Slovenský ShadowChess spustil Kickstarter kampaň |
Môžete prispieť na netradičnú verziu šachu s fog of war efektom
ShadowChess je ambiciózny projekt, ktorý posúva klasické šachy do nového tisícročia – a to bez jedinej zmeny pravidiel. Jadrom konceptu je systém fog of war, ktorý zásadne mení charakter hry: namiesto čisto strategicko-matematického prístupu vzniká priestor aj pre takticko-akčné rozhodovanie a rýchle reakcie.
Autori už spustili Kickstarter, na ktorom chcú vyzbierať aspoň 56 tisíc eur.
Hlavné princípy hry:
- Každý hráč vidí trvalo len prvé tri rady na svojej strane šachovnice.
- Viditeľnosť ďalej zabezpečujú len postavené figúry, pričom každá má špecifický „dohľad“ podľa typu (napr. veža vidí radovo cez políčka až po prvú prekážku, kráľ len okolie).
- Pohyb figúry odhaľuje nové políčka, ale nezostávajú trvale odkryté.
- Figúry tak nadobúdajú nové taktické využitie – nestačí ich „šetriť“ na koniec partie, pretože musia priebežne zaisťovať prehľad o bojisku.
Prvé testy prebiehali veľmi improvizovane s dvoma šachovnicami a tretím človekom, ktorý hráčom manuálne odokrýval polia. Hoci to bolo nepohodlné, už v tejto podobe bola hra podľa autorov mimoriadne zábavná.
Autor projektu Miroslav Eliáš hral proti silnému šachistovi a uvedomil si, že ak by súper nevidel jeho rozostavenie, mohol by mať väčšiu šancu. Myšlienku prezentoval skupine šachových nadšencov, ktorí ju prijali s nadšením. Prvé digitálne testy priniesli veľmi pozitívne ohlasy aj od turnajových hráčov, preto sa tím rozhodol investovať do značky a priemyselného dizajnu.
Dodáva:
"Sme veľmi radi, že po dlhom čase testovania a skúmania šachu a moderných vizuálnych možností vám konečne môžeme predstaviť niečo veľmi staré a zároveň veľmi nové.
Táto myšlienka sa rodila pomerne dlhú dobu. Úplne nový pohľad na takú skvelú hru, akou je šach. Jednoduchým pridaním dohľadu jednotlivých figúrok sme zo strategickej matematickej hry urobili taktickú akčnú hru a rozšírili tak možnosti a spôsoby hrania tejto skvelej hry."
Súčasný stav:
- Projekt je vo fáze alfa verzie pre Android, kde už funguje základná umelá inteligencia na tréning.
- Hra zatiaľ nepodporuje online multiplayer, iba lokálne hranie na jednom zariadení.
- PC verzia pre Steam bude pripravená pri oficiálnom vydaní.
- iOS verzia je podmienená dosiahnutím finančných cieľov na Kickstarteri.
- Tím plánuje dokončenie do apríla 2026, ak sa podarí financovanie a prechod na plný úväzok.
Medzi doplnkovými cieľmi je napríklad aj pridanie rôznych tém, či už historických, alebo filmových, čo môže byť zaujímavé oživenie, ale až pri 99 tisícoch eur.
Plánované turnaje:
- Online ligy a turnaje v reálnom čase s bodovaním (víťazstvo 30 bodov, remíza 12, prehra 5).
- Víťazné odmeny budú priamo závisieť od počtu predaných vstupeniek.
- Do budúcna sa plánujú aj krížové turnaje medzi hráčmi klasického a „hmlového“ šachu.
Ale nie je všetko ešte dotiahnuté, tím teraz potrebuje skúseného sieťového programátora, ale hľadá aj optimálne vizuálne spracovanie 3D hmlového zobrazenia. Celé to robia popri svojich zamestnaniach, čo prácu spomaľuje.
ShadowChess chce sprístupniť šach aj hráčom, ktorí viac inklinujú k taktike a rýchlym rozhodnutiam. Zároveň chce vďaka digitálnym technológiám zatraktívniť a rozšíriť publikum tejto tradičnej hry.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 39
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 154
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 76
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 125 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Miroslav Elias / Miroslav Elias Štýl: Stratégia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|