RTX Remixu utilitu.
Nvidia pri príležitosti vývojárskej GDC konferencie priniesla finálnu verziu pre svojej RTX Remixu utility, ale doplnila aj ďalšie zaujímavosti hlavne pre vývojárov.
Zo zaujímavých štatistík na prezentácii povedala, že RTX 50 kariet predala na trh 2x viac ako pri RTX 40 sérii za prvých 5 týždňov. Zároveň hovorí, že cez 90% hráčov si zapína RTX funkcie, konkrétne:
- 92% hráčov hrá s DLSS
- 96% s Reflexom
- 90% s ray tracing funkciami
Tu dodáva, že s DLSS4 priniesli aj Neural Shading, ktorý teraz v apríli príde aj do Direct X, a teda bude môcť byť v hrách masívne podporovaný. Znamená to, že by AI mohla robiť textúry v hrách krajšie a detailnejšie a s nižšími nárokmi na VRAM.
Konkrétne Neurálne funkcie zahrňujú:
- RTX Neural Texture Compression dokáže za menej než minútu vytvoriť neurálne reprezentácie tisícov textúr, pričom oproti bežným kompresným technikám ušetrí až 7-násobok VRAM/RAM.
- RTX Neural Radiance Cache dokáže odvodiť teoreticky nekonečné viacnásobné odrazy nepriameho svetla len z jedného alebo dvoch odrazov, čím optimalizuje vizuál aj výkon.
- RTX Neural Materials komprimuje zložitý shaderový kód, ktorý je zvyčajne určený pre offline materiály zložené z viacerých vrstiev, ako napríklad porcelán či hodváb. Poskytuje spracovanie materiálov, ktoré je až 5-násobne rýchlejšie.
Čo sa týka samotného RTX Remixu, ten už má vonku finálnu verziu. Nvidia k nemu dodáva, že na trhu je cez 150 kompatibilných hier, v príprave je 350 remix projektov a vonku je cez 100 modov.
Teraz RTX Remix oficiálne vychádza a oproti pôvodnej beta verzii už má veľa prídavkov, ako výmenu postáv, RTX skin, RTX volumetrické efekty a aj Stage manager. To sú funkcie, ktoré chceli samotní moderi.
Zároveň celý RTX Remix je rýchlejší, optimalizovaný a pridáva sa aj RTX Neural rendering a samozrejme DLSS4
Ukážka RTX skinu:
Ukážka RTX volumetrických efektov:
Nakoniec potvrdili, že Half-Life 2 RTX demo príde 18. marca a ponúkne dve hodiny hrateľnosti s plnými updatmi.
Nvidia spomenula aj zapracovanie Nvidia ACE, čo je nástroj na poháňanie postáv umelou inteligenciou a už 28. marca s ním príde InZOI simsovka, v ktorej budete môcť s postavami aj komunikovať. Ale zapracovanú ju má aj Naraka na autonómnych spoločníkov v boji, rovnako aj Black Ultures, a Face Trigger ju má na animácie tvárí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- AI by vám odrezalo prívod kyslíku, aby zabránilo svojmu vypnutiu 35
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 108
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 52 zobraziť viac článkov >