Čo ukazuje Battlefield 6 v beta teste? |
Decentný základ pre novú kapitolu Battlefiedlu
Battlefield 6 beta práve prechádza do otvorenej fázy a dnes už do nej majú prístup všetci hráči. Stačí si stiahnuť betu na PC, Xbox Series XS alebo PS5 a môžete hrať. Uvidíte návrat série Battlefield do štýlu Battlefieldu 3 a 4 s výraznou deštrukciou a dobrým gunplayom.
Betu momentálne hrá cez 475 tisíc hráčov len na Steame, určite vysoké čísla budú aj na konzolách. EA k tomu potvrdilo, že anticheat na PC už zastavil cez 330 tisíc cheaterov, aj keď v hre vidíme, že nie je stopercentný. Preto hráči už reportovali cez 100 tisíc podozrení na cheaterov (videli aimbotov, wallhacky...).
Čo ponúka beta?
Beta momentálne obsahuje niekoľko prvých máp rôznych veľkostí a sériu režimov. Teraz, počas prvého víkendu, je online prvá časť a budúci týždeň sa ponuka rozšíri:
Teraz je v ponuke:
Mapy: Siege of Cairo, Liberation Peak, Iberian Offensive
Režimy: Conquest, Closed Weapon Conquest, Breakthrough, Domination, King of The Hill
Budúci víkend pribudnú:
Mapa: Empire State
Režimy: Rush, Squad Deathmatch, Closed Weapon Conquest & Breakthrough
Beta je relatívne zaplnená, a tak sa pri spustení môžete dostať do poradia, ale väčšinou netrvá dlho a do minúty-dvoch ste v hre.
Hrateľnosť
Hra prináša takmer klasický štýl hrateľnosti s výberom zo základných classov a tímom, s ktorým sa pustíte do boja. Pri nich alebo v kontrolných bodoch sa budete môcť spawnovať a postupne obsadzovať ďalšie ciele a bojovať ďalej. Tu veľa zmien nečakajte.
Zmeny sa týkajú rýchlosti vojakov a TTK (time-to-kill), kde sa mi zdajú obe nastavené príliš vysoko. Až ku štýlu Call of Duty, stačia totiž jedna až dve presné rany a ste mŕtvi. Možno je to len prvý dojem, ale zdá sa mi, že to ničí taktiku a vedie k príliš častému respawnovaniu. Rovnako aj dve z troch máp pôsobia viac natlačene a zmenšene, ale to je zrejme tým, že autori chceli ukázať deštrukciu. Stráca sa tu prehľadnosť nad bojiskom. Nie je to veľmi typické pre Battlefield. Tretia mapa je otvorená, ale tiež menšia.
Classy sú teraz dobre rozdelené, máte tu Assault, Engineer, Support a Recon, kde každý má svoju špecifickú zbraň, gadget a trait.
1. Assault - Frontliner
- Gadget: Adrenaline Injector – krátkodobo zvyšuje rýchlosť behu, znižuje poškodenie od výbuchov, odoláva debuffom a umožňuje lepšie počuť kroky nepriateľov.
- Zbraň: Útočné pušky – rýchlejšie tasenie a prepínanie, lepšie zotavenie po behu.
- Trait: Soft Landing – znížené poškodenie pri páde, bez spomalenia pohybu po dopade.
- Úloha: Hlavní útočníci a držitelia strednej vzdialenosti. Rýchlo obsadzujú pozície a čistia priestor pre ostatné triedy.
2. Engineer - Anti armor
- Gadget: Repair Tool – opravuje spojenecké vozidlá, ničí nepriateľské, ale prehrieva sa pri dlhom používaní.
- Zbraň: SMG – lepšia kontrola pri streľbe od pása.
- Trait: Flak Jacket – menšie poškodenie od výbuchov.
- Úloha: Boj proti vozidlám aj ich oprava. Kľúčová trieda na podporu tankov a inej ťažkej techniky.
3. Recon - Sniper
- Gadget: Motion Sensor – odhaľuje polohu blízkych pohybujúcich sa nepriateľov, vozidiel a gadgetov na minimape tímu (nefunguje na nepriateľov v kľaku alebo ležmo).
- Zbraň: Odstreľovacie pušky – stabilizácia mierenia a rýchlejšie prebíjanie medzi výstrelmi.
- Trait: Auto-Spot – zameranie nepriateľa v ADS ho automaticky označí.
- Úloha: Dlhý dosah, eliminácia kľúčových cieľov (hlavne Supportov), narúšanie nepriateľskej ofenzívy.
4. Support - Medic
- Gadget: Supply Bag – dopĺňa muníciu, regeneruje zdravie aj pod paľbou.
- Zbraň: Guľomety – bez postihu na rýchlosť behu.
- Trait: Quick Revive – rýchlejšie ťahanie a oživovanie.
- Úloha: Zásobovanie tímu, držanie frontu, podpora spojencov pri dlhých prestrelkách.
Ak budete len skúšať, dajte si Inžiniera, vyberte protitankovú a vydajte sa na lov, či už nepriateľov, alebo budov. Môžete si vychutnávať, ako sa ničia. Osobne sa mi zdal Inžinier s protitankovou na vzdialený boj lepší ako sniper. Ten totiž osvieti vždy pol mapy, keď vytiahne sniperku, a vidia ho prakticky všetci. Mimochodom, ničenie budov ponúka veľmi dobrú možnosť spolupráce, kde po zničení steny budovy Inžinierom môže nepriateľov útočník alebo sniper doraziť.
Hoci má každá trieda určené základné zbrane, môžete ich meniť a prispôsobovať podľa potreby a situácie, vrátane úprav optík, zásobníkov či tlmičov priamo v ponuke úprav. To umožňuje flexibilne reagovať na vývoj zápasu a meniť štýl boja v priebehu jedného kola. Systém attachment pointov teraz nahrádza pevný počet doplnkov, čím prináša voľnejší a lepší prístup k modifikáciám zbraní.
Samotná streľba pôsobí svižne a dynamicky, pohyb je obohatený o nové animácie ako plazenie, kotúle a rýchle presuny za krytom. Zvyšuje to tempo boja, čo niektorí ocenia, ale veteráni to už môžu vnímať ako ústup od už spomínanej, viac takticky orientovanej hrateľnosti.
Vizuál a technické spracovanie.
Vizuál je typicky battlefieldovský, teda kvalitne spracované scenérie, slušné detaily, realistické efekty, aj keď nasvietenie nie je úplne dokonalé. Miestami sa mi zdalo, postavy akoby neboli dobre nasvietené, alebo svetlejšie ako by mali byť.Ale je to beta, môžu sa vyskytnúť rôzne chyby a problémy. Na vysokej úrovni je znovu deštrukcia, kde postupne viete zničiť celé budovy. Rovnako je ozvučenie opäť jedinečné, vrátane ambientného hluku bojiska, ktorý dopĺňa samotný boj. Veľmi dobre vás to vtiahne do hry.
Samotné nastavenia na PC sú hlboké, aj keď neviem, prečo ich niekto spravil také zbytočne prekomplikované cez dvojité vnorenia a zmeny rozlíšenia skryté niekde úplne dole. Ale je tam všetko a nechýba upscaling cez rôzne technológie, vrátane DLSS, a pridáva sa aj Frame Generation 2 až 4x. Frame generation však nie je ideálne, obraz viac rozmazáva, akoby mu pomáhalo, a zvláštne sa vlní. Nakoniec ani nie je výrazne potrebný, keďže framerate je v hre dobrý a na RTX 5080 v 4K ide cez 100 fps.
Ak to celé zhrnieme:
Pozitívne veci
- Návrat ku klasike Battlefield 3/4 s výraznou deštrukciou a kvalitným gunplayom
- Plynulý pohyb s novými možnosťami
- Flexibilný systém úprav zbraní s attachmentmi
- Silná atmosféra vďaka kvalitnému ozvučeniu a ambientným zvukom bojiska
- Mapy s masívnou deštrukciou a dynamickými zmenami bojových línií
Otázne veci:
- Vyšší TTK a rýchlejšie tempo blízke Call of Duty môže odradiť časť veteránov série
- Niektoré mapy sú prehustené a s menšou prehľadnosťou nad bojiskom
- Už počas bety sa objavili cheateri (aimbot, wallhack)
- Potenciálne problémy s balansom zbraní pri niektorých loadoutoch
Zároveň už máme aj používateľské dojmy z Battlefieldu od používateľa PrecedaVlasť a môžete si pozrieť jeho názor. Tento mesiac idú všetky používateľské články do súťaže o klávesnicu, takže sa stále môžete pridať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Mafia: The Old Country 146
- Battlefield 6 beta preload je už spustený 117
- PS6 má byť výkonom na úrovni 9070XT, nový Xbox mierne vyššie, na úrovni RTX 5080 120
- Hideo Kojima kritizuje herný priemysel, hovorí, že väčšina hier je rovnaká 128
- Recenzie na Mafia: The Old Country vychádzajú 43
- DOJMY: Titan Quest II 37
- Článok: Mafia: The Old Country - Cesta na Sicíliu za koreňmi organizovaného zločinu 3
- Magnus procesor pre ďalší Xbox má ponúknuť flexibilitu, ktorá bude konkurovať PC, 103
- Ako PlayStation 5 konzola predala 80 miliónov kusov, Sony hovorí, že z hardvérovéh 63
- Epic vyhral súd nad Google, firma musí otvoriť Android 77 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|